Wprowadzony na rynek w kwietniu 2002, model 807 został wyprodukowany w ilości 150 000 egzemplarzy.

807 zmienia się przez cały czas dzięki zewnętrznym zabiegom stylistycznym, funkcjonalnym zmianom wnętrza, dodatkowemu wyposażeniu, efektywnym systemom napędowym takim jak 2,2I HDi FAP 125 kW (170 KM) sprzężonemu z sześcioprzełożeniową manualną skrzynią biegów bądź, w przyszłości z 6 biegową automatyczną skrzynią biegów.

Tymi wszystkimi innowacjami, model 807 zamierza umocnić swoją pozycję dynamicznego, wysokiej klasy minivana umiejącego sprostać coraz wyższym wymaganiom swoich użytkowników, i to, niezależnie od ich potrzeb.

Stylistyka zewnętrzna

Do stałej, ponadczasowej linii modelu 807 styliści postanowili dodać trochę nowoczesności.

Zabiegi stylistyczne polegają na uwypukleniu bądź zmodyfikowaniu elementów takich jak np. zmiana wlotu powietrza polegająca na dodaniu chromowanych linii poziomych, powiększenie logo lwa przy chłodnicy do bardziej widocznych rozmiarów , dodanie listwy chromowej opasującej cały pojazd. Dodatkowo podkreślone zostały zderzaki , które od pewnego czasu są systematycznie malowane w kolorze samochodu.

Klamki drzwi bocznych, w nawiązaniu do chromowej opaski, również wykonane są z tego samego materiału. Logo marki z tyłu samochodu zostało powiększone jak również listwa z napisem Peugeot.

Pojawiły się też dwa nowe kolory metaliczne: niebieski „Błękit Rodos” i szary „Księżycowy pył”.

Wnętrze

Wnętrze samochodu wraz z wyposażeniem oraz drewnianymi elementami dekoracyjnymi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Materiały plastikowe, z których wykonana jest deska rozdzielcza występują w kolorze czarnym „Mistral” a liczne elementy służące do częstego chwytania są w jaśniejszej tonacji.

Klamki, lewarek, pokrętła nawiewu umieszczone na desce rozdzielczej wykonane są z chromu co dodaje prestiżu i klasy wnętrzu samochodu. Obicia foteli, podłoga oraz w wewnętrzna część drzwi zastały wykonane z nowych, harmonijnie dobranych materiałów w szarym kolorze „ Bise”. Kolor ten jest użyty w drugiej wersji wykończenia, nie zapomniano jednak o klientach, którzy woleliby zupełnie inną kolorystykę, jasną i optymistyczną, tworząc wersję zwaną „Poranek”.

Harmonię również można odnaleźć w kolejnej wersji wykończenia gdzie do obić foteli wykorzystano kombinację materiału z alkantarą jak również opcjonalnie skórę. Innym dostępnym kolorem skóry jest kolor czarny „Mistral” , do którego dobrano wewnętrzną tapicerkę drzwi oraz podłogę z alkantary w tym samym odcieniu.

Do gamy 807 dołączył silnik bi - turbo 2,2 HDi FAP 125 kW (170 KM).

W wersji diesel HDi gama silników napędowych przedstawia się następująco:

* 2,0l 16 v HDi FAP 88 kW (120 KM), 300 Nm, z 6-biegową manualną skrzynią biegów;* 2,0l 16v HDi FAP 100kW (136 KM), 320-340 Nm z 6-biegową manualna skrzynią biegów;* 2,2l 16v HDi FAP 125 kW (170 KM), 370 Nm z 6-biegowa manualną skrzynią biegów;* 2,2l 16v HDi FAP 125 KW (170 KM), 400 Nm z 6-biegową automatyczną skrzynią (dostępną na wiosną 2008).

A w wersji benzynowej:

* 2,0l 16v 103 kW (~141 kM), 200 Nm, z 5-biegową manualną skrzynią biegów;* 2,0l 16v 103 kW (~ 141 kM), 200 Nm z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowy silnik 2,2 l HDi FAP jest wynikiem 4 fazy współpracy między PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company i kompletuje gamę HDi rozwijaną od momentu podpisania układu o współpracy w 1998. Ten 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 2179 cm3 zaopatrzony jest w 16 zaworową głowicę i podwójny wałek rozrządu. Osiąga on max moc 125 kW przy 4000 obr. / min. przy max momencie obrotowym 370 Nm i 1500 obr. / min. w przypadku skrzyni mechanicznej i nawet do 400 Nm przy 1750 obr. / min. w przypadku sześciobiegowej skrzyni automatycznej „Tiptronic System Porsche”.

Moment obrotowy oraz reakcja silnika przy niskich obrotach został szczególnie dopracowana, gdyż przy 1000 obr. / min. silnik rozwija już 200 Nm momentu obrotowego, a 280 Nm przy 1250 obr. / min. Ponadto, silnik ma bardzo szeroki zakres obrotów, który, niezależnie, od tego na jakim biegu jedziemy powoduje przyśpieszenie auta osiagając więcej niż 350 Nm przy 3000 obr. / min.

Komora sprężania nowego typu Common Rail trzeciej generacji wytrzymująca ciśnienie 1800 barów oraz podwójne turbosprężarki włączające się równolegle, są głównymi technologicznymi innowacjami tego silnika.

Innowacje techniczne

Zastosowanie 2 turbosprężarek jest światową premierą w silnikach 4- cylindrowych. System opatentowany przez Honeywell Turbo Technology składa się 2 identycznych turbosprężarek o zmniejszonej wielkości. Przy niskich obrotach, jedna turbosprężarka zapewnia elastyczność silnika. Później wspomaga ją druga, która włącza się równolegle między 2600 a 3200 obr. / min. zależnie od żądanego obciążenia oraz warunków atmosferycznych.

Nad wszystkim sprawuje kontrolę komputer silnika. Ponadto, słaba inercja turbosprężarek, którą zawdzięczają swoim małym rozmiarom, redukuje ich czas odpowiedzi podczas uruchamiania. Te innowacje techniczne pozwalają osiągnąć większą przyjemność z jazdy a w szczególności większą elastyczność obrotową. Tym samym, użytkownik może jechać przy niskich obrotach redukując zużycie paliwa.

Komora spalania ECCS

Komora spalania ECCS ( Extreme Conventional Combustion System ) charakteryzuje się zredukowanym stopniem sprężania (16,6) oraz większą średnicą, która przyczynia się do ograniczenia proporcji paliwa w kontakcie ze ściankami co zmniejsza ilość nieprzepalonego paliwa.

Efekt ten otrzymano za pomocą specjalnie skonstruowanego tłoka wykonanego z aluminium o dużej wytrzymałości mechanicznej i termicznej. Geometria ta umożliwia również znaczne zmniejszenie krążenia powietrza w komorze spalania (SWIRL), co ogranicza straty ciepła na ściankach. Zmiany te wpływają na mieszankę powietrza z paliwem, co poprawia znacznie wydajność silnika oraz przyczynia się do bardziej cichego spalania.

Common Rail trzeciej generacji

System spalania ECCS jest powiązany z systemem wtrysku typu Common Rail firmy Bosh trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów ( dla 1350 barów w przypadku systemu pierwszej generacji). To zwiększone ciśnienie wtrysku powiązane z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, z głowicą o 7 otworach 135 um, umożliwia zwiększenie liczby wtrysków ( aż do 6 cykli ). Wiąże się to z dużą dokładnością rozpylania oleju napędowego. Spalanie jest wówczas bardziej złożone i jednolite z zastosowaniem zoptymalizowanej mieszanki powietrza i oleju napędowego, co ogranicza szkodliwe emisje u źródła.

Środowisko

Nowy 2,2 l HDi FAP, wykorzystany w pojeździe jednobryłowym wysokiej klasy jakim jest 807, jest przykładem silnika respektującego w najwyższym stopniu środowisko naturalne. Po pierwsze, dzięki samej idei silnika diesla, który pozwala osiągnąć świetne parametry termodynamiczne oraz system wtrysku HDi, który podnosi jeszcze jego wydajność.

Dzięki zwiększonemu ciśnieniu wtrysku dochodzi do dokładnego rozpylenia oleju napędowego w komorze, co prowadzi do bardziej złożonego i jednolitego spalania i zredukowania szkodliwych emisji gazów spalinowych. Dodatkowo działanie 2 turbosprężarek oraz systemu recyrkulacji emitowanych gazów aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska.

Ujmując rzecz bardziej konkretnie, wykorzystanie nowej komory spalania, której ciśnienie osiąga 1800 barów redukuje o 30 procent emisję szkodliwych gazów w stosunku do silnika 2,2 l HDi wcześniejszej generacji. Jest to z pewnością związane z zastosowaniem 3 generacji filtra cząstek stałych występującego pod nazwą „octosquare”, pozwalającego na wydłużenie okresu serwisowania do 180 000 km. Dzięki zastosowaniu specjalnej domieszki Eolys oraz dodatkowego systemu wspomagania filtracji zasadniczo zmniejszono emisję cząstek sadzy.

Akustyka i wibracje

Podwójne ściany bloku cylindrów opatentowane przez producenta w znaczący sposób poprawiają właściwości akustyczne silnika. Dwa przeciwnie obracające się wałki wyrównoważajace, dodatkowe tłumienie w mocowaniu silnika i zoptymalizowane dwumasowe koło zamachowe silnika pomagają w jeszcze większym stopniu zredukować wibracje. Ponadto, sterowana przez silnik przepustnica jest również kontrolowana w momencie kiedy pojazd się zatrzymuje, aby uniknąć wibracji silnika w tej fazie.

Skrzynie biegów

W Peugeot 807, silnik HDi FAP jest sprzężony z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów typu ML6C, w której lewarek jest usytuowany w bardzo wygodnej, wysokiej pozycji.

Po raz pierwszy użyto też sześcioprzekładniowej automatycznej skrzyni biegów typu AM6. Skrzynia może działać w dwóch trybach: tradycyjnym, automatycznym dla spokojnej, dostosowującej się do kierowcy, bezstresowej jazdy oraz sekwencyjnym, dla jazdy bardziej aktywnej z wykorzystaniem „Tiptronic System Porche”. Istota jej działania polega na wykorzystaniu dwóch łańcuchów epicykloidalnych, pojedynczego i podwójnego.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa, skrzynia zaopatrzona jest w funkcję „ Shift lock”, która w przypadku działającego silnika, uniemożliwia zmianę pozycji Parking bez jednoczesnego naciśnięcia na pedał hamulca. Podobnie, w przypadku otwarcia drzwi samochodu przy wyłączonym silniku i nieprzełożeniu lewarka w pozycję Parking, zostaje uruchomiony sygnał dźwiękowy.

Układ jezdny

Układy jezdne Peugeot 807 zostały dostosowane do dynamiki jednostki napędowej.

Przednie zawieszenie typu Mc Pherson, tylne z wahaczem ciągnionym i deformowalną belką poprzeczną gwarantują doskonałe zachowanie się na drodze.

Peugeot 807, posiada aluminiowe felgi 16 calowe z ogumieniem 215 / 69 R16H oraz, w wyposażeniu seryjnym, system wykrywania zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu.

Tarczowy układ hamulcowy składa się z przednich tarczy wentylowanych o wymiarach 310 x 32 mm wyposażonych w podwójne tłoki. Wszystko składa się na niezwykle skuteczny i wytrzymały układ hamulcowy, który uzupełniają systemy ABS, REF, EVA.Ponadto, zastosowanie systemu ESP ( Electronic Stability Program ) zapewnia kontrolę stabilności pojazdu poprzez porównanie toru jazdy zamierzonego przez kierowcę z rzeczywistym torem jazdy samochodu.

Wyposażenie

Stylistyczne i technologiczne zmiany nowego 807 wychodzą naprzeciw kierowcy ale również pasażerom, zarówno na poziomie bezpieczeństwa jak i komfortu jazdy. Peugeot 807 jest wyposażony w zestaw głośnomówiący Bluetooth, przednie wspomaganie parkowania oraz zestaw multimedialny w skład którego wchodzi odtwarzacz DVD.

Dla przyjemności pasażerów siedzących z tyłu jak również dobrego samopoczucia kierowcy w dachu pojazdu zainstalowano kolorowy, składany ekran 16/9 z odtwarzaczem DVD. Dzięki bezprzewodowym słuchawkom oraz specjalnemu pilotowi występującemu w zestawie każdy z pasażerów może osiągnąć indywidualny komfort. Duzi i mali pasjonaci technologii cyfrowej mogą tu korzystać z gier komputerowych, odtwarzacza video, komputera itp. wykorzystując podłączenie audio/video.System ten, zwykle występujący jako opcja, w niektórych krajach w bardziej bogatych wersjach, jest montowany seryjnie.

Model 807, posiada nowy system telematyczny RT4, który pełni funkcję audio, GSM, GPS oraz Peugeot-Pomoc. W jego skład wchodzi trójwymiarowy kolorowy ekran oraz twardy dysk 30 GBskrzyn z mapą całej Europy pozwalający na nagranie 180 godzin muzyki w formacie MP3.