Trzycylindrowy silnik benzynowy HR12DE pojawi się pod maską nowej generacji Nissana Micra. Jednostka o pojemności skokowej 1.2 litra będzie połączona ze zmodernizowaną przekładnią bezstopniową XTRONIC CVT. W cyklu mieszanym ma zużywać jedynie 3,8 l/100 km.

Nowa przekładnia XTRONIC CVT jest o 10 % mniejsza i o 14 proc. lżejsza. Wyposażona jest także w system Stop-Start. Jeszcze w lipcu 2010 roku pojawi się na rynku Nissan X-Trail z czystym dieslem połączonym z przekładnią automatyczną. Technologia Clean Diesel z nowym typem katalizatora, który będzie produkowany w Jokohamie.

Kolejną nowością będzie silnik HR15DE o pojemności skokowej 1,5 l z podwójnym wtryskiem dla każdego cylindra. Silnik ten jest już dostępny na rynku japońskim w modelu Juke.

Przewidziany jest też downsizing kilku większych jednostek napędowych. O tym jednak japoński producent poinformuje w najbliższych miesiącach.