Peugeot 3008 jest zwartym i przestronnym autem typu crossover. To nowa i ciekawa oferta, nie tylko w ramach gamy Peugeot, ale również na całym współczesnym rynku motoryzacyjnym.
Produkowany w fabryce w Sochaux, we wschodniej Francji, swoją koncepcję i osiągi czerpie z całej wiedzy i wartości marki Lwa.
3008-ka nawiązuje do wszystkich istniejących światów: ma trochę z SUV-a, z monospace'a i trochę z hatchbacka. Powstały w wyniku tej krzyżówki samochód bierze z oryginałów ich najlepsze cechy dodając kilka zupełnie nowych technologii (Dynamic Rolling Control, Grip Control), które pozwalają na połączenie cech uważanych często za przeciwstawne(przyjemność z jazdy "wysokim" samochodem, lepsza motoryczność z poszanowaniem środowiska naturalnego).
Dzięki takiemu połączeniu i stylizacji, 3008-ka, zaprojektowana jako pojazd terenowy, wnosi oryginalne rozwiązania i optymalną wielofunkcyjność dla klientów poszukujących jednocześnie nowoczesności, praktyczności i przyjemności z jazdy.
- Są ludzie, którzy pod koniec listopada, czyli na początku zimy zakładają buty narciarskie, bo przecież może spaść śnieg - powiedział podczas prezentacji Dyrektor Generalny Peugeot Polska, Stefano Casadio. Może to nie jest najpraktyczniejsze rozwiązanie na codzienne chodzenie do biura czy po mieście. Każdy ruch, każdy krok jest utrudniony i niewygodny: za każdym podnoszeniem nogi trzeba dźwignąć 3 – 3,5 kilograma na każdej stopie. Jest to więc nieprawdopodobnie wysokie zużycie energii w kontekście sytuacji, że w razie gdyby pojawił się śnieg to buty te by się przydały... Samochód cztero-napędowy, który średnio przejeżdża przeciętnie 20 tysięcy kilometrów rocznie, tylko w przypadku dwustu kilometrów porusza się w warunkach rzeczywiście wymagających posiadania napędu na obie osie! Tą przenośnię można doskonale przenieść do modelu 3008. Jest to bowiem samochód, który ma znakomicie sprawować się przez zdecydowaną część roku w normalnej, codziennej eksploatacji, ale jednocześnie jest tak wyposażony w funkcję „Grip Control”, która pozwala w sytuacjach, kiedy jest to rzeczywiście potrzebne – w ekstremalnych warunkach klimatycznych czy pogodowych – na wyjście obronna ręką z opresji. Wdrożenie do produkcji i sprzedaży modelu 3008 jest najważniejszym wydarzeniem w tym roku dla marki Peugeot. A warto przypomnieć, że takiego pojazdu – określanego jako SUV - nigdy jeszcze koncern nie wytwarzał...
I wszystko jasne!
Prezentację najnowszego modelu firmy prowadził Andrzej Nosiński, Dyrektor ds. Kontaktów Zewnętrznych Peugeot Polska.
Mieliśmy okazję przejechania się 3008-ką i sprawdzenia, jak się sprawuje. Oto nasze wrażenia w kontekście wystąpienia dyrektora Nosińskiego.
Stylizacja 3008-ki zdołała połączyć zwartą sylwetkę z dużą wysuniętą szybą z elementami zapożyczonymi od modeli typu SUV, takimi jak roleta bagażnika, opływowy kształt szyb bocznych, czy wysoka pozycja kierowcy.
Projekt T84 jest oparty na platformie 2 Grupy PSA Peugeot Citroën (zastosowana np. w hatchback 308). Wyróżnia się ona podwyższoną sztywnością, gwarantującą lepszą eksploatację podzespołów mechanicznych i zawieszeń oraz lepsze parametry akustyczne i wibracyjne.
Smukłe reflektory mają odświeżony wygląd, jednocześnie dynamiczny i bezpieczny. Duża kratka wlotu powietrza z przodu nadaje mu "wojowniczy" charakter i odwołuje się do samochodów SUV-ów. Przednie nadwozie wzmacnia jego aspiracje "off-road", zwłaszcza dzięki solidnym czarnym ochraniaczom znajdującym się na przedłużeniu reflektorów, w których umieszczone zostały światła przeciwmgielne, przecięte chromowanymi motywami.
Z profilu, linia szyb bocznych, skierowana ku przodowi, jest podkreślona chromowaną listwą w górnej części. Chromowane są obudowy lusterek, a linia progu zawiera również szerokie chromowane wkładki. Podkreśla to imponującą wysokość nadwozia i nadaje, wraz z wyprofilowanymi błotnikami, poczucia solidności, które emanuje z całego pojazdu.
Z tyłu, błotniki o wypracowanych kształtach połączone zostały z ciemnoczerwonymi światłami, które budową przypominają reflektory diodowe. Tył staje się dzięki temu wizualnie obniżony. Oprócz tego, obecność rolety tylnego bagażnika i szerokich czarnych osłon w części dolnej podkreśla charakter "Outdoor" modelu 3008. Jest to jeszcze bardziej widoczne w wersji średniej i wyższej, gdzie nadwozie z tyłu i z przodu posiada bogate wstawki z masywnej stali nierdzewnej.
Miejsce kierowcy, ukształtowane pod niektórymi względami podobnie do kokpitu w samolocie Kolumna kierownicza 3008-ki składa się z trzech przegubów zamiast z dwóch, co zapewnia doskonałe położenie kierownicy względem kierującego. Pozwala to zapewnić kierowcy wysoką i ergonomiczną pozycję.
Wraz z wysuniętą przednią szybą samochodu, styl deski rozdzielczej przejrzystej i eleganckiej daje bardzo szerokie pole widzenia.
Starannie opracowano zestaw przyrządów pokładowych, gdzie białe cyfry na czarnym tle oraz białe i czerwone wskazówki są podświetlone na biało. Centralne miejsce zajmuje wielka wielofunkcyjna matryca (komputer pokładowy, wskaźnik kierunku jazd).
Centralna konsola znajduje się wizualnie na przedłużeniu zestawu wskaźników i schodzi aż do drążka zmiany biegów rozdzielając oba przednie siedzenia, aż do podłokietników.
Przestronna kabina oferuje komfort i swobodę. Pasażer siedzący z przodu także korzysta z wysokiej pozycji siedzenia i ma do dyspozycji uchwyt znajdujący się na przedłużeniu konsoli centralnej.
Pasażerowie z przodu i tyłu dysponują dużą ilością miejsca (szerokość mierzona na wysokości łokci wynosi odpowiednio 1 476 i 1 480 mm).
Oprócz tego, pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji znaczną ilość miejsca na nogi, dzięki długości wnętrza (wynoszącej 1 690 mm) i opływowym kształtom siedzeń przednich. Siedzenia te pozostawiają wystarczająco dużo miejsca w dolnej części, aby dorosła osoba mogła swobodnie trzymać nogi.
Tak samo, wysokość wnętrza z tyłu wynosząca 876 mm pozwala bez problemów zmieścić się tam wysokiej osobie.
Siedzenia 3008-ki były szczególnie starannie opracowane, aby zapewnić komfort i odpowiednie podparcie boczne. Do tego celu użyto gąbki o podwójnej gęstości. Skórzany fotel kierowcy może być również regulowane elektrycznie wzdłuż czterech osi.
Mieliśmy okazję przejechania się samochodami wyposażonymi w dwie wersje silnikowe.
Pierwszy - o pojemności skokowej 1 997 cm3 osiąga maksymalną moc 110 kW przy 3 750 obr. / min. (a nawet 120 kW, kiedy jest połączony z 6-cio stopniową automatyczną skrzynią biegów) oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2 000 obr. / min.
Ten nowy silnik, spełniający już normę Euro 5, powstał na bazie "DW10B", 2,0 l HDi 100 kW (136 KM), znanego w innych modelach. Zastosowano w nim turbosprężarkę o zmiennej geometrii, pompę wysokociśnieniową (osiągającą maksymalne ciśnienie 2 000 bar w rampie common-rail, zależności od obciążenia) i solenoidowe wtryskiwacze paliwa o ośmiu otworach.
