Jean-Philippe Collin, dyrektor generalny spółki Automobiles Peugeot, oficjalnie potwierdził zamiar firmy produkować sportowy model 308 RC Z. W zgodzie ze strategią CAP 2010 chodzi o krok prowadzący do przyśpieszonego rozwoju gamy modelowej francuskiej marki.
Seryjne wcielenie zadebiutuje podczas targów we Frankfurcie jesienią 2009 roku, dwa lata od premiery wersji koncepcyjnej. W salonach sprzedaży pierwsze egzemplarze znajdą się wiosną 2010.
Samochód nie ma stracić niczego ze swojego atrakcyjnego wyglądu. Nadwozie, które zaprojektowano w ośrodku Style Peugeot, w dużej mierze wykorzysta rozwiązania znane z konceptu.
Przypomnijmy, że koncepcyjny Peugeot 308 RC Z miał długość odpowiadającą zwykłemu 308 (4276 mm), szerokość zwiększyła się o 25 mm do 1840 mm, a na wysokość auto straciło 178 mm (1320 mm). Samochód otrzymał tradycyjne nadwozie typu coupe, ale możliwe, że w sprzedaży pojawi się również roadster ze składanym dachem.
Rzucającym się w oczy rozwiązaniem stylistycznym były dwa metalowe łuki, które razem z wyraźnymi błotnikami i lusterkami wstecznymi na nóżkach nadawały 308 RC Z wygląd zbiżony do Audi TT. Skomplikowany kształt tylnego okna płynnie przechodzącego na dach wymusił zainstalowanie pleksiglasu zamiast zwykłej szklanej szyby. Podświetlone tylne logo umieszczono w przetłoczeniu w kształcie litery U, po jego naciśnięciu otwiera się klapa bagażnika o pojemności 415 l (według metodyki VDA, czyli po napełnieniu wodą). Nowe tylne lampy z diod LED wyraźnie przechodzą na błotniki.
Pod maską konceptu zamontowano zmodyfikowany turbodoładowany 4-cylindrowy silnik 1,6 THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc maksymalna wynosiła 160 kW (217 KM), a moment obrotowy osiągał maksimum 280 Nm, a krótkookresowo aż 300 Nm. Peugeot 308 RC Z z takim silnikiem i 6-stopniową przekładnią manualną przyśpieszał od 0 do 100 km/h w 7 s, a prędkość maksymalna miała wynosić 235 km/h.