Peugeot Expert Tepee nie jest klasycznym modelem MPV. Bardziej zbliżony jest do osobowego dostawczaka. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, który produkowany był od 1995 r. jest bardziej komfortowy i znacznie lepiej wyposażony. Wraz z bliźniaczymi modelami Fiata i Citroena, będzie produkowany w zakładzie PSASevel Nord w Valenciennes.
Szczególnie zadbano o bezpieczeństwo pasażerów, ale także przedziału towarowego, oferując możliwość zaryglowania/odryglowania tylnej części pojazdu niezależnie od kabiny pasażera, za pomocą pilota zdalnego sterowania o trzech przyciskach lub ze stanowiska kierowcy. Konstrukcja nadwozia została wzmocniona i wyposażona w pochłaniacze siły uderzenia, aby zmniejszyć skutki stłuczek miejskich i obniżyć w ten sposób koszty napraw.Doskonałe parametry dynamiczne i własności jezdne nowego Experta uzupełnia gama wyjątkowych silników. Dostępne są trzy silniki HDi (1,6 HDi 66 kW - 90 KM, 2,0 HDi 88 kW - 120 KM i 2,0 HDi 100 kW - 136 KM FAP) oraz jeden silnik benzynowy 2,0 16v 103 kW - 140 KM. Wersje 2,0 HDi, stworzone we współpracy z koncernem Forda, połączone są z ręczną skrzynią biegów ML6C z 6 przełożeniami. Wzmocnione dla celów użytkowych (do 2 ton holowanej przyczepy) układy napędowe dopuszczają przeglady do 30 000 km zamiast co 20.000 km. Silniki te chronią środowisko ispełniają wymogi normy Euro 4 ; natomiast w silniku 2,0 HDi 100 kW - 136 KM FAP zamontowany został filtr cząstek stałych.
Do dyspozycji są również najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego i biernego: ESP z systemem ochrony przed dachowaniem ROM i ASR, system ABS połączony ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny. Oferowane są też elementy wspomagające kierowcę podczas prowadzenia pojazdu. Te produkty najnowszej generacji, to pomoc przy parkowaniu tyłem, ogranicznik/regulator predkości i nawigacja GPS.
Szczególny nacisk położono na zagwarantowanie maksymalnego komfortu pasażerom nowego Experta. Kierowca czuje się bardziej jak w samochodzie osobowym niż w pojeździe użytkowym. Zwraca uwagę niezwykła jasność i wrażenie maksymalnej przestrzeni, co osiągnięto dzięki wysuniętej przedniej szybie. Solidne i funkcjonalne stanowisko kierowcy, zaprojektowane przez firmę Pininfarina, oferuje kilka poziomów wykończenia.
Tapee będzie oferowany w dwóch wariantach długości nadwozia - 4805 mm i 5135 mm. Oba warianty przystosowane zostały do przewozu 9 pasażerów na siedzeniach w trzech rzędach, z bagażnikiem w konfiguracji 327 l (522 l do sufitu) w wersji krótszej oraz 770 l (1239 l) w wersji przedłużonej. Przy konfiguracji dwumiejscowej powierzchnia ta odpowiednio wzrasta do 5-7m3Dodatkowo można ustawić dwa rzędy siedzeń. Pasażerowie z ostatniego rzędu wsiadają do samochodu przez drzwi boczne przesuwne, a zajęcie miejsca ułatwia im system "easy entry", umożliwiający przesuwanie bocznego fotela. W zależności od konfiguracji wnętrza możliwe jest przewożenie od 2 do 9 osób. Indywidualne fotele i kanapy dwuosobowe można składać, przesuwać lub wyciągać, aby zagospodarować wnętrze według potrzeb. Wszystkie fotele są indywidualne, nawet na kanapach dwuosobowych podróżujący mają zapewnione maksymalne wygody. Pasażerowie we wszystkich rzędach foteli są chronieni dzięki kurtynom powietrznym, umieszczonym w dachu. Łącznie, w zależności od wyposażenia, dostępnych jest 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtyny).
Olbrzymia przeszklona powierzchnia (5,84 m˛ w wersji długiej) oraz umieszczenie rzędów foteli na wzór amfiteatru gwarantują wszystkim pasażerom doskonałą widoczność, jasność i przestronność.Komfort akustyczny został dopracowany w sposób szczególny, umożliwiając swobodnę, niczym nie zakłóconą komunikację, co jest niewątpliwym atutem w tego typu pojeździe.
Poprawiono też komfort termiczny. Dodatkowy zespół ogrzewania i klimatyzacji pozwala uzyskać daną temperaturę szybko i - co istotne - równomiernie rozłożoną. W efekcie, powietrze klimatyzowane rozprowadzane jest przez tradycyjne nawiewy z przodu oraz przez indywidualne nawiewy, zabudowane w dachu nad każdym rzędem, a także przewodem w dolnej części w ostatnim rzędzie. System zapewnia maksymalny komfort. Pasażerowie z tylnych rzędów mają do swojej dyspozycji panel sterowania, umieszczony na poziomie dachu.
Wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo, pomoc w prowadzeniu oraz komfort, dostępne dla gamy Tepee, zwiększają maksymalnie komfort podróżowania. Dostepne są 3 poziomy wykończenia nowego Experta Tepee : Confort, Rekreacyjny i Premium.Poszczególne poziomy wykończenia różnią się kolorami deski rozdzielczej, obiciami foteli, obiciem tylnej części oraz wykończeniem deski rozdzielczej i klamek drzwiowych. Dzięki temu każda wersja może być niepowtarzalna, z wyjątkowym wnętrzem i różnym wyposażeniem.
.