Logo
WiadomościAktualnościPeugeot 308 RC Z: w produkcji od roku 2010

Peugeot 308 RC Z: w produkcji od roku 2010

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Seryjny model zaprezentuje się publiczności podczas przyszłorocznych targów we Frankfurcie, czyli dwa lata po debiucie konceptu. Na rynek auto trafi wiosną 2010.

Peugeot 308 RC Z: w produkcji od roku 2010
Zobacz galerię (33)
Auto Świat
Peugeot 308 RC Z: w produkcji od roku 2010

Jean-Philippe Collin, dyrektor generalny spółki Automobiles Peugeot, oficjalnie potwierdził zamiar firmy produkować sportowy model 308 RC Z. W zgodzie ze strategią CAP 2010 chodzi o krok prowadzący do przyśpieszonego rozwoju gamy modelowej francuskiej marki.

Seryjne wcielenie zadebiutuje podczas targów we Frankfurcie jesienią 2009 roku, dwa lata od premiery wersji koncepcyjnej. W salonach sprzedaży pierwsze egzemplarze znajdą się wiosną 2010.

Samochód nie ma stracić niczego ze swojego atrakcyjnego wyglądu. Nadwozie, które zaprojektowano w ośrodku Style Peugeot, w dużej mierze wykorzysta rozwiązania znane z konceptu.

Przypomnijmy, że koncepcyjny Peugeot 308 RC Z miał długość odpowiadającą zwykłemu 308 (4276 mm), szerokość zwiększyła się o 25 mm do 1840 mm, a na wysokość auto straciło 178 mm (1320 mm). Samochód otrzymał tradycyjne nadwozie typu coupe, ale możliwe, że w sprzedaży pojawi się również roadster ze składanym dachem.

Rzucającym się w oczy rozwiązaniem stylistycznym były dwa metalowe łuki, które razem z wyraźnymi błotnikami i lusterkami wstecznymi na nóżkach nadawały 308 RC Z wygląd zbiżony do Audi TT. Skomplikowany kształt tylnego okna płynnie przechodzącego na dach wymusił zainstalowanie pleksiglasu zamiast zwykłej szklanej szyby. Podświetlone tylne logo umieszczono w przetłoczeniu w kształcie litery U, po jego naciśnięciu otwiera się klapa bagażnika o pojemności 415 l (według metodyki VDA, czyli po napełnieniu wodą). Nowe tylne lampy z diod LED wyraźnie przechodzą na błotniki.

Pod maską konceptu zamontowano zmodyfikowany turbodoładowany 4-cylindrowy silnik 1,6 THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc maksymalna wynosiła 160 kW (217 KM), a moment obrotowy osiągał maksimum 280 Nm, a krótkookresowo aż 300 Nm. Peugeot 308 RC Z z takim silnikiem i 6-stopniową przekładnią manualną przyśpieszał od 0 do 100 km/h w 7 s, a prędkość maksymalna miała wynosić 235 km/h.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: