Wśród zaproszonych gości nie zabrakło przedstawicieli zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team, z Prezesem Peugeot Polska, Pierre Garnier na czele. Z Francji przybyli Bryan Bouffier i Xavier Panseri, którzy sportowe kombinezony zamienili tym razem na eleganckie garnitury.
Oficjalna uroczystość trwała długo, dekorowano po kolei najlepszych zawodników w wyścigach górskich, wyścigach płaskich, rallycrossie i rajdach samochodów terenowych. Na końcu przyszedł czas na rajdy.
Bryan Bouffier i Xavier Panseri wchodzili na najwyższe podium trzykrotnie: odebrali szarfy za zdobycie tytułów Mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej, grupie N oraz klasie Super 2000.
Przy okazji potwierdziło się jak wielką sympatią Bryan i Xavier cieszą się w naszym środowisku sportowym – otrzymali bowiem najbardziej gromkie brawa z sali ze wszystkich...
Prezes Pierre Garnier zbierał oklaski dwa razy – Peugeot okazał się najlepszy wśród Producentów i Zespołów Sponsorskich. Za pierwszym razem na podium obok niego stanęli przedstawiciele Subaru i Fiata, za drugim - PlayStation Rally i PSO Michelin Rally Team.
Ważną uroczystością było też zakończenie rywalizacji w Rajdowym Pucharze Peugeot. Marcin Dobrowolski i nieobecny Michał Dobrowolski (pierwsze miejsce), Michał Streer (drugie miejsce) oraz Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz (trzecie miejsce) najpierw odebrali szarfy za wyniki w Mistrzostwach Polski w klasie markowej, a następnie – z rąk przedstawicieli firm sponsorskich – nagrody wywalczone w pucharze. A przypomnijmy – były one znaczące: za zwycięstwo samochód Peugeot 206 XS, na kolejne miejsca – 15 i 10 tysięcy złotych!
Po uroczystości rozdania nagród rozpoczął się Bal Mistrzów.
Podczas Gali Mistrzów wywiadu udzielił Andrzej Nosiński, Sekretarz Generalny Peugeot Polska:
- Spotykamy się na uroczystości zakończenia rajdowego sezonu 2007 w radosnym dla Peugeot Polska nastroju...
- Rzeczywiście! Jest to ceremonia dla nas bardzo ważna, miła i przyjemna. Nasi zawodnicy, wprawdzie Francuzi, ale jeżdżący w barwach Peugeot Sport Polska Rally Team, za chwilę będą dekorowani szarfami Mistrzów Polski. I to aż w trzech kategoriach: klasyfikacji generalnej, grupie N oraz klasie Super 2000.Ponadto Peugeot Polska odbierze mistrzowski puchar za wygranie klasyfikacji Producentów oraz Zespołów Sponsorskich. Był to dla nas bardzo udany sezon – wygraliśmy wszystko, co było do wygrani! A przypomnę, że zaczynaliśmy skromnie, dopiero od Rajdu Polski, trzeciej rundy mistrzostw kraju. Wtedy to postanowiliśmy zaprezentować wspaniały – co się potwierdziło – samochód Peugeot 207 Super 2000. Reasumując: nasi zawodnicy są dziś bardzo szczęśliwi, a my trzymamy kciuki za sezon 2008, bo będziemy chcieli oczywiście powtórzyć ten sukces!
- Sezon 2008 rozpoczyna się już wkrótce...
- Tak jak już wspominałem wcześniej, pragniemy uczestniczyć w rywalizacji, chcemy powtórzyć sukces. Zawodnikami zespołu będą nadal Bryan Bouffier i Xavier Panseri, którzy zasiądą w naszym Peugeot 207 Super 2000. Mamy nadzieję, że „przywiozą” sobie i nam te same, co w minionym roku tytuły!
- Taka uroczystość jak dzisiejsza skłania do wspomnień...
- Mija już dziesięć lat uczestnictwa Peugeot Polska w sporcie rajdowym i współpracy z Polskim Zawiązkiem Motorowym. W 1999 roku rozpoczęliśmy rozgrywki Rajdowego Pucharu Peugeot. Zawodnicy rywalizowali początkowo w modelu 106 Rallye, potem 206 XS. Dwa lata później rozpoczęliśmy masowa imprezę – Rajd Młodych. W tych amatorskich zawodach startowały tysiące kierowców, z których wielu trafiło następnie do wyczynowego sportu.W naszych barwach i samochodach jeździło i zdobywało tytuły wielu kierowców. Przypomnijmy – Krzysztof Hołowczyc w modelu 206 WRC wywalczył tytuł Wicemistrza Polski, rok później w takim samym samochodzie swój pierwszy w karierze tytuł mistrza kraju zdobył Leszek Kuzaj. Potem było kilka sezonów z udziałem Peugeota 206 Super 1600. Tam swoją szansę otrzymali również zwycięzcy Rajdowego Pucharu Peugeot, którzy niejako w nagrodę, mogli zasiąść za kierownicą prawdziwie wyczynowego samochodu.W ubiegłym roku postanowiliśmy pokazać kibicom najnowszą „rajdówkę” firmy Peugeot. Uzyskane wyniki spowodowały, że zmieniliśmy plany i kontynuowaliśmy program startów do końca sezonu, co przyniosło tak spektakularny sukces.
- Peugeot Polska odnotował w 2007 roku nie tylko sukcesy w sporcie: wzrosła dynamika sprzedaży.
- To był dobry rok pod względem handlowym. Rynek samochodowy poprawił się - sprzedaż nowych samochodów wzrosła około 23 – 24 procent. Tymczasem Peugeot Polska odnotowała wzrost o trzydzieści kilka procent, a więc o kilkanaście punktów procentowych lepszy, niż cały rynek. Oczywiście wyniki handlowe mają bezpośrednie przełożenie na naszą działalność, w tym także sportową.Poprawa rynku ma zresztą wymiar szerszy – myślę tu nie tylko o firmie Peugeot Polska: sport samochodowy to są różne marki, różne kategorie. Jeśli koniunktura będzie dobra, firmom będzie się dobrze działo – to będzie miało to pozytywne przełożenie na rozwój dyscypliny.Tego, więc szczerze życzę tego zarówno Polskiemu Związkowi Motorowemu, zawodnikom i kibicom, jak i Peugeot Polska...
- My również tego życzymy!