Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team przystępuje do współzawodnictwa o tytuł Mistrza Polski w nowym składzie. Samochód Peugeot 207 Super 2000 poprowadzi w 2009 roku Tomasz Kuchar.

Tomek jest doświadczonym kierowcą, ma za sobą kilkanaście lat startów w RSMP, uczestniczył także w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Co też istotne – model 207 S2000 nie jest mu obcy, już w ubiegłym sezonie startował bowiem taką ”rajdówką”. Przypomnijmy: zadebiutował czwartym miejscem w Rajdzie Rzeszowskim, był trzeci w Rajdzie Karkonoskim i drugi w Rajdzie Dolnośląskim (przegrał jedynie z... załogą Peugeot Sport Polska RT).

Partnerem Kuchara w samochodzie będzie Daniel Dymurski. Dla popularnego „Lopeza” jest to powrót do zespołu – w latach 2004 i 2005 był bowiem pilotem Mariusza Pelikańskiego (startowali w modelu 206 Super 1600)...

Rajd Elmot – Krause rozegrany zostanie na klasycznych, doskonale znanych zawodnikom odcinkach specjalnych. Pewnym utrudnieniem może być natomiast aura, bowiem meteorolodzy nie wykluczają pod koniec bieżącego tygodnia znacznego ochłodzenia i opadów deszczu.

- Aż brak mi słów, żeby opisać moje ogromne zadowolenie na samą myśl o rozpoczęciu nowego sezonu – mówi Tomasz Kuchar. Ostatni raz na prawdziwych odcinkach ścigaliśmy się prawie siedem miesięcy temu, zatem przerwa była stanowczo za długa. Wystartujemy w nowym zespole i to zajmując miejsce Bryana i Xaviera, którzy wygrali tym samochodem większość zeszłorocznych rajdów. Zdajemy sobie sprawę, że presja i ciśnienie jest ogromne, ale z drugiej strony jesteśmy bardzo doświadczoną załogą i po prostu musimy temu stawić czoła. To ogromny zaszczyt i chluba dla nas zająć miejsce po tak wspaniałym kierowcy, w tak utytułowanym zespole. Dziękuję szefostwu Peugeot Polska i Total za obdarzenie mojej skromnej osoby zaufaniem i powierzenie w moje ręce tej jakże szczęśliwej dwieście - siódemki, a moim zeszłorocznym partnerom LUK-owi i Loctite-owi za wsparcie tego projektu. Ponadto chciałem najmocniej podziękować za wszystkie budujące SMS-y i maile od kibiców i znajomych, które dostałem po informacji, że mój zeszłoroczny zespół stracił strategicznego sponsora i prawdopodobnie w tym sezonie nie wystartuję. To naprawdę było zaskakujące, podniosło mnie na duchu i dodało mi przysłowiowych „skrzydeł”. Do zobaczenia na Elmocie !!!

- Bardzo się cieszę, że mogę po kilku latach powrócić do zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team! – dodaje Daniel. Tegoroczny sezon zapowiada się bardzo interesująco. W ubiegłym roku startowaliśmy samochodem Peugeot 207 S2000 w kilku imprezach, poznaliśmy jego możliwości, co potwierdziła wyraźna progresja wyników. Jak widać po liście zgłoszeń do Rajdu Elmot, konkurencja zarówno w klasie, jak i „generalce” będzie mocna. To nas oczywiście bardzo cieszy. Rajd Elmot należy do moich ulubionych – to okolice, w których mieszkam, więc dobrze znam specyfikę tutejszych tras. Myślę, że rywalizacja będzie ciekawa, po wyjątkowo długiej przerwie wszyscy spragnieni jesteśmy ścigania się...

- Raz jeszcze chciałby wyrazić satysfakcję, że w sezonie 2009 kibice sportu w naszym kraju będą mogli ponownie zobaczyć samochód Peugeot 207 Super 2000 na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – komentuje Andrzej Nosiński, Dyrektor ds. Kontaktów Zewnętrznych Peugeot Polska. To w dobie kryzysu gospodarczego nie była dla naszej firmy łatwa decyzja, ale najważniejsze, że udało się pokonać przeszkody. Witamy w zespole pana Tomasza Kuchara oraz dobrze nam znanego Daniela Dymurskiego. Naszym celem w nowym sezonie jest udział we wszystkich rundach i oczywiście powtórzenie sukcesów osiąganych w ostatnich dwóch latach, tzn. zdobycie kolejnego, trzeciego pod rząd tytułu Mistrza Polski! Jesteśmy przekonani, że mając doskonały samochód i bardzo doświadczonych zawodników jesteśmy w stanie nasze zamierzenia zrealizować!

Rajd Elomt - Krause zapowiada spore emocje. Na liście zgłoszeń pierwszej rundy RSMP znajdują się 42 załogi. W klasie Super 2000 przewidywany jest start aż pięciu samochodów Peugeot 207 S2000 (kierowcy: Michał Sołowow, Leszek Kuzaj, Tomasz Kuchar, Maciej Oleksowicz i Szymon Ruta).

Zawodnicy będą mieli do przejechania 400,5 kilometra, w tym piętnaście odcinków specjalnych (wszystkie po nawierzchni asfaltowej) o łącznej długości 150 km. Start do rajdu nastąpi w piątek, 15 maja o godzinie 13.00 ze Stadionu OSiR w Świdnicy.

Pierwszego dnia rozegranych zostanie sześć OS-ów (80 km), drugiego – dziewięć (70 km). Pierwsza załoga przyjedzie na metę w sobotę, 16 maja ok. godziny 18.30. Wyniki znane będą tego dnia późnym wieczorem.

