Trzy samochody wystartują w 24 godzinach Le Mans, dwa - w Le Mans Series, jedna - w 12 godzinach Sebring.

W słynnym wyścigu w Le Mans dwa pojazdy (z numerami 7 oraz 8) wystawi Team Peugeot Total, jeden (z numerem 9) - Peugeot Sport Total.

Podstawową kadrę kierowców stanowią: Nicolas Minassian, Pedro Lamy, Marc Gene oraz Stephane Sarrazin. Ponadto zaangażowano Alexa Wurza, Christiana Kliena, Jacquesa Villeneuve'a, Francka Montagny'ego i Ricardo Zontę.

Testerem i rezerwowym kierowcą zespołu został Anthony Beltoise. Dziesiątka Peugeota posiada w dorobku 393 starty w Formule 1 i 32 występy w Le Mans.

W Le Mans Series w samochodem z numerem 7 pojadą Marc Gene i Nicolas Minassian, nato,iast z numerem 8 - Pedro Lamy i Stephane Sarrazin. W Sebring, do Lamy'ego i Sarrazina dołączy Nicolas Minassian.

Z powodu napiętego programu zespół opuści marcowe testy Le Mans Series na Paul Ricard.

Zmieniono oklejenie prototypów - każdy będzie wyglądał nieco inaczej. Na nadwoziu siódemki pojawią się czerwone akcenty, ósemka stanie się grafitowo-niebieska, a dziewiątka grafitowo-szara.

Pierwsze tegoroczne testy (Winter Test) odbywały się w ostatnich dniach stycznia torze Sebring. W ciągu trzech dni dwukrotnie najlepszy okazywał się debiutujący w Stanach Zjednoczonych Peugeot 908, raz (na inaugurację) - Audi. 908-kę prowadzili Pedro Lamy, Nicolas Minassian i Stephane Sarrazin.

Sarrazin już w drugim dniu ustanowił nowy rekord toru, który obecnie wynosi 1.42,801 minuty.

- Tor bardzo różni się od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w Europie - powiedział Stephane Sarrazin po północnoamerykańskim debiucie "lwa". Jednakże przyjechaliśmy tam, dysponując solidną bazą i zostaliśmy mile zaskoczeni faktem, iż byliśmy od początku szybcy. To świadczy o tym, jak dobrym samochodem jest 908 HDi FAP.

- Zdołaliśmy przeprowadzić cały założony program - komentował dyrektor techniczny Peugeot Sport, Bruno Famin. Było to szczególnie satysfakcjonujące, ponieważ występowaliśmy na nieznanym terenie. Systematycznie pracowaliśmy nad set-upem, tak naprawdę nie starając się o maksymalizację osiągów. Te trzy dni pozwoliły nam również przystosować się do tegorocznych opon Michelina, które pracowały bardzo dobrze, zarówno pod względem osiągów, jak i wytrzymałości.

Pierwszy start zespołu nastąpi 15 marca w "12 Hours of Sebring".

Kalendarz Le Mans Series 2008:4 - 6 kwietnia: 1000 KM de Catalunya (Hiszpania);25 - 27 kwietnia: 1000 KM de Monza (Włochy);9 - 11 maja: 1000 KM de Spa (Belgia);15 - 17 sierpnia: 1000 KM du Nürburgring (Niemcy);12 - 14 września: 1000 KM of Silverstone (Wielka Brytania).

Oficjalne testy:

2-3 marca: Paul Ricard (Le Castellet - Francja). Długość toru 5,791 kilometra.

Zgłoszone zespoły: Audi Sport Team Joest (Audi R10 TDI - Rinaldo Capello, Allan McNish, Mike Rockenfeller, Alexandre Premat), Saulnier Racing (Pescarolo 01-Judd - Jacques Nicolet, Marc Faggionato, Richard Hein), Team Oreca Matmut (Courage-Oreca LC70-Judd - Stephane Ortelli, Soheil Ayari, Olivier Panis, Nicolas Lapierre), Team Peugeot Total (Nicolas Minassian, Pedro Lamy, Marc Gene, Stephane Sarrazin), Charouz Racing System (Lola B08/60-Aston Martin - Stephan Mücke, Jan Charouz), Creation Autosportif (Creation CA07-AIM - Jamie Campbell-Walter, Felipe Ortiz, Stuart Hall, Simon Pagneaud), Pescarolo Sport (Pescarolo 01-Judd - Emmanuel Collard, Jean-Christophe Boullion, Harold Primat, Christophe Tinseau), Rollcentre Racing (Pescarolo 01-Judd - Joao Barbosa, Martin Short), Chamberlain Synergy (Lola B06/10-AER - Gareth Evans, Bob Berridge) oraz Epsilon Euskadi (Epsilon Euskadi EE1-Judd).

Łącznie zakwalifikowano szesnaście samochodów.

Źródło: Autoklub, Peugeot Sport, lemans-series