Wiceliderzy klasyfikacji generalnej RSMP i liderzy klasy Super 2000,Bryan Bouffier i Xavier Panseri po raz kolejny rywalizować będą z czołówką polskich kierowców.

Rajd Rzeszowski Matador jest jedyną rundą, w której Bryan i Xavier wystartują powtórnie. W 2004 roku w tych właśnie zawodach Francuzi, na zaproszenie Peugeot Polska, jechali modelem 206 Super 1600, jako jedna z dwóch załóg zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team. Bouffier i Panseri odnieśli wówczas historyczny sukces, wygrywając odcinek specjalny w klasyfikacji generalnej.

Trzy tegoroczne występy w RSMP były dla załogi Peugeot bardzo udane. W trzech startach zgromadzili już 22 punkty i zajmują drugie miejsce w klasyfikacji, tracąc sześć punktów do Tomasza Kuchara i Jakuba Gerbera. Ale konkurenci wystąpili przecież we wszystkich pięciu dotychczasowych rundach...

Zwycięstwo w Rajdzie Subaru i znakomita jazda w Rajdzie Lotos Baltic Cup zaimponowała kibicom. Bryan i Xavier mają już swoich fanów, na trasie pojawiły się transparenty zagrzewające ich do walki. W parku serwisowym w Przodkowie wokół stanowiska Peugeot gromadziły się tłumy. Bardzo pochlebnie komentowano umiejętności kierowcy i możliwości samochodu.

W Rajdzie Rzeszowskim rywalizacja zapowiada się bardzo interesująco. W klasie Super 2000 zgłoszone zostały cztery samochody. W jednym z trzech Fiatów Abarth Grande Punto S2000 wystartuje Michał Sołowow, który przecież zajmuje czołową pozycję w rozgrywkach o Mistrzostwo Europy. Na liście zgłoszeń znajdują się 43 załogi.

Bryan i jego Peugeot 207 Super 2000 potwierdzili, że potrafią szybko jeździć na każdych nawierzchniach. Podkarpackie asfalty są specyficzne, ale to nie przeszkadza reprezentantom Peugeot Sport Polska Rally Team.

- Trasy rajdowe w Polsce, po których jeździłem, nie są wcale łatwe – mówił po ostatnim występie Bouffier. Nie brakuje też dobrych kierowców, z niektórymi spotykałem się i konkurowałem podczas zawodów zagranicznych, choćby z cyklu Mistrzostw Świata. Cieszę się, że mogę tu startować. Będę walczył, mam nadzieję, że nie zawiodę swojego zespołu, w którym czuje się świetnie i który pracuje znakomicie, z poświęceniem. Oczywiście naszym celem jest wywalczenie jak najwyższego miejsca, czyli tytułu mistrzowskiego!

Piąta runda Rajdowego Pucharu Peugeot

Pięć załóg zgłosiło swój udział w 16. Rajdzie Rzeszowskim Matador, piątej eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot 2007. Po starcie na luźnych nawierzchniach na Kaszubach, w samochodach Peugeot 206 XS założone zostały ponownie zawieszenia asfaltowe.

Faworytami rywalizacji są bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Po trzech zwycięstwach, w Rajdzie Lotos Baltic Cup przegrali oni z Tomaszem Dąbrowski i Igorem Staszem, tracąc tym samym szanse na ustanowienie swoistego rekordu – odniesienia siedmiu zwycięstw w sezonie. Ale Marcin i Michał mogą jeszcze wyrównać ubiegłoroczny wyczyn Łukasza Habaja i Jacka Spentanego, którzy okazali się niepokonani w sześciu rajdach...

Rywalizacja w Rajdowym Pucharze Peugeot jest jak zwykle wyrównana, choć Dobrowolscy zdobyli już dość dużą, wynoszącą aż 23 punkty przewagę nad Michałem Streerem. Ten ostatni po raz kolejny zmienia pilota – w Rzeszowie wystartuje z Łukaszem Witkiem.

Trzy pozostałe załogi dzielą niewielkie różnice punktowe: Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz zgromadzili 63 pkt., Przemysław Zabrocki (który także tym razem jedzie z nowym pilotem – Pawłem Skrzywanem) – 60 pkt., a Kamil Butruk i Maciej Wilk – 54 pkt.

Jak się wydaje, właśnie ci ostatni będą najgroźniejszymi rywalami Marcina i Michała Dobrowolskich. Kamila prześladuje ostatnio ogromny pech, ale jest on bardzo doświadczonym i szybkim kierowcą. Jeśli poważnie myśli o tytule czy nawet o podium Mistrzostw Polski – musi wygrywać! Do zakończenia sezonu pozostały bowiem już tylko trzy rajdy – zdobyć można więc maksymalnie tylko 75 punktów...

Warto przypomnieć, że właśnie w dużej mierze dzięki Rajdowemu Pucharowi Peugeot, Rajd Rzeszowski Matador został rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Gdy był bowiem jeszcze eliminacją Pucharu PZM, organizatorzy RPP – z dużym wyczuciem - wyznaczyli na Podkarpaciu jedną z rund. Zawody wypadły świetnie, dzięki czemu zostały zakwalifikowane do kalendarza RSMP...

Tegoroczny rajd liczy 525,48kilometra, z czego 192,64 km stanowi czternaście odcinków specjalnych. W czwartek, 9 sierpnia odbędzie się prolog na ulicach Rzeszowa. W piątek zawodnicy przejadą sześć odcinków o długości 103,38 km, w sobotę zaś osiem OS-ów – 89,26 km. Zwycięzców poznamy późnym wieczorem.

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.