W imieniu peugeot Polska zapraszamy kibiców na trasy Rajdu Elmot – Krause. Zespół liczy, że podobnie jak w poprzednich latach, na gorący doping. Tym bardziej, że przecież Tomek i Daniel wystartują na „swoim” terenie...

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Loctite, Luk, Michelin, Dekra, Harvest, PRO JOB. Patronat Medialny: Auto Świat, Gentleman.

Tomasz Kuchar

Przezwisko: „Józef”;Dataurodzenia: 16.07.1976;Wzrost: 187 cm;Waga: 85 kg;Stan cywilny: żona Karolina, córka Oliwka;Wykształcenie: mgr ekonomii;Hobby: snowboard, wakeboard, pilotowanie samolotu (obecnie uczeń na licencję PPL);Ulubione potrawy: "Chinol”;Pierwszy start w RSMP: Rajd Wisły 1995;Największy sukces: bycie zadowolonym, z tego co się w życiu robi;Marzenia: pełny sezon WRC.

Od lat jest czołowym polskim kierowcą rajdowym. Obok regularnych startów w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, uczestniczył w wielu zawodach poza granicami kraju, w tym 21 razy wziął udział w eliminacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, m. in. jako fabryczny kierowca zespołu Hyundai-Castrol World Rally Team.

Karierę rozpoczął w 1995, zdobył 3 tytuły Mistrza Polski (klasa N-3 w 1998, F-2 w 1999 i 2000). Jest zwycięzcą ogólnoświatowego Volkswagen Sport Trophy '99. W 2001 roku za kierownicą Toyoty Corolli WRC wygrał wraz z pilotem Maciejem Szczepaniakiem Rajd Karkonoski. w 2007 roku zwyciężył wraz z Jakubem Gerberem w Rajdzie Magurskim.

Trzykrotny zwycięzca prestiżowego Rajdu Barbórka – Ogólnopolskiego Kryterium Asów w Warszawie (2003 z pilotem Maciejem Wodniakiem, 2007 i 2008 z Danielem Dymurskim). W 2008 roku triumfował także w Kryterium Asów na ulicy Karowej.

Tytuły:1997 - I Wicemistrz Polski w klasie N3;1997 - II Wicemistrz Polski w F-2;1998 - Mistrz Polski w klasie N3;1998 - I Wicemistrz Polski w F-2;1999 - Mistrz Polski w F-2;1999 - Zdobywca Volkswagen Sport Trophy;2000 - Mistrz Polski w F-2;2001 - zwycięstwo w Rajdzie Karkonoskim;2007 - I Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej w sezonie (najlepszy Polak);2007 - I Wicemistrz Polski w grupie N;2007 - I Wicemistrz Polski w klasyfikacji zespołów sponsorskich w sezonie 2007 (najlepszy Polak);2008 - II Wicemistrz Polski w klasie Super 2000.

Mistrzostwa Świata:2002 - Rajd Szwecji: 12 miejsce przy silnej obsadzie, w pokonanym polu kilku kierowców fabrycznych (Toyota Corolla WRC);2002 - Rajd Nowej Zelandii: 11 miejsce (Toyota Corolla WRC);2002 - Rajd Australii: 12 miejsce (Toyota Corolla WRC);2004 - Rajd Szwecji: 4 miejsce w Production Car World Rally Championship.

Samochody:Fiat 126p, Opel Astra, Peugeot 306 S16, VW Golf Kit Car, Toyota Celica GT-Four, Toyota Celica WRC, Hyundai Accent WRC, Ford Focus WRC 02, Mitsubishi Lancer Evo VI, Mitsubishi Lancer Evo VIII, Subaru Impreza WRX STi N8, Subaru Impreza WRX STi N11, Fiat Punto S1600, Subaru Impreza WRX STi N12, Subaru Impreza WRX STi N14, Peugeot 207 S2000.

Daniel Dymurski

Przezwisko: „Lopez”;Dataurodzenia: 27.06.1979;Wzrost: 168 cm;Waga: 70 kg;Stan cywilny:żonaty;Wykształcenie: ukończył Wyższą Szkołę Zarządzania i Bankowości w Poznaniu;Hobby: rajdy, snowboard;Ulubione potrawy: byle nie zupa!;Kierowcy: Tomasz Kuchar, Maciej Rzeźnik, Mariusz Pelikański;Pierwszy start w RSMP: Rajd Krakowski’2002;Największy sukces: Mistrz Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot 206 w 2003 roku, II V-ce Mistrz Polski w klasie S2000 w 2008 roku;Plany: jeździć jak najdłużej...;Marzenia: dojść do jak najwyższego poziomu w sporcie samochodowym – traktować rajdy jako zawód;

Kariera sportowa:1998– starty w KJS-ach;2000 – starty w Rajdowym Pucharze Polski;2001 – Mistrzostwo w klasie N0 w Rajdowym Pucharze PZM;2002 – 5 miejsce w Rajdowym Pucharze Peugeot 206;2003 – Mistrz Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot 206, zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Barbórka Cieszyńska;2004 – 4 miejsce w Klasie Super 1600 RSMP2005 – 4 miejsce w Klasie Super 1600 RSMP2005 – zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Barbórka Cieszyńska;2006 - 3 miejsce w klasie A6 w Rajdowym Pucharze PZM;2007 - 3 miejsce w klasie A6 RSMP;2007 - zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Barbórka Warszawska;2008 - II V-ce Mistrz Polski w klasie S2000 RSMP;2008 - zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Barbórka Warszawska.