Auto trafiło do sprzedaży wiosną 2009 roku. Początkowo na kluczowych rynkach jak Francja, Włochy, Niemcy i kraje Beneluksu, ale obecnie jest już dostępny w pozostałych krajach europejskich. Najpóźniej, bo dopiero w listopadzie 2009 roku trafił na Wyspy Brytyjskie.
Produkcja po sześciu miesiącach przekroczyła granicę 50 tys. egzemplarzy. Aż 60 proc. nabywców preferuje wyzy stopień wyposażenia Premium Pack (na niektórych rynkach Feline). Z jednostek napędowych najpopularniejsze są diesle – 1,6 HDi – 60 proc.; 2,0 HDi – 15 proc., a pozostałych 25. proc. rozkłada się pomiędzy 1,6 VTi i 1,6 THP.
Aktualnie w Sochaux produkowanych jest dziennie 530 egzemplarzy. Na tej samej linii powstaje od października 360 egz. dziennie większego modelu 5008. W 2010 roku Peugeot chce sprzedać 90 tys. egz. modelu 3008.