Udział w rynku utrzymał się na poziomie 3 %, co czyni z firmy Peugeot światowego lidera wśród marek francuskich.

Dynamika wzrostu była szczególnie zauważalna w drugiej połowie roku, gdy sprzedaż globalna wzrosła do 905 000 sztuk (w porównaniu do 825 000 egzemplarzy w II połowie 2008 roku).

Głównym motorem sprzedaży były nowe modele 206+, 308 CC, 3008 oraz 5008.

W Europie poprawa wyników handlowych w drugiej połowie roku była wyraźna, a udział w rynku zwiększył się z 7,1 % w pierwszych 6 miesiącach, do 7,3 %. Pozwoliło to marce Peugeot uzyskać najlepsze rezultaty dla czwartego kwartału w ostatnich sześciu latach, z udziałem w rynku na poziomie 7,6 %.

Większa liczba zarejestrowanych pojazdów

W 2009 roku Peugeot odnotował wzrost sprzedaży, co pozwoliło zwiększyć udziały w rynkach samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych o 0,1 do 7,2 %.

Wzrost ten możliwy był dzięki wprowadzeniu nowych modeli, szczególnie 206+ i 3008, oraz po części dzięki bodźcom podatkowym, szczególnie we Francji, Niemczech i Włoszech, które pozwoliły rozszerzyć ofertę marki o wyjątkowo niskoemisyjne pojazdy.

Peugeot odnotował również wyjątkowo dobre wyniki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki swej atrakcyjnej ofercie – regularnie odświeżanej i rozszerzanej w ciągu ostatnich dwóch lat – udział w tym wyjątkowo trudnym segmencie wzrósł o 1,3 punktu procentowego, do poziomu 10,7 %.

110 000 sztuk sprzedanych na rynku chińskim

Poza Europą całkowita wartość sprzedaży wyniosła 727 000 sztuk, co stanowi 40 % globalnej sprzedaży całkowitej i oznacza wzrost o 1 punkt procentowy w porównaniu z rokiem 2008. Firma poprawiła udziały w rynku o 0,3 punktu procentowego na upadającym rynku rosyjskim i zanotowała gwałtowny wzrost sprzedaży o imponujące 44,8 % w Chinach, gdzie po raz pierwszy udało się sprzedać ponad 110 000 pojazdów (w sumie 112 000).

Sukces modeli 206+ i 3008

Peugeot utrzymał stałe tempo sprzedaży modeli debiutujących w 2009. 206+, 308 CC, 3008, a ostatnio również 5008 – pierwszy pojazd klasy MPV w ofercie marki – wydatnie podnoszą atrakcyjność oferty modelowej, która nigdy nie była jeszcze tak bogata. Nowe modele będą motorem napędowym sprzedaży w nadchodzących miesiącach.

Dzięki znakomitemu pozycjonowaniu cenowemu oraz oszczędnym i niskoemisyjnym silnikom, 206+ zanotował bardzo dobry rok, znajdując 102 000 nabywców. Jeśli chodzi o model 3008, sprzedano go w liczbie 59 000 egzemplarzy, co oznacza wynik znacznie lepszy od zakładanego. I wreszcie model 5008, który uzyskał bardzo dobry wynik początkowy – 14 000 sztuk sprzedanych w ciągu zaledwie dwóch pierwszych miesięcy dystrybucji w pięciu krajach.

Potwierdzenie pozycji lidera w dziedzinie ochrony środowiska

Wprowadzając na rynek modele 206+, 3008 oraz 207 99g, które emitują najmniej CO2 na rynku, firma Peugeot umocniła pozycję lidera technologii pro-środowiskowych. W 15 krajach Europy udziały firmy Peugeot w rynku pojazdów emitujących mniej niż 120g CO2 /km wynosił z końcem listopada 25,5 %, czyli trzykrotność udziału marki w rynku regionalnym postrzeganym całościowo. W 2009 pojazdy Peugeot emitujące poniżej 140g CO2/km stanowiły 50 % ogólnoświatowej sprzedaży.

W tym samym roku firma Peugeot zaprezentowała model i0n, całkowicie elektryczny pojazd, który zadebiutuje na rynku w październiku. Kampania promocyjna w Internecie już okazała się wielkim sukcesem. Dokonano 2000 rezerwacji.

