Najnowszy model firmy Pininfarina, znanego producenta i projektanta samochodów, po raz pierwszy przedstawił się podczas Concours d'Elegance w kalifornijskim Pebble Beach. Na krótko po premierze opublikowano kilka szczegółowych informacji dotyczących auta oraz obszerną fotogalerię, która zastąpiła wcześniejsze wizualizacje komputerowe.
Kabriolet Pininfarina Hyperion zbudowano na bazie modelu Rolls-Royce Drophead Coupe. Wynikiem prac jest wyjątkowy samochód, który ma być uczczeniem luksusowych pojazdów z lat międzywojennych budowanych przez słynnych projektantów nadwozi na specjalne zamówienie majętnej klienteli. Również Hyperion powstał na prywatne zamówienie, jego właścicielem jest Rolland Hall. Hall, który jesienią 2007 roku zwrócił się do ośrodka Pininfarina z prośbą zbudowania ekskluzywnego samochodu na bazie samochodu marki Rolls-Royce, zgodził się, by samochód przed jego odbiorem przedstawiono publiczności w Pebble Beach.
W odróżnieniu od oryginału samochód pozbawiono tylnej kanapy, a fotel kierowcy przesunięto o 400 mm do tyłu. Również składany dach jest nowy, podobnie jak dwa schowki pod przednią szybą przeznaczone m. in. do przewożenia strzelb łowieckich. Karoserię wykonano z karbonu, przy czym w wielu miejscach użyto materiałów i technologii wykorzystywanych przy budowie jachtów. Na przykład drewniane drzwi wykonali specjaliści od produkcji drewnianych elementów dla luksusowych łodzi.
Nie znane są dokładne dