Internetowa estońska strona www.peugeot.ee powitała rok ze zdjęciami207, jeszcze długo przed jego oficjalnym przedstawieniem. Co prawda zdjęcia są małe, ale potwierdzają podstawowe kształty, które już wcześniej poznaliśmy ze zdjęć szpiegowskich. Niespodzianką jest jednak nazwa 207 RC. Według aktualnych informacji model ten będzie oferowany pod różnymi nazwami. Jest to uzasadnione z punktu widzenia marketingowego oraz możliwych kolizji z chronionymi znakami innych producentów.

Sportowy następca Peugeota 205 GTi i 206 RC od pozostałych wersji rodziny 207 będzie wyróżniał się kilkoma nowymi elementami do których należą m.in. 17-calowe obręcze kół z metali lekkich, podwójna koncówka rury wydechowej, aluminiowe obudowy zewnętrznych lusterek, a także zestaw aerodynamiczny nadwozia. Model będzie dostępny w sześciu barwach nadwozia, ale topowa wersja będzie szara metalizowana.

Do napędu przewidziano benzynowy silnik czterocylindrowy EP6 DTS o pojemności skokowej 1598 cm3 o mocy 110 kW z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Najmocniejsza jego wersja będzie miała moc 128 kW przy 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowym 240 Nm. Silnik ten powstał przy współpracy z BMW.

Standarodowa pięciostopniowa manualna skrzynia biegów z czasem uzupełniona zostanie o sześciostopniową automatyczną z sekwencją. W dalszej kolejności do oferty dołączy jeszcze mocniejsza wersja silnika 1,6 THP 16V, spełniająca normę emisji szkodliwych spalin Euro 5.

Zdjęcia Peugeota 207 GTi można oglądać na stronach www.feline207.net.