Młodzi ludzie w wieku od 15 do 18 lat spotykają się w szkole sportowej w Oberhaching koło Monachium. Po pięciodniowym szkoleniu, którego szefem jest znany kierowca, były mistrz Formuły 3000 Jörg Müller, dziesiątka najlepszych ma okazję ścigać się przez rok w zawodach BMW ADAC Formula Junior Cup. Są to samochody wyposażone w silniki 104 EB z motocykla MBMW K1 o pojemności 987 ccm i mocy 110 KM. Dziesięć identycznych pojazdow będących jakby Formułą 1 w małej skali przygotowuje specjalistyczna firma KUG Motorsport GmbH z Kleinwallstadt. W ostatnich mistrzostwach tej serii brali udział kierowcy z Niemiec, Austrii i Monako. Najlepszy po 20 wyścigach okazał się 17-letni Austriak Reinhard Kofler.Wyścigi Formuły BMW Junior Cup odbywają się także w Portugalii i Austrii. Inne kraje także wykazują zainteresowanie tymi pojazdami. Być może już niedługo ta formuła z narodowej stanie się bardziej europejska.Następnym etapem także przygotowanym przez monachijski koncern są zawody BMW Formula ADAC Championship. Startują tu pojazdy wyposażone w silniki 114 EB pochodzące z motocykla K 1100, o pojemności 1093 ccm i mocy 130 KM. Kolejnym krokiem może być nowa, debiutująca w tym sezonie, Formuła BMW lub Formuła 3. Niemiecka firma umożliwia młodym kierowcom znakomite warunki rozwoju. Być może któryś z nich po kilku latach znajdzie się w Formule 1 i zasiądzie za kierownicą Williamsa wyposażonego, oczywiście, w silnik BMW.
Galeria zdjęć
Pierwszy krok