Udział w rynku utrzymał się na poziomie 3 %, co czyni z firmy Peugeot światowego lidera wśród marek francuskich.
Dynamika wzrostu była szczególnie zauważalna w drugiej połowie roku, gdy sprzedaż globalna wzrosła do 905 000 sztuk (w porównaniu do 825 000 egzemplarzy w II połowie 2008 roku).
Głównym motorem sprzedaży były nowe modele 206+, 308 CC, 3008 oraz 5008.
W Europie poprawa wyników handlowych w drugiej połowie roku była wyraźna, a udział w rynku zwiększył się z 7,1 % w pierwszych 6 miesiącach, do 7,3 %. Pozwoliło to marce Peugeot uzyskać najlepsze rezultaty dla czwartego kwartału w ostatnich sześciu latach, z udziałem w rynku na poziomie 7,6 %.
W 2009 roku Peugeot odnotował wzrost sprzedaży, co pozwoliło zwiększyć udziały w rynkach samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych o 0,1 do 7,2 %.
Wzrost ten możliwy był dzięki wprowadzeniu nowych modeli, szczególnie 206+ i 3008, oraz po części dzięki bodźcom podatkowym, szczególnie we Francji, Niemczech i Włoszech, które pozwoliły rozszerzyć ofertę marki o wyjątkowo niskoemisyjne pojazdy.
Peugeot odnotował również wyjątkowo dobre wyniki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki swej atrakcyjnej ofercie – regularnie odświeżanej i rozszerzanej w ciągu ostatnich dwóch lat – udział w tym wyjątkowo trudnym segmencie wzrósł o 1,3 punktu procentowego, do poziomu 10,7 %.
Poza Europą całkowita wartość sprzedaży wyniosła 727 000 sztuk, co stanowi 40 % globalnej sprzedaży całkowitej i oznacza wzrost o 1 punkt procentowy w porównaniu z rokiem 2008. Firma poprawiła udziały w rynku o 0,3 punktu procentowego na upadającym rynku rosyjskim i zanotowała gwałtowny wzrost sprzedaży o imponujące 44,8 % w Chinach, gdzie po raz pierwszy udało się sprzedać ponad 110 000 pojazdów (w sumie 112 000).
Peugeot utrzymał stałe tempo sprzedaży modeli debiutujących w 2009. 206+, 308 CC, 3008, a ostatnio również 5008 – pierwszy pojazd klasy MPV w ofercie marki – wydatnie podnoszą atrakcyjność oferty modelowej, która nigdy nie była jeszcze tak bogata. Nowe modele będą motorem napędowym sprzedaży w nadchodzących miesiącach.
Dzięki znakomitemu pozycjonowaniu cenowemu oraz oszczędnym i niskoemisyjnym silnikom, 206+ zanotował bardzo dobry rok, znajdując 102 000 nabywców. Jeśli chodzi o model 3008, sprzedano go w liczbie 59 000 egzemplarzy, co oznacza wynik znacznie lepszy od zakładanego. I wreszcie model 5008, który uzyskał bardzo dobry wynik początkowy – 14 000 sztuk sprzedanych w ciągu zaledwie dwóch pierwszych miesięcy dystrybucji w pięciu krajach.
Wprowadzając na rynek modele 206+, 3008 oraz 207 99g, które emitują najmniej CO2 na rynku, firma Peugeot umocniła pozycję lidera technologii pro-środowiskowych. W 15 krajach Europy udziały firmy Peugeot w rynku pojazdów emitujących mniej niż 120g CO2 /km wynosił z końcem listopada 25,5 %, czyli trzykrotność udziału marki w rynku regionalnym postrzeganym całościowo. W 2009 pojazdy Peugeot emitujące poniżej 140g CO2/km stanowiły 50 % ogólnoświatowej sprzedaży.
W tym samym roku firma Peugeot zaprezentowała model i0n, całkowicie elektryczny pojazd, który zadebiutuje na rynku w październiku. Kampania promocyjna w Internecie już okazała się wielkim sukcesem. Dokonano 2000 rezerwacji.
