408 to ważny dla Peugeota model, zwłaszcza w momencie zakończenia produkcji „607-ki” (koncern już zapowiedział, że nie przewiduje następcy tego auta). Właśnie nowe 408 będzie najbardziej prestiżową limuzyną francuskiej marki, mającą skutecznie konkurować m.in. z Fordem Mondeo, Oplem Insignią czy też Volkswagenem Passatem. Peugeot nie ukrywa jednak, że pragnie zdobyć także klientów dotychczas wybierających modele Audi, BMW lub Mercedesa.

Auto zyska bardzo wyrazistą i dynamiczną stylizację, inspirowaną takimi projektami Peugeota, jak RCZ czy agresywny koncept 908 RC. W przedniej części uwagę zwrócą: duża, „uśmiechnięta” atrapa, przesunięte wyżej na maskę (w porównaniu z poprzednikiem) logo marki, podłużne reflektory oraz mocne przetłoczenia na pokrywie silnika, błotnikach i drzwiach. Ostro ścięta linia dachu nadaje sylwetce „408-ki” sportowy charakter.

Ponieważ Peugeot chce rywalizować z producentami klasy premium, musi położyć nacisk na jakość wykończenia i poziom wyposażenia. Z wstępnych zapowiedzi wynika, że poza oczywistymi elementami, takimi jak: automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, system audio-informacyjny z kolorowym, dotykowym ekranem i nawigacją oraz kilka wzorów tapicerek, na liście wyposażenia pojawią się m.in. aktywny tempomat oraz znany z modelu 3008 wyświetlacz head-up. Z uwagi na to, że auto wykorzysta wiele rozwiązań technicznych znanych z najnowszej generacji Citroëna C5, spodziewać się również można hydropneumatycznego zawieszenia oraz systemu adaptatywnych reflektorów.

Gama jednostek napędowych obejmie silniki 4- i 6-cylindrowe, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, o mocach od 120 do 240 KM. Zupełną nowością będzie natomiast wersja hybrydowa, która trafi na rynek w 2011 roku. Stanowi ona rozwinięcie technologii HYMotion4, wykorzystującej wysokoprężną jednostkę 2.0 HDi i silnik elektryczny. Pierwszy motor napędza koła przednie, drugi – tylne. Moc układu szacowana jest na 200 KM. Hybryda ma emitować 110 g CO2/km i spalać poniżej 5 l/100 km. Ceny „408-ki” mają być zbliżone do cen modelu 407.