To bardzo dynamiczna jednostka iniezwykle elastyczna. Już przy dolnej granicy obrotów pojazd "rwie" do przodu! Silnik 2,0 l HDi FAP jest proponowany wraz z 6-cio stopniową skrzynią biegów automatyczną (ze sterowaniem sekwencyjnym) lub ręczną.
Drugi - benzynowy, 1,6 l THP (dla "Turbo High Pressure"), o pojemności skokowej 1 598 cm3, daje jej również ogromną elastyczność użytkowania przy maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm dostępnym już od 1 400 obr. / min.! Zapewnia mu wysokie osiągi przy niskiej prędkości obrotowej i mocy 110 kW dla 5 800 obr. / min...
Zastosowano turbosprężarkę typu Twin-Scroll, a połączony jest z dwiema nowymi skrzyniami biegów, ręczną lub sterowaną z sześcioma przełożeniami.
Dodatkowo, na jesieni pojawi się wersja Euro 5 tego silnika. Bardziej wydajny, jeśli chodzi o kwestie związane z ochroną środowiska, będzie on również mocniejszy (115 kW lub 156 KM).
Podczas konferencji prasowej zapowiedziane zostały także inne jednostki napędowe.
Osiągający maksymalną moc 80 kW przy 4 000 obr. / min., silnik HDi o pojemności 1 560 cm3, wyposażony w filtr cząstek stałych, charakteryzuje się świetną elastycznością, przy maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm dla 1 750 obr. / min. (a nawet 260 Nm dzięki overboostowi). On tez posiada turbosprężarkę o zmiennej geometrii i system wtrysku bezpośredniego pod wysokim ciśnieniem (do 1 600 bar). Można wybrać dwie opcje skrzyń biegów: ręczną lub sterowaną z sześcioma przełożeniami.
Silnik 1,6 l VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) jest silnikiem atmosferycznym z wtryskiem pośrednim dysponujący mocą maksymalną 88 kW przy 6 000 obr. / min. i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 4 250 obr. / min. Moment ten jest uzyskiwany w bardzo jednorodny sposób, ponieważ już przy niskich prędkościach (2 000 obr. / min.), osiąga wartość 140 Nm, lub 88 proc. momentu maksymalnego, zapewniając w ten sposób szeroki zakres stosowania.
3008 jest pojazdem bezpiecznym!
Bezpieczeństwo czynne: doskonała sztywność konstrukcji, skuteczna przyczepność i wspomagania elektroniczne zapewniają 3008-ce wzorcowe zachowanie na drodze w swojej kategorii.
Bezpieczeństwo bierne: konstrukcja nadwozia jest tak zbudowana, aby sprostać najpoważniejszym uderzeniom. Ograniczenie deformacji konstrukcji i systemy zabezpieczające pozwoliły 3008-ce otrzymać pięć gwiazdek w ramach nowych testów EuroNCAP 2009.
Samochód oferuje: 6 poduszek powietrznych do ochrony kierowcy i pasażerów, 5 trzypunktowych pasów bezpieczeństwa wraz z alarmem dźwiękowym zapięcia, 2 mocowania Isofix są dostępne na bocznych tylnych fotelach i można do nich zamocować foteliki dziecięce.
Innym zabezpieczeniem jest system telematyczny WIP Com 3D, dostępny w opcji od jesieni, pozwalający oprócz swojej funkcji audio, telefonicznej i nawigacyjnej, na dostęp do usług serwisu Peugeot Urgence.
3008-ka oferuje zalety jezdne hatchbacków, co było początkowo prawdziwym wyzwaniem dlawysokiego samochodu wielkopojemnego.
Zawieszenie przednie jest typu pseudo McPherson, natomiast tylne ma belkę skrętną. System Dynamic Rolling Control, znajdujący się na tylnym zawieszeniu, redukuje wahania wokół osi wzdłużnej zachowując jednocześnie optymalny komfort amortyzacji.
Inna proponowana innowacja, system Grip Control, składający się systemu antypoślizowego i odpowiednich opon Mud & Snow, pozwala zoptymalizować motoryczność obu kół przednich 3008-ki i dostosować ją do prawdziwej jazdy "off-road". Kierowca ma do dyspozycji pokrętło, za pomocą którego może ustawić jeden z pięciu trybów : Standard, Śnieg, Każda droga (Błoto / Ziemia / Wilgotna trawa), Piasek i ESP off.
3008-ka dysponuje wspomaganiem podczas ruszania pod górę (zwanym Hill Assist), co zwiększa komfort użytkowania i bezpieczeństwo.
Wygodą jest funkcja parkowania za pomocą ekranu i sygnału dźwiękowego, który jest mniej lub bardziej intensywny w zależności od odległości od przeszkody. System włącza się podczas uruchomienia biegu wstecznego i przy prędkości poniżej 10 km / godz. dla pakowania przodem.
Szeroki rozstaw kół (1 532 mm z przodu i 1 527 mm z tyłu przy wymiarach 17’’ i 18’’), jak również duża szerokość opon i felg, mają również udział w sztywności nadwozia, precyzji i stabilności pojazdu, zarówno podczas prowadzenia po linii prostej jak i podczas hamowania w zakręcie.
Abyposzerzyć ograniczenia w zakresie panowania nad wahaniami wokół osi wzdłużnej dla dwóch najbardziej wydajnych silników (1,6 l THP i nowy 2,0 l HDi FAP), zastosowano zupełnie nowy system, Dynamic Rolling Control, opracowany we współpracy z firmą KYBSE®.
W trakcie pokonywania zakrętów lub podczas wymijania system ten zapewnia transfer hydrauliczny pomiędzy prawym i lewym tylnym amortyzatorem (tłok centralny nie ślizga się). Pozwala to na lepsze wykorzystanie amortyzacji i pokonanie zakrętu w sposób możliwie najbardziej "płaski", ograniczając tym samym ruchy nadwozia i poprawiając bezpieczeństwo czynne.
Kategoria "crossover" w 3008-ce wyraża się również poprzez jej system napędowy, Grip Control.Zestaw ten łączy zaawansowany system antypoślizowy i opony Mud & Snow. Celem systemu jest optymalizacja motoryczności kół przednich poprzez ulepszony system anty-poślizgowy (rozwijany wraz z firmą Bosch i opatentowany), zintegrowany z kalkulatorem ESP. Użytkownik ma do dyspozycji pięć trybów , dostępnych za pomocą pokrętła na konsoli centralnej.
Są to następujące tryby: standardowy (przeznaczony do słabego poślizgu wynikającego z różnej przyczepności występującej zazwyczaj na drodze), śnieg (dostosowujestrategię do przyczepnościkażdego z kół przednich przyruszaniu), off road (błoto, nawierzchnia szutrowa, mokra trawa), piasek (pozwala na lekki poślizg obu kół napędowych jednocześnie) oraz ESP Off (daje możliwość odłączenia systemu kontroli trakcji).
W skład systemu Grip Control wchodzą opony Michelin Latitude Tour HP "Mud & Snow" 215/60 R16 (o niskim oporze toczenia).
Zastosowano układ kierownicy typu zębatkowego, który jest wspomagany za pomocą zespołu elektropompy (GEP) hydraulicznej, którego działanie zależy od prędkości samochodu, prędkości obracania kierownicy oraz temperatury oleju w układzie kierowniczym. Pozwala to na dostosowanie siły i ułatwia manewry przy niskich prędkościach.
W zależności od mocy silnika stosuje się dwa rodzaje GEP: o mocy 710 i 650 Wat.