Wdrażając program przedpłaconych usług transportowych ’Mu by Peugeot’, firma oferuje rewolucyjne, kompleksowe rozwiązania, dostosowując się do potrzeb transportu osobowego i ułatwiając wynajem: samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych, skuterów i rowerów oraz bagażników dachowych, urządzeń GPS, fotelików dziecięcych i innych akcesoriów.
Udział w rynku firmy Peugeot wzrósł o 0,1 punktu procentowego, do 7.2 %. Odpowiada to 1 153 000 sztuk nowych zarejestrowanych pojazdów (o 4,5 % mniej niż w roku 2008).
Udział w rynku był nieco mniejszy w pierwszych sześciu miesiącach w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (7,1 % wobec 7,3 %), ale wzrósł w drugiej połowie roku (7,3 % wobec 7,1 %). Najwyższy, 21 % wzrost zanotowano w czwartym kwartale, gdy udział w rynku osiągnął 7,6 %, potwierdzając tym samym dynamikę rozwoju marki.
Udział w rynku samochodów osobowych wyniósł 6,9%, co oznacza wzrost o 0,1 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2008. W segmencie lekkich pojazdów użytkowych, udział w rynku na rok 2009 po raz pierwszy wyniósł ponad 10 %, osiągając wartość 10,7% wobec 9,4 % w 2008 roku oraz 8,7 % w 2007 roku.
Europa Zachodnia (18 krajów)
Pod koniec roku rynek zachodnioeuropejski zaczął się ożywiać, co umożliwiło zmniejszenie spadku sprzedaży w porównaniu z rokiem 2008 do 2,9 %. Sprzedając 1,1 mln pojazdów – o 2,2 % mniej w porównaniu z rokiem 2008 – firma Peugeot zwiększyła swój udział w rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych o 0,1 punktu procentowego, do wartości 7,4 %.
We Francji liczba zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych marki Peugeot wzrosła o znaczące 4,2 %, do 444 100 sztuk, osiągając 16,8 % udziału w rynku. Peugeot umiejętnie wykorzystał sytuację na rynku ożywionym przez dopłaty do złomowania starych pojazdów.
W Niemczech liczba zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych osiągnęła rekordową liczbę 138 000 sztuk, co pozwoliło zwiększyć udział w tamtejszym rynku o 0,4 %, do poziomu 3,5 %.
We Włoszech całkowita liczba zarejestrowanych pojazdów marki Peugeot wyniosła 127 000 sztuk, co przekłada się na 1-punktowy wzrost udziału rynkowego, do 5,4 %, a to za sprawą dobrych wyników sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy wskaźnik penetracji rynku osiągnął poziom 6 %.
Na innych europejskich rynkach udział Peugeot w rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych pozostał na podobnym, stabilnym poziomie w porównaniu z rokiem 2008. Na przykład w Hiszpanii wyniósł 9,2 % wobec 9,3 % (2008), a w Wielkiej Brytanii na poziomie 5,3 % wobec 5,5 % (2008).
Ogólny spadek sprzedaży na rynku lekkich pojazdów użytkowych wyniósł 27,6 %, ale odświeżona i wzbogacona oferta firmy Peugeot umożliwiła wzrost z 9,4 % do 10,7 % i to mimo silnej konkurencji w tym segmencie.
Największy wzrost zanotowano we Włoszech (7,4 % wobec 5 %), Wielkiej Brytanii (6,9 % wobec 5,3 %), Niemczech (4,5 % wobec 3,8 %) oraz Hiszpanii (14,5 % wobec 12,6 %).
Europa Środkowo-Wschodnia
Ogólny spadek sprzedaży na rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych wyniósł 30,9 %, a udział Peugeot zmniejszył się o 0,3 % i osiągnął wartość 5,2 %, mimo wzrostu w Bułgarii (do 7,8 %), Chorwacji (do 8,1 %) oraz na Słowacji (do 7,7 %).
Sprzedaż w Polsce:
ModelSprzedaż 2009107771206352206+3892073 2053083 54230084385008140798480777400712460734Bipper748Partner Origin646Partner B93 116Expert348Boxer1 725Suma16 500
W 2009 roku sprzedaż w Chinach wyniosła 112 000 sztuk. Gwałtowny rozwój tego rynku samochodowego umożliwił 44,8 % skok sprzedaży.
W Ameryce Łacińskiej udział marki Peugeot zmniejszył się w 2009 roku z 3,6 % w 2008, do 3,1 %.
W Rosji udział Peugeot w rynku wzrósł z 1,7 % do 2,0 %, mimo iż rynek ten zanotował spadek sprzedaży o 50,1 %.
W regionie Morza Śródziemnego i na Środkowym Wschodzie firma Peugeot rozszerzyła swoje wpływy w Algierii i Turcji. W Turcji zanotowano wyraźny, 37,5-procentowy wzrost, z 22 100 sztuk w 2008 roku do 30 400 pojazdów w roku 2009, co oznacza 1-punktową poprawę udziału w rynku, do poziomu 5,5 %.
W Iranie rynek powiększył się o 10 % (około 1 300 000 sztuk). Firma Peugeot wypracowała wzrost sprzedaży oraz udziału rynkowego. Sprzedano 327 000 zestawów CKD, co stanowi wzrost o 12,2 %, a udział w rynku osiągnął wartość 27,5 %.
Peugeot 908 HDi FAP zajął pierwsze i drugie miejsce w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a następnie powtórzył ten sukces w wyścigu Petit Le Mans, rozgrywanym na torze Road Atlanta w stanie Georgia.
Zwycięstwa te zbiegły się z triumfem 207 Super 2000 w cyklu Intercontinental Rally Challenge, zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i producentów.
W roku 2010 Peugeot zintensyfikuje działania marketingowe w ramach kampanii rozpoczętej w drugiej połowie 2009 roku w oparciu o modele, wprowadzone na rynek w 2009 roku: 5008, 3008, 308 CC oraz 206+, które nadal mają napędzać wskaźniki sprzedaży.
Na rynku europejskim pojawią się dwa nowe modele: RCZ, pierwszy pozaseryjny model firmy Peugeot, oraz i0n, pierwszy 100% elektryczny pojazd wprowadzony do sprzedaży w Europie.
W Chinach firma Peugeot wprowadzi na rynek nowy model – 408, który w późniejszym okresie trafi również na rynki w Ameryce Łacińskiej oraz w Rosji.
Jeszcze w tym roku w Ameryce Łacińskiej zostaną wprowadzone na rynek trzy nowe modele, co pozwoli stworzyć podstawy do zdobycia udziałów w nowych segmentach rynku.
8 Stycznia Peugeot zaprezentował nową strategię i tożsamość marki. W 2010 roku, gdy przypada dwusetna rocznica działalności produkcyjnej Peugeot, firma określiła swe cele na rok 2015 – wykonać skok o trzy lokaty w górę w światowym rankingu marek samochodowych, sprawić, by nazwa marki kojarzyła się z nowoczesnym i wysmakowanym stylem oraz zostać liderem usług mobilnych przyszłości.
Dlatego też firma Peugeot: opracowała nowy styl i symbole graficzne, łącznie z odświeżonym i bardziej atrakcyjnym logotypem Lwa, zaprezentowała nowy podpis marki: Peugeot, MOTION & EMOTION oraz wdrożyła ofensywną strategię produktową.
Wyniki sprzedaży samochodów Peugeot na świecie (samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych, w tysiącach sztuk):Rynek20082009Europa1 1681 115Rosja4828Ameryka Łacińska166141Chiny77112Inne kraje154117Całk. liczba wyprodukowanych pojazdów1 6131 515Zestawy CKD291327Całk. liczba wyprodukowanych pojazdówi zestawów CKD1 9041 842Udział w rynku (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe, % oraz zmiana w stosunku do roku 2008)Rynek20082009Zmiana w %Cały świat3,00%3,00%030 krajów europejskich7,10%7,20%0,1Rosja1,70%2,00%0,3Ameryka Łacińska3,60%3,10%-0,5Chiny1,50%1,40%-0,1