Logo

Pierwsza runda

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Chociaż na torze w Słomczynie wygrywali faworyci, mimo to kilka wyścigów było bardzo ciekawych. W najliczniej obsadzonej (22 startujących) klasie 1 (głównie Fiatów 126p) kierowcy dysponują dobrze przygotowanym sprzętem, który rzadko ulega awariom.

Pierwsza runda
Auto Świat
Pierwsza runda

Tu najszybszy był Krzysztof Jankowski przed Marcinem Pogorzelskim i Remigiuszem Woją.W klasie 2 (do 1000 ccm) nie zebrała się pełna obsada, więc połączono ją z klasą 3 (do 1600 ccm). W wyścigu finałowym prowadził Andrzej Grigorjew na Volkswagenie Golfie przez Januszem Siniarskim na Skodzie Felicii. Jeden niewielki błąd na wejściu w zakręt na czwartym okrążeniu kosztował lidera utratę prowadzenia.W dywizji 2A o zwycięstwo walczyli Tomasz Oleksiak z Piotrem Granicą. Tym razem szybszy okazał się kierowca Peugeota.Ford Escort Bohdana Ludwiczaka prowadzący w klasie 4 na tyle skutecznie był obstukiwany przez Toyotę Adama Polaka, że w końcu zatrzymał się z uszkodzonym zawieszeniem na poboczu toru.Największym problemem zawodów w Słomczynie jest dojazd. Tor znajduje się obok giełdy samochodowej; aby się na niego dostać, trzeba odstać swoje w ogromnym korku na jedynej wąskiej, zapchanej drodze dojazdowej.Zwycięzcy pierwszej rundy mistrzostw Polski w rallycrossie: klasa 1 - Krzysztof Jankowski (Fiat 126p), klasy 2+3 - Janusz Siniarski (Skoda), klasa 4 - Adam Polak (Toyota Celica), dywizja 2A (Cup 1400) - Tomasz Oleksiak (Peugeot 106), klasa P1 - Wojciech Białowąs (Fiat Seicento).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: