Ma on pod maską silnik 1,6 l i turbosprężarkę, więc jest 200 KM i niezłe osiągi (7,7 s do setki). Konkurencja daje więcej, dużo więcej.308 GTi ma poprawiony układ jezdny i hamulcowy (tarcze mają 340 z przodu i 290 mm z tyłu), wielkie 18-calowe koła, obniżone o 10 mm zawieszenie i sześciobiegową skrzynię manualną.
Po czym rozpoznać Peugeota 308 GTi? Zacznijmy od tego, że dla mnie 308 wygląda jak 307, więc tym bardziej mam problem z rozróżnieniem wersji GTi, która różni się od zwykłych modeli przednim zderzakiem (pochodzi z 308 CC), dyfuzorem z tyłu i podwójnym wydechem.
Zmiany niezauważalne dla kogoś, kto nie interesuje się za bardzo motoryzacją i nie będzie się wpatrywał w nowego Peugeota. Ale nie ma co narzekać – ważne, że Peugeoty GTi jeszcze nie wyzionęły ducha.