Przedni hamulec składa się z tarcz wentylowanych o średnicy 283 mm i grubości 26 mm dla wersji 1,6 l VTi i 1,6 l HDi FAP, oraz 302 x 26 mm dla wersji 3008 z jednostkami 1,6 l THP i 2,0 l HDi FAP. Zaciski hamulca przedniego mają tłoki o średnicy 57 mm, abyzapewnićdobry "nacisk" i progresywność. Tylny hamulec jest wyposażony w dwa dyski 268 x 12 mm. Auto hamuje znakomicie!
Pojazd jest wyposażony seryjnie w układ ESP zawierający system antypoślizgowy (ASR lub w opcji Grip Control), wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu (Hill Assist), kontrola stabilności (DHCS), ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBV) i system wspomagania nagłego hamowania (BAS).
Kufer nowego samochodu jest godny uwagi!
W 3008-ce wszystko zostało tak opracowane, aby przestrzeń bagażowa była łatwo dostępna przy wykorzystywaniu jej do różnych celów.
Został podzielony na dwie części, za pomocą klapy górnej, której rozmiar pozwala na łatwe operowanie, we wszystkich kierunkach, oraz mniejszej, dolnej (tzw. hobby). Ta ostatnia może służyć jako podpora przy załadunku ciężkich rzeczy lub jako siedzisko (na przykład, aby założyć rolki, buty do biegania), ponieważ może przenieść ciężar 200 kg rozłożony na jej powierzchni.
Bagażnik 3008-ki daje możliwość łatwego podziału na mniejsze powierzchnie użytkowe dzięki modułowej podłodze, której wysokość można ustawić w trzech poziomach. Ta opatentowana innowacja, prosta i niespotykana dotąd na rynku,bardzo ułatwia codzienne użytkowanie samochodu.
Na "poziomie 1", ruchoma podłoga, która może oczywiście być wyjęta z samochodu w razie potrzeby, znajduje się w głębi bagażnika, aby przestrzeń załadunkowa była jak największa.Na "poziomie 2", podłoga jest wyrównana z otwartą powierzchnią "hobby". 25 proc. całej objętości bagażnika jest więc dostępne pod powierzchnią podłogi, a 75 proc. między podłogą i pokrywą bagażnika. Położenie to pozwala na uzyskanie idealnie płaskiej podłogi, od poziomu "hobby" aż do deski rozdzielczej, kiedy siedzenia tylne i przednie są złożone;Na "poziomie 3", ruchoma podłoga znajduje się w jednej linii z zamkniętą powierzchnią "hobby". Podział całej objętości bagażnika jest więc następujący: 45 proc. pod podłogą, a 55proc. pod pokrywą bagażnika.
W dwóch ostatnich położeniach, użytkownik może więc podzielić lub ukryć, w zależności od potrzeb, to, co wkłada do swojego bagażnika.
Aby uzyskać dostęp po powierzchni znajdującej się pod ruchomą podłogą, może ona być ustawiona w położeniu stałym "otwartym".
Przejechaliśmy 3008-ka niewiele kilometrów (po specjalnej trasie wyznaczonej przez Tomasza Kuchara, kierowcę zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team), ale mnożna powiedzieć, że zarówno w warunkach szosowych, jak i terenowych samochód sprawuje się rzeczywiście świetnie!
Przyjemność jazdy jest duża, a funkcjonowanie poszczególnych podzespołów - świetne.
Samochód pojawi się w sprzedaży na początku czerwca.
WersjaSilnikCena brutto (PLN)TRENDYbenzynowy 1,6 (120 KM)69 900TRENDYdiesel 1,6 (110 KM)79 900PREMIUM PACKbenzynowy 1,6 (120 KM)78 500PREMIUMbenzynowy 1,6 (150 KM)86 00PREMIUMdiesel 1,6 (110 KM)87 600PREMIUMdiesel 2,0 (150 KM)91 600PREMIUM +benzynowy 1,6 (150 KM)92 500PREMIUM +diesel 2,0 (150 KM)98 100
Dopłata za lakier metalizowany - 1800 złotych (wszystkie wersje)
Zdjęcia: Marcin Karaczun i Peugeot
Galeria zdjęć
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)
Peugeot 3008: trzy w jednym dla najbardziej wybrednych (ceny w Polsce)