W roku 2007, Peugeot sprzedał łącznie 1 967 000 samochodów osobowych i dostawczych na świecie, tj. o 0,4 procenta więcej niż w roku 2006. Wzrost ten Peugeot zawdzięcza nowym modelom, takim jak Peugeot 207, Boxer i Expert. Na dobrym poziomie utrzymywała się sprzedaż Peugeot 206 i 307, rozpoczęto sprzedaż Peugeot 308.

Dla koncernu istotnym jest umocnienie obecności na rynkach światowych. Wielkość sprzedaży Peugeot w 2007 roku jest trzecia z kolei w historii Marki, po dwóch rekordowych latach 2004 i 2005 (2 027 200 i 1 995 500).

Podział wyników działalności handlowej Peugeot na poszczególne regiony jest następujący: 21,5 proc. - Francja; 40,7 proc. Europa (bez Francji); świat poza Europą – 37,8 proc.

I tak, w Chinach, sprzedaż samochodów Marki wzrosła z 82 000 do 93 000 (plus 13,7 proc.). Realizując jedną trzecią rocznej sprzedaży w czwartym kwartale, Peugeot przyspieszył swój rozwój w tym wciąż obiecującym kraju, gdzie tylko w 2007 roku zarejestrowano ogółem ponad 5,2 miliona samochodów.

Druga strefa o pierwszorzędnym znaczeniu to kraje Ameryki Południowej i Łacińskiej, gdzie sprzedaż osiągnęła 141 000 egzemplarzy (plus 22,3 proc.). W Argentynie Marka posiada 11proc. rynku – 60 000 samochodów, W Brazylii rok zamknął się na poziomie 80 600 samochodów, co oznacza 19 proc. wzrostu. W Europe Wschodniej (kraje Europy Środkowej i Wschodniej oraz Kraje Bałtyckie), poziom sprzedaży Peugeot wzrósł z 60 000 do 70 000, tj. o 16,4 proc.). W Rosji, na przestrzeni 2006 i 2007 roku, sprzedaż Peugeot wzrosła o 63,1proc. (26 000 wobec 16 000).

Peugeot 207 - samochód w pełni dojrzały

Zajmując 26 proc. udziału w całkowitej sprzedaży Marki w 2007 roku, 207 jest jednym z atutów Peugeot w tym roku. 521 000 sprzedanych egzemplarzy wobec zaprogramowanych 500 000, sprawia, że ta nowa gama zdobywa kolejne punkty w wielu obszarach. Na rynku samochodów osobowych w Europie Zachodniej (18 krajów), 424 000 rejestracji plasuje ten model na czele swojego segmentu. Wraz z Peugeot 206, który wciąż cieszy się dużą popularnością (79 000 rejestracji), tandem 206/207 zajmuje drugie miejsce na rynku zachodnioeuropejskim, w konkurencji z wszystkimi modelami.

Ogłoszony przez japońska prasę najlepszym importowanym samochodem, Peugeot 207 stanowi odtąd strategiczny element polityki handlowej Peugeot od Australii po Hiszpanię. W ślad za 207 idzie 206, który w roku 207 znalazł na świecie 309 000 nabywców.Jeśli dodać do tego modele 107 i 1007, samochody z segmentu B Marki sprzedano łącznie952 000 egzemplarzy na całym świecie (plus 4,8 proc.).

Główny atut : samochody dostawcze

Drugą zwycięską kategorią dla Peugeot są samochody dostawcze. W tym segmencie rytm nadaje trio Partner, Expert, Boxer, którego sprzedaż wzrosła z 226 000 w roku 2006 do 257 000 w 2007 roku. Partner, choć jeszcze nie przeszedł modernizacji, sprzedał się o 7 proc. lepiej niż w roku poprzednim, zaś sprzedaż nowego Experta wzrosła o 31proc. (z 33 000 do 43 000). Sprzedano tez o 22 proc. więcej nowych Boxerów (54 000). Ogólnie w Europie Zachodniej oferta samochodów dostawczych Peugeot zyskuje 0,4 punkty procentowe rynku (8,8 proc.). Dla Marki, wzrost sprzedaży małych ciężarówek na tym rynku (plus 8,7 proc -180 500 rejestracji) kompensuje częściowo lekki spadek sprzedaży samochodów osobowych (minus 2 proc.).

Średniaki mają się dobrze

Trzeci korzystny fakt: niedawna premiera handlowa Peugeot 308, natychmiast nagrodzonego „Złotą Kierownicą” w Niemczech, bardzo ciepło przyjętego przez klientów, przełożyła się na 83 000 sprzedanych egzemplarzy w ciągu kilku tygodni. Również 307 należący do tego samego segmentu sprzedawał się bardzo dobrze- 365 700 sprzedanych egzemplarzy na świecie. Samochód ten, produkowany w niektórych strefach priorytetowych marki (Chiny i Argentyna) odgrywa tam pierwszoplanową rolę.

Ofertę marki uzupełniają cztery inne gamy (407, 607, 807, 4007) osiągając łącznie w 2007 roku poziom 169 000 sprzedanych egzemplarzy. Wśród nich 407 sprzedał się w 135 000 egzemplarzy. Elementydo montażu wysyłane przede wszystkim do Iranu sprzedano w 181 000 sztuk tj. o 23,5 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2006, co miało związek ze spadkiem możliwości nabywczych.

Peugeot na rynkach Europy Zachodniej (w 18 krajach)

Całkowity rynek zachodnioeuropejski samochodów osobowych i samochodów dostawczych wygenerował 16 851 000 rejestracji, tj. odrobinę więcej niż w roku 2006 (plus 0,7 proc.). W rozbiciu na poszczególne rodzaje, sprzedaż wyniosła 17 789 000 samochodów osobowych (plus 0,1 proc.) i 2 062 000 samochodów dostawczych ciężarowe (plus 4,9 proc.).

W tym kontekście całkowita liczba rejestracji Peugeot w tej strefie odzwierciedla dość stabilny poziom – 1 226 100, tj. 7,3 proc. udziału w rynku. Zarejestrowano 1 045 600 samochodów osobowych (minus 2 proc. - 7,2 proc, rynku) i 180 500 samochodów dostawczych (plus 8,7 proc. - 8,8 proc. rynku).

Peugeot w innych krajach

16,4 proc. wzrostu w Europie Środkowej

W Europie Środkowej (Chorwacja, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja i Słowenia) rok 2007 jest rokiem dużych wzrostów (plus 11 proc.) całkowitego rynku samochodowego, do poziomu 982 000 rejestracji, z czego 10 proc. to wzrost popytu na samochody osobowe, a 23 proc. na samochody dostawcze.

Z wynikiem 70 000 rejestracji samochodów osobowych i ciężarowych, Peugeot odnotowuje wzrost ilościowy w tej strefie o 16,4 proc. i o 0,3 punktu udziału w rynku (6,2 proc.). Uwagę zwrócić należy zwłaszcza na imponujący wzrost, już drugi rok z rzędu, sprzedażysamochodówdostawczych Marki : plus 40 proc. wzrostu ilościowego i 8,9 proc. udziału w rynku.

Rekordowy wzrost w Polsce

Polska odnotowuje największy wzrost rynku samochodów osobowych i samochodów dostawczych ( plus 25 proc.) spośród krajów strefy.Peugeot osiąga wzrost ilościowy na poziomie 31 proc. (23 323 rejestracji), osiągając udział w rynku na poziomie 6,8 proc/ (6,4 w roku 2006).

W innych państwach regionu

Węgry - 4,5 proc. rynku (wobec 4,2 proc. w 2006 r.);Czechy -5 proc. (4,9);Słowacja - 7,3 proc. (7,0);Słowenia - 7,6 proc.Chorwacja - 8,3 proc. (8,1).Rosja - w ciągu dwóch lat, sprzedaż wzrosła tu o 182 proc. (w 2007 - 26 tys. szt.).Bułgaria - 9 rynku.