Wdrażanie innowacyjnych usług przyszłości

Wdrażając program przedpłaconych usług transportowych ’Mu by Peugeot’, firma oferuje rewolucyjne, kompleksowe rozwiązania, dostosowując się do potrzeb transportu osobowego i ułatwiając wynajem: samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych, skuterów i rowerów oraz bagażników dachowych, urządzeń GPS, fotelików dziecięcych i innych akcesoriów.

PEUGEOT W EUROPIE (UE + EFTA + CHORWACJA)

Udział w rynku firmy Peugeot wzrósł o 0,1 punktu procentowego, do 7.2 %. Odpowiada to 1 153 000 sztuk nowych zarejestrowanych pojazdów (o 4,5 % mniej niż w roku 2008).

Udział w rynku był nieco mniejszy w pierwszych sześciu miesiącach w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (7,1 % wobec 7,3 %), ale wzrósł w drugiej połowie roku (7,3 % wobec 7,1 %). Najwyższy, 21 % wzrost zanotowano w czwartym kwartale, gdy udział w rynku osiągnął 7,6 %, potwierdzając tym samym dynamikę rozwoju marki.

Udział w rynku samochodów osobowych wyniósł 6,9%, co oznacza wzrost o 0,1 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2008. W segmencie lekkich pojazdów użytkowych, udział w rynku na rok 2009 po raz pierwszy wyniósł ponad 10 %, osiągając wartość 10,7% wobec 9,4 % w 2008 roku oraz 8,7 % w 2007 roku.

Europa Zachodnia (18 krajów)

Pod koniec roku rynek zachodnioeuropejski zaczął się ożywiać, co umożliwiło zmniejszenie spadku sprzedaży w porównaniu z rokiem 2008 do 2,9 %. Sprzedając 1,1 mln pojazdów – o 2,2 % mniej w porównaniu z rokiem 2008 – firma Peugeot zwiększyła swój udział w rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych o 0,1 punktu procentowego, do wartości 7,4 %.

We Francji liczba zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych marki Peugeot wzrosła o znaczące 4,2 %, do 444 100 sztuk, osiągając 16,8 % udziału w rynku. Peugeot umiejętnie wykorzystał sytuację na rynku ożywionym przez dopłaty do złomowania starych pojazdów.

W Niemczech liczba zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych osiągnęła rekordową liczbę 138 000 sztuk, co pozwoliło zwiększyć udział w tamtejszym rynku o 0,4 %, do poziomu 3,5 %.

We Włoszech całkowita liczba zarejestrowanych pojazdów marki Peugeot wyniosła 127 000 sztuk, co przekłada się na 1-punktowy wzrost udziału rynkowego, do 5,4 %, a to za sprawą dobrych wyników sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy wskaźnik penetracji rynku osiągnął poziom 6 %.

Na innych europejskich rynkach udział Peugeot w rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych pozostał na podobnym, stabilnym poziomie w porównaniu z rokiem 2008. Na przykład w Hiszpanii wyniósł 9,2 % wobec 9,3 % (2008), a w Wielkiej Brytanii na poziomie 5,3 % wobec 5,5 % (2008).

Ogólny spadek sprzedaży na rynku lekkich pojazdów użytkowych wyniósł 27,6 %, ale odświeżona i wzbogacona oferta firmy Peugeot umożliwiła wzrost z 9,4 % do 10,7 % i to mimo silnej konkurencji w tym segmencie.

Największy wzrost zanotowano we Włoszech (7,4 % wobec 5 %), Wielkiej Brytanii (6,9 % wobec 5,3 %), Niemczech (4,5 % wobec 3,8 %) oraz Hiszpanii (14,5 % wobec 12,6 %).

Europa Środkowo-Wschodnia

Ogólny spadek sprzedaży na rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych wyniósł 30,9 %, a udział Peugeot zmniejszył się o 0,3 % i osiągnął wartość 5,2 %, mimo wzrostu w Bułgarii (do 7,8 %), Chorwacji (do 8,1 %) oraz na Słowacji (do 7,7 %).

Sprzedaż w Polsce:

ModelSprzedaż 2009107771206352206+3892073 2053083 54230084385008140798480777400712460734Bipper748Partner Origin646Partner B93 116Expert348Boxer1 725Suma16 500

OFENSYWA PEUGEOT POZA EUROPĄ

W 2009 roku sprzedaż w Chinach wyniosła 112 000 sztuk. Gwałtowny rozwój tego rynku samochodowego umożliwił 44,8 % skok sprzedaży.

W Ameryce Łacińskiej udział marki Peugeot zmniejszył się w 2009 roku z 3,6 % w 2008, do 3,1 %.

W Rosji udział Peugeot w rynku wzrósł z 1,7 % do 2,0 %, mimo iż rynek ten zanotował spadek sprzedaży o 50,1 %.

W regionie Morza Śródziemnego i na Środkowym Wschodzie firma Peugeot rozszerzyła swoje wpływy w Algierii i Turcji. W Turcji zanotowano wyraźny, 37,5-procentowy wzrost, z 22 100 sztuk w 2008 roku do 30 400 pojazdów w roku 2009, co oznacza 1-punktową poprawę udziału w rynku, do poziomu 5,5 %.

W Iranie rynek powiększył się o 10 % (około 1 300 000 sztuk). Firma Peugeot wypracowała wzrost sprzedaży oraz udziału rynkowego. Sprzedano 327 000 zestawów CKD, co stanowi wzrost o 12,2 %, a udział w rynku osiągnął wartość 27,5 %.

Sukcesy w sportach samochodowych

Peugeot 908 HDi FAP zajął pierwsze i drugie miejsce w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a następnie powtórzył ten sukces w wyścigu Petit Le Mans, rozgrywanym na torze Road Atlanta w stanie Georgia.

Zwycięstwa te zbiegły się z triumfem 207 Super 2000 w cyklu Intercontinental Rally Challenge, zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i producentów.

PERSPEKTYWY NA ROK 2010

W roku 2010 Peugeot zintensyfikuje działania marketingowe w ramach kampanii rozpoczętej w drugiej połowie 2009 roku w oparciu o modele, wprowadzone na rynek w 2009 roku: 5008, 3008, 308 CC oraz 206+, które nadal mają napędzać wskaźniki sprzedaży.

Na rynku europejskim pojawią się dwa nowe modele: RCZ, pierwszy pozaseryjny model firmy Peugeot, oraz i0n, pierwszy 100% elektryczny pojazd wprowadzony do sprzedaży w Europie.

W Chinach firma Peugeot wprowadzi na rynek nowy model – 408, który w późniejszym okresie trafi również na rynki w Ameryce Łacińskiej oraz w Rosji.

Jeszcze w tym roku w Ameryce Łacińskiej zostaną wprowadzone na rynek trzy nowe modele, co pozwoli stworzyć podstawy do zdobycia udziałów w nowych segmentach rynku.

8 Stycznia Peugeot zaprezentował nową strategię i tożsamość marki. W 2010 roku, gdy przypada dwusetna rocznica działalności produkcyjnej Peugeot, firma określiła swe cele na rok 2015 – wykonać skok o trzy lokaty w górę w światowym rankingu marek samochodowych, sprawić, by nazwa marki kojarzyła się z nowoczesnym i wysmakowanym stylem oraz zostać liderem usług mobilnych przyszłości.

Dlatego też firma Peugeot: opracowała nowy styl i symbole graficzne, łącznie z odświeżonym i bardziej atrakcyjnym logotypem Lwa, zaprezentowała nowy podpis marki: Peugeot, MOTION & EMOTION oraz wdrożyła ofensywną strategię produktową.

SPRZEDAŻ

Wyniki sprzedaży samochodów Peugeot na świecie (samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych, w tysiącach sztuk):Rynek20082009Europa1 1681 115Rosja4828Ameryka Łacińska166141Chiny77112Inne kraje154117Całk. liczba wyprodukowanych pojazdów1 6131 515Zestawy CKD291327Całk. liczba wyprodukowanych pojazdówi zestawów CKD1 9041 842Udział w rynku (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe, % oraz zmiana w stosunku do roku 2008)Rynek20082009Zmiana w %Cały świat3,00%3,00%030 krajów europejskich7,10%7,20%0,1Rosja1,70%2,00%0,3Ameryka Łacińska3,60%3,10%-0,5Chiny1,50%1,40%-0,1