Przypomnijmy - polska ekipa zajęła bowiem drugie miejsce uzyskując tytuł Wicemistrzów Świata Doradców Technicznych Peugeot.
W finale Polskę reprezentowali następujący Doradcy Techniczni: Piotr Baumert (ASO Dudek), Grzegorz Cyrulik (PRB Uliarczyk), Adam Kwaśny ( Peugeot Al. Krakowska), Maciej Radziszewski (Intervapo).
Do Konkursu, który rozpoczął się testem Evalion w 2008 roku, przystąpili Doradcy Techniczni z 70 krajów.
Finał odbył się w Sochaux. Zwyciężyli Austriacy.
Mistrzostwa Ekologiczne Peugeot
Tymczasem zwycięzcami Mistrzostw Ekologicznych Peugeot zostali: Predrag Cavnic (24) i Murat Özdogan (25) z Monachium, którzy pokonali Peugeot 308 HDi FAP 110 KM z elektronicznie sterowaną, 6-biegową skrzynią biegów (EGS6), trasę 2.060 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa.
Oznacza to, że przeciętne zużycie oleju napędowego wyniosło jedynie 2,9 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 tylko 78 g / km.
Także pozostałe zespoły bardzo oszczędnie wykorzystywały 1,6-litrowy bezpośredni wtrysk paliwa na drodze z Saarbrücken do Barcelony.
Najkrótszy pokonany dystans wyniósł 1.747 kilometrów. Wszyscy kierowcy mogli znacznie obniżyć już i tak niskie przeciętne zużycie paliwa zgodne ze specyfikacją producenta pojazdu Peugeot 308 HDi FAP 110 z 6-biegową skrzynią biegów EGS, wynoszące 4,5 litra / 100 km. Najszybszy zespół zrobił to, utrzymując przeciętną prędkość 79 km / godz.
Mistrzostwa Ekologiczne Peugeot to akcja organizowana wspólnie z TOTAL, Michelin i BILD. Za nadzór techniczny odpowiadała Organizacja Rzeczoznawców z zakresu pojazdów mechanicznych KÜS.
Za umiejętne obchodzenie się z pedałem gazu zwycięski zespół otrzymał Peugeota 3008 HDi FAP110 KM z 6-biegową skrzynią zmiany biegów EGS o wartości około 28 000 Euro. Zał drugie miejsce nagrodą Peugeot 308 z takim samym silnikiem, natomiast ekipa, która zajęła trzecie miejsce, otrzyma samochód 207 99g.
Start do wyścigu nastąpił przed kościołem św. Ludwika w Saarbrucken, a jego trasa biegła przez całą Francję aż do Barcelony.