W ten sposób zespół Citroëna staje się częścią legendy najstarszego i najbardziej prestiżowego rajdu na świecie. Dani Sordo i Marc Martí w niedzielę rano wrócili do walki na zasadzie SupeRally i ukończyli rajd na 11 miejscu, zdobywając dla zespołu cenny punkt w klasyfikacji Konstruktorów.
Druga z rzędu wygrana C4 WRC na słynnych trasach Monte Carlo jest kontynuacją poprzednich triumfów, odnoszonych Citroënem Xsara.
- Wielką rolę w tym sukcesie odegrał talent Sébastiena Loeba i Daniela Eleny, którzy pojechali perfekcyjnie – komentował na mecie Olivier Quesnel. Nowe zwycięstwo w tej trudnej rundzie, otwierającej kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, jest dla nas nagrodą za ogromny wysiłek całego zespołu Citroën Sport.
Citroën prowadził w klasyfikacji od startu do mety. Wygrywając rajd, załoga Citroën Sport wyszła na prowadzenie w gronie wielokrotnych zwycięzców Monte Carlo - Walter Röhrla, Sandro Munari i Tommi Mäkinen mają na swoim koncie po cztery wygrane.
Sébastien Loeb i Daniel Elena nie ukrywali radości i dumy, a uśmiechy nie opuszczały ich twarzy przez cały czas od mety w porcie Monako, przez podium przed pałacem książęcym, aż po konferencję prasową.
- 37 zwycięstwo w Mistrzostwach Świata? Piąte tutaj? Tak, właśnie tego dokonaliśmy! – cieszył się Sébastien. Ale to tylko statystyka: jeszcze większą satysfakcję sprawia mi styl, w jakim wygraliśmy. W rajdach na asfalcie, takich jak ten, nasz C4 jest zawsze bez zarzutu. Ustawienia użyte przez nas na starcie okazały się doskonałe. Trasy, w wielu miejscach mokre, pokazały, że C4 na oponach Pirelli prowadzi się dobrze. Bardzo przyjemnie jest rozpocząć sezon od wygrania rajdu. Nie popadam jednak w euforię, bo wiem, że wkrótce czekają nas jeszcze trudniejsze rundy.
Dani Sordo zdążył się już pogodzić z sobotnim problemem i podsumowując swój występ mówił o jego plusach.
- Jako jedyna załoga dotrzymywaliśmy tempa Sébastienowi. Nasz samochód pokazał imponującą skuteczność na trasach asfaltowych. Jestem też zadowolony z opon, które przecież do chwili startu były naszą wielką niewiadomą. Wreszcie, cieszę się, że udało nam się zdobyć punkt dla Citroëna w klasyfikacji Konstruktorów - stwierdził.
- Rozpoczęcie pracy na stanowisku dyrektora zespołu Citroën Sport od sukcesu w Monte Carlo to powód do wielkiej satysfakcji – zakończył Olivier Quesnel. Ta wygrana daje nam mocną podstawę do dalszych zmagań w obu klasyfikacjach sezonu. Niemniej, staram się racjonalnie patrzeć na to, co nas czeka. Pamiętam, że w rajdach o nawierzchniach asfaltowych zawsze radzimy sobie świetnie. W następnej rundzie, w Szwecji, mamy przed sobą zupełnie inne zadanie. W walce na śliskich nawierzchniach nasi konkurenci będą z pewnością bardzo szybcy, a rozstrzygnięcie nie nastąpi równie łatwo.
Partnerami zespołu Citroën Total WRT w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2008 FIA są Pirelli, Le Coq Sportif, Eurodatacar, Citroën Financement, Magneti-Marelli, Sabelt, Transalliance, OZ Racing oraz Météo France Sports.
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:Dzień 1: OS1: Dani Sordo (Citroën C4); OS2: Sébastien Loeb (Citroën C4)Dzień 2: OS3: S. Loeb; OS4: D. Sordo; OS5, 6, 7 i 8: S. Loeb>br>Dzień 3: OS9: D. Sordo; ES10 11 i 12: S. Loeb; OS13: Chris Atkinson (Subaru Impreza); OS14: S. LoebDzień 4: OS15: François Duval (Ford Focus); OS16: D. Sordo; OS17: C. Atkinson; OS18: F. Duval; OS19: C. Atkinson.
Najskuteczniejsi:S. Loeb: 10 najlepszych czasów; D. Sordo: 4; C. Atkinson: 3; F. Duval: 2.
Kolejni liderzy rajdu:OS1: D. Sordo; OS2 do OS19: S. Loeb.