Bryan Bouffier przypomniał się polskim kibicom

Załoga Bryan Bouffier i Matthieu Baumel w samochodzie Peugeot 207 Super 2000 zajęła piąte miejsce w Platinum 64. Rajdzie Polski – czwartej eliminacji Mistrzostw Europy i trzeciej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Informacja, że w Platinum 64. Rajdzie Polski w barwach Peugeot Sport Polska Rally Team wystartuje Bryan Bouffier wywołała liczne komentarze wśród entuzjastów sportu samochodowego. Wieloletni kierowca fabryczny Peugeot Sport, który w ubiegłym roku uczestniczył w programie testowym modelu 207 S2000, znany jest bowiem kibicom: startował już w naszym kraju – w Rajdzie Rzeszowskim, gdzie odniósł historyczne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej OS-u w samochodzie Peugeot 206 Super 1600. Ostatnio wraz z uczestniczy w Mistrzostwach Świata JRC 2007.

Talent i umiejętności Bryana są doskonale znane, stąd przed rozpoczęciem zmagań z szacunkiem wypowiadali się o nim konkurenci. Krzysztof Hołowczyc na konferencji prasowej przed zawodami komplementował Francuza.

- Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę uczestniczyć w tym programie i ponownie współpracować z ekipą Peugeot Polska, dysponującą wielkim potencjałem i wyjątkowo zmotywowaną - powiedział Bouffier w wywiadzie dla Autoklubu. To dla mnie również okazja poznania nowych rajdów. Jednocześnie wracam do 207 S2000, którym sporo jeździłem w ubiegłym roku na testach, choć nie miałem dotąd okazji, by wystartować nim w rajdzie. Obecnie Peugeot Sport wprowadził nowe poprawki w tym samochodzie. Trasa jest najszybsza, jaką dotąd widziałem. Mam nadzieję, że czekają nas pozytywne doświadczenia z zespołem. Dlaczego nie mielibyśmy powalczyć o zwycięstwo?

Po spokojnym przejeździe prologu, Bryan i Matthieu przystąpili do rywalizacji. Już pierwsze wyniki potwierdziły wielkie aspiracje załogi w Peugeot 207 Super 2000. Na trzeciej próbie zajęli czwarte, na kolejnej – trzecie miejsce i w klasyfikacji generalnej rajdu awansowali na trzecią pozycję!

Niestety piąta próba okazała się bardzo pechowa. Na skutek przebitej opony załoga Peugeot straciła wiele czasu, spadając na szesnaste miejsce w punktacji...

Bryan pokazał jednak, że jest znakomitym kierowcą, a Peugeot 207 Super 2000 – konkurencyjnym samochodem! Na ostatnich dwóch odcinkach pierwszego etapu zanotował odpowiednio czwarty i trzeci czas i powrócił do pierwszej „dziesiątki” - na dziewiąte miejsce!

Drugiego dnia było jeszcze lepiej! Bryan i Matthieu zadziwili rywali, fachowców i kibiców – odnieśli trzy spektakularne zwycięstwa w klasyfikacji generalnej odcinków specjalnych i dzięki temu rajd ukończyli ostatecznie na piątym miejscu!

- W sporcie zdarzają się błędy i taki popełniłem przebijając oponę na początku rajdu – mówił na mecie Bryan Bouffier. Choć modelem przejechałem w ubiegłym roku wiele setek kilometrów, to jednak w zawodach ścigałem się nim po raz pierwszy. Peugeot 207 Super 2000 jest znakomitym samochodem, o czym najlepiej świadczą jego zwycięstwa w różnych rajdach w tym sezonie w Europie. Nam nie udało się wygrać, mam jednak nadzieję, że następnym razem będzie lepiej. Bo zamierzam jeszcze w tym sezonie wystartować w zespole Peugeot Sport Polska Rally Team. Dziękuję zespołowi za pracę, a tysiącom kibiców na trasie – za doping.

Zwycięstwo braci Dobrowolskich w Rajdowym Pucharze Peugeot

Samochody Peugeot 206 XS raz jeszcze potwierdziły, że posiadają wszystkie cechy „rasowego” samochodu rajdowego. Mimo bardzo trudnej trasy, jaką wyznaczyli organizatorzy Platinum 64 Rajdu Polski, uczestnicy pucharu markowego Peugeot znaleźli się w wąskim gronie 29 załóg, którym udało się przejechać cała trasę!

Do najtrudniejszej krajowej imprezy, rundy nie tylko RSMP, ale także Mistrzostw Europy i kandydata Mistrzostw Świata, przystąpiło ostatecznie sześć załóg rywalizujących w Rajdowym Pucharze Peugeot. Obok Kacpera Puszkiela i Alicji Konury, na starcie zabrakło niespodziewanie Tomasza Dąbrowskiego i Igora Stasza, którzy tak dobrze spisali się w pierwszej eliminacji RPP. Do rywalizacji przystąpili natomiast Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczyk (nieobecni na Rajdzie Elmot).

Pierwszy odcinek specjalny – prolog w Mikołajkach wygrali bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którzy wyprzedzili Grzegorza Kostkę i Tomasza Tkacza, Kamila Butruka i Macieja Wilka, Michała Streera i Grzegorza Dachowskiego, Przemka Zabrockiego i Szymona Gospodarczyka, oraz Janusza Majka i Krzysztofa Maskalana. Drugi odcinek został odwołany, na trzecim najszybszy był Butruk, na czwartym – Streer. Po pierwszej pętli prowadził Kamil przed Michałem.

Druga pętla pierwszego etapu to pojedynek Marcina Dobrowolskiego z Przemkiem Zabrockim. Lepszy był ten pierwszy. Trzecie miejsce zajmował Michał Streer. Różnice nie były jednak duże.

Drugi etap to emocjonująca rywalizacja Marcina i Przemka, za których plecami konkurowali pozostali uczestnicy pucharu markowego.

W upale i kurzu najlepsi okazali się ostatecznie bracia Dobrowolscy, choć Zespół Sędziów Sportowych nałożył na nich karę 30 sekund za ominięcie szykany. Kolejne miejsca zajęli: Zabrocki i Gospodarczyk, Butruk i Wilk, Kostka i Tkacz, Strer i Dachowski oraz Majek i Maskalan.

Wszyscy uczestnicy pucharowych zmagań twierdzili na mecie, że trasa była wyjątkowo wymagająca zarówno dla kierowców, jak też dla samochodów.

Za Marcinem iMichałem Dobrowolskim sklasyfikowani zostali w rajdzie tak znani zawodnicy, jak Simon Jean – Joseph w Citroënie C2 R2 (rywalizujący o Mistrzostwo Europy!), Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski, Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar czy Jacek Ptaszek i Sebastian Sadowski(wszyscy w Mitsubishi Lancerach Evo IX).

Michał i Marcin umocnili się na prowadzeniu w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Peugeot po dwóch eliminacjach. Trzecia runda zmagań odbędzie się w lipcu w okolicach Krakowa.

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.