Sezon 2008 Łukasz Komornicki i Rafał Marton rozpoczynają w okolicach Pordenone we Włoszech testami nowego samochodu Porsche Cayenne w specyfikacji Transsyberia, którym zamierza wystartować w rajdzie Transsyberia, który odbędzie się w dniach od 11 do 25 lipca 2008 roku. Testy samochodu sponsorowane są przez F-DRIVERS.COM.

„Jestem bardzo mile zaskoczony trakcją samochodu. W okolicach Pordenone wielokrotnie przejeżdżaliśmy po trudnym kamienistym i błotnym terenie. Cayenne jest bardzo dzielny, bez problemu pokonuje koryta rzek i wygrzebuje się z ich kamienistego dna.Auto bardzo dobrze prowadzi się po płaskich, szutrowych odcinkach, gorzej zachowuje się na dziurawych wyboistych fragmentach. Porsche Cayenne w specyfikacji Transsyberia jest przystosowane do lekkiego off-roadu, wymaga wrażliwej techniki jazdy, czuje się ciężką karoserię, która uniemożliwia skoki, ale kompensuje to duża moc silnika, która wraz z doskonałymi systemami trakcji daje prawdziwą przyjemność jazdy…” –powiedział Łukasz Komornicki

„ Bardzo cieszymy się z możliwości współpracy z Leszkiem Kuzajem, wierzymy, że wspólnym wysiłkiem przygotujemy świetne auto na tegoroczne rajd Transsyberia…” –dodaje Rafał Marton

Rajdy Pucharu Świata Załoga Łukasz Komornicki, Rafał Marton startował będzie SMG Buggy przygotowanym przez francuską stajnie należąca do Philippe Gache - SMG.

Gache to wielokrotny mistrz Francji w wyścigach płaskich, kilkukrotny zwycięzca Porsche Carrera Cup i wyścigów lodowych Andros Trophy, a przy tym doświadczony „dakarowiec”. Buggy SMG powstało przy współpracy z wielokrotnym zwycięzcą Dakaru Jean Louis Schlesserem - pomysłodawcą samochodów typu Buggy w Europie.

Najbliższy rajd z kalendarza Puchary Świata Cross Country startuje już 23 kwietnia w Tunezji, Załoga Diverse Extreme Team sponsorowana również przez Orlen producenta paliwa„Verva”, obiecuje solidne przygotowanie i liczy na zdobycie punktów do klasyfikacji generalnej Pucharu.

DANE TECHNICZNE:

PORSCHE CAYENNE W SPECYFIKACJI TRANSSYBERIAWYMIARY: długość 4798 mm, szerokość 2200 mm, wysokość 1748 mm, rozstaw osi 2855 mmSILNIK: V8-benzyna pojemność skokowa 4.8 lMOC: 385 KM (283 kW) przy 6200 obr./minNAPĘD: AWD (38 proc. : 62 proc.)SKRZYNIA BIEGÓW: 6-biegowa Tiptronic SZAWIESZENIE: zmienne, regulowana moc amortyzatoraHAMULCE: przód 6-tłokowe, tył 4-tłokowe, tarcze 350 mmOPONY: specjalne opony off-road Dunlop Grandtrek MT2, 255/55 R 18TNADWOZIE: karoseria i okna z polikarbonu, klatka bezpieczeństwa, 3-punktowe pasy bezpieczeństwaZBIORNIK PALIWA: 100 litrów + 2 kanistry po 20 litrów każdyMASA: 2420 kg

SMG BUGGYWYMIARY: długość 4420 mm, szerokość 2170 mm, rozstaw osi 3060 mmSILNIK: V8-benzyna pojemność skokowa 7000 cm3SKRZYNIA BIEGÓW: 4-biegowa MendeolaZAWIESZENIE: niezależne – amortyzatory FOXHAMULCE: CNC- zaciski 6-tłokowe, tarcze 300 mmOPONY: przód-Baja 24 x 12 x 50 x 15, tył – 33 x 10 x 50 x 15