Logo
WiadomościAktualnościPeugeot 308 GTi z silnikiem 1,6 THP o mocy 200 KM

Peugeot 308 GTi z silnikiem 1,6 THP o mocy 200 KM

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Francuski producent po raz kolejny próbuje wkroczyć na rynek z usportowionym modelem. Poprzednie eksperymenty nie zawsze kończyły się rynkowym sukcesem.

Peugeot 308 GTi z silnikiem 1,6 THP o mocy 200 KM
Auto Świat
Peugeot 308 GTi z silnikiem 1,6 THP o mocy 200 KM

GTi we francuskim wydaniu poznaliśmy już w modelach 205 i 309. W latach dziewięćdziesiątych Peugeot wprowadził kilka szybkich wersji jak m.in. 206 GTi, 207 GTi i 307 GTi, które jednak nie nawiązały do sukcesów 205 GTi. Kolejną próbą jest Peugeot 308 GTi.

Sercem nowego modelu jest znany już silnik czterocylindrowy 1,6 THP, który swoimi parametrami skutecznie konkuruje z jednostkami o pojemności nawet 2,0 litra. Moc maksymalną 200 KM (147 kW) uzyskuje on w przedziale pomiędzy 5500-6800 begin_of_the_skype_highlighting 5500-6800 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 5500-6800 end_of_the_skype_highlighting obr./min, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1700 do 4500 obr./min.

Jak wypada nowa broń Peugeota w porównaniu z niemiecką rakietą?

Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI
ModelPeugeot 308 GTiVW Golf GTI
Silnik1,6 THP2,0 TSI
Przekładnia6M6M
Pojemność skokowa [cm3]15981984
Cylindry/zawory4/44/4
Moc [kW / obr./min]147/5500-6800155/5300-6200
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]275/1700-4500280/1700-5200
Predkość maksymalna [km/h]-240
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]7,76,9
Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,97,3

Silnik 1,6 THP (Turbo Haute Pression) powstał przy współpracy z niemieckim koncernem BMW i jest jedną z najnowocześniejszych jednostek napędowych na rynku europejskim. W porównaniu z jednostką napędową VW Golfa GTI – 2,0 TFSI zużywa on o 0,4 l/100 km paliwa mniej.

Peugeot 308 GTi otrzymał zmodyfikowane zawieszenie i mocniejsze amortyzatory. Podwozie w porównaniu z wersją standardową zostało obniżone o 10 mm. Tarcze hamulcowe mają wymiary 340x30 mm z przodu i 290x12 mm z tyłu.

Usportowiona wersja Peugeota 308 otrzymała przedni zderzak z 308 CC, tylny zderzak z dyfuzorem, tylny spoiler, podwójną końcówkę rury wydechowej oraz elementy GTi na boku pojazdu i tylnej części nadwozia.

Peugeot 308 GTi będzie dostępny we Francji od 10. czerwca 2010 roku za 26 900 €.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: