Ataku chińskich producentów samochodów na tradycyjne rynki samochodowe obawia się niejedna firma motoryzacyjna. Najbliższe targi motoryzacyjne w Detroit w styczniu 2008 roku mają być symbolicznym początkiem zawojowania rynku północnoamerykańskiego. Swoją obecność zapowiada aż pięciu producentów z Chin.

Changfeng Motor Group, która np. pod nazwą Liebao produkuje kopię starego Mitsubishi Pajero, powstała w roku 1950. Obecnie firma zatrudnia ok. 3600 pracowników, co czyni z niej największego producenta samochodów w rękach państwa.

BYD Auto Co. powstało w roku 1995. Od swojego założenia firma pozostaje w prywatnych rękach. Gama produkcyjna obejmuje modele F3, F6 i Flyer. Spółka rozpoczynała swoją działalność jako producent baterii, później odkupiła fabrykę produkującą samochody kategorii SUV. Samochody spółki stały się na chińskim rynku bardzo popularne, tylko w zeszłym roku udało się firmie sprzedać 60 166 aut.

Geely International Corp. jest częścią grupy Zhejiang Geely Automobile Holdings. Firma produkuje modele Merrie, Beauty Leopard, Haoquing i Hysoon, które sprzedają się w pięćdziesięciu krajach świata.

China America Cooperative Automotive Inc. pierwotnie powstało jako dystrybutor samochodów spółki Hebei Zhongxing Automobile Co. na rynku północnoamerykańskim. Później firma została także małym producentem, który w roku 2006 wytworzył 31 342 SUV-ów i pickupów.

Li Shi Guang Ming Auto Design Co. - spółka, która powstała w roku 2002, sprzedaje elektromobil Tang Hua.

Salon samochodowy w Detroit odbędzie się w dniach 19-27 stycznia 2008. Dla fachowej publiczności bramy targów otworzą się w dniach 16-17 stycznia 2008.