Reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team wystąpią w zupełnie innej roli niż dotychczas. Po zwycięstwach w rajdach Subaru i Rzeszowskim – Matador oraz wysokich lokatach w rajdach Polski i Lotos Baltic Cup, Bryan i Xavier zostali liderami klasyfikacji RSMP. Tak więc na Dolnym Śląsku bronić będą pierwszej pozycji!

Oczywiście nie zmienia to faktu, że celem załogi jest rywalizacja o zwycięstwo w zawodach. Trasa Rajdu Nikon liczy 490,17 kilometra, z czego 193,18 km stanowi trzynaście odcinków specjalnych. Wszystkie mają nawierzchnię asfaltową i... są doskonale znane polskim kierowcom. Zawodnikom zespołu Peugeot to jednak zupełnie nie przeszkadza – dla nich wszystkie trasy, z wyjątkiem niektórych partii w okolicach Rzeszowa, są zupełną nowością...

Tym niemniej będzie to pierwszy start modelu 207 Super 2000 na klasycznych trasach rajdowych Dolnego Śląska, co zapewne bardzo ucieszy rzeszę tamtejszych kibiców.

Bryan Bouffier przyleciał do Polski bezpośrednio po zakończeniu Rallye Terre des Causses, eliminacji szutrowych Mistrzostw Francji. Bryan zajął tam drugie miejsce, przegrywając rywalizację o zwycięstwo różnicą 0,4 sekundy na ostatnim odcinku specjalnym. Na pocieszenie pozostał mu sukces w grupie N i awans w klasyfikacji generalnej sezonu... Zapewne w Górach Sowich będzie chciał zwyciężyć i jeszcze bardziej poprawić sobie samopoczucie!

Xavier Panseri tymczasem zjawił się w Warszawie wcześniej - został bowiem zaproszony wraz z zespołem Peugeot Sport Polska Rally Team na konferencję prasową, poświęconą Rajdowi Orlen.

Odpowiadając na pytania dziennikarzy Xavier stwierdził, że trasy rajdowe w Polsce są bardzo ciekawe, nieco inne, do których są przyzwyczajeni. Komplementował też polskich kierowców. Zapowiedział jednocześnie, że wraz z Bryanem zamierzają w tym tygodniu odnieść sukces!

Grzegorz Targaszewski z Peugeot Sport Polska wyjaśnił, że celem zespołu w 2007 roku było zaprezentowanie w naszym kraju nowego modelu 207 Super 2000. Początkowo planowany był program obejmujący tylko starty w kilku wybranych rajdach RSMP, stąd też Peugeot Polska nie zdecydowało się zaangażować polskiego kierowcy, ale zaproponowało współpracę Bryanowi Bouffierowi, przez wiele lat związanemu z Peugeot Sport we Francji.

Klasę Bouffiera i samochodu Peugeot 207 Super 2000 podkreślał też w swoich wypowiedziach obecny na sali Krzysztof Hołowczyc, który wyraził nadzieję stoczenia z nim pojedynku podczas Rajdu Orlen. „Obecność Bryana, który w moim przekonaniu zdobędzie tytuł mistrzowski, stała się ważnym wydarzeniem dla polskich rajdów: z jednej strony udowodniła, że na polskich trasach można jeździć naprawdę szybko, z drugiej – wskazała wielu naszym zawodnikom gdzie jest ich miejsce w tym sporcie w Europie” – powiedział Hołowczyc.

Rajd Nikon rozpocznie się w piątek, 7 sierpnia Badaniem Kontrolnym oraz odcinkiem testowym. Rywalizacja trwać będzie od godzin porannych w sobotę, a zakończy dzień później po południu.

Przypomnijmy, że Peugeot Polska prowadzi w klasyfikacji Producentów RSMP, a zespół Peuegot Sport Polska Rally Team zajmuje drugie miejsce (ze stratą zaledwie punktu) w punktacji Zespołów Sponsorskich.

Pięć załóg w Rajdowym Pucharze Peugeot

Pięć załóg zgłosiło swój udział w 8. Rajdzie Nikon, szóstej eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot 2007. Po Rajdzie Rzeszowskim - Matador zawodnicy mieli dość czasu, aby odpowiednio przygotować samochody, nie musieli też zmieniać zawieszeń.

Faworytami zawodów są bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Po trzech zwycięstwach na początku szonu przegrali oni kolejne dwie imprezy (Lotos Baltic Cup i Rzeszowski - Matador) z Tomaszem Dąbrowskim i Igorem Staszem, ale wciąż dość wyraźnie prowadzą w klasyfikacji. Klasyczne, asfaltowe odcinki na Dolnym Śląsku są im znacznie bliższe niż Tomkowi i Igorowi.

Tradycyjnie rywalizacja w Rajdowym Pucharze Peugeot jest bardzo wyrównana, choć bracia Dobrowolscy zdobyli już dość dużą, wynoszącą aż 19 punktów przewagę nad Michałem Streerem. Ten ostatni po raz kolejny zmienia pilota – na prawy fotel na Nikonie powraca na Krzysztof Janik.

O ile Marcin i Michał są już bardzo bliscy zdobycia pierwszego w karierze, po latach startów, tytułu Mistrzów Polski w klasie markowej (tylko praktycznie ogromny pech może ich go pozbawić), o tyle sprawa drugiej lokaty w klasyfikacji jest wciąż otwarta.

Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz nie wystartowali w Rajdzie Polski, stąd ich konto punktowe, mimo dwóch zwycięstw, wzrosło jedynie do 88 pkt. Jeżdżący bardzo regularnie Michał Streer posiada ich o osiem więcej – stąd ma duże szanse obronienia pozycji, choć do końca rywalizacji pozostały jeszcze dwa rajdy (w tym Orlenu - po szutrach)...

W rywalizacji o podium liczy się wciąż Przemysław Zabrocki (który i tym razem pojedzie z Pawłem Skrzywanem), który z kolei ma osiem punktów straty do Dąbrowskiego i Stasza.

Wielkimi przegranymi tegorocznego sezonu są (nie po raz pierwszy w karierze) Kamil Butruk i Maciej Wilk. Faworyci numer jeden przed rozpoczęciem rozgrywek, po zakończeniu rywalizacji nawet nie staną na podium...

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2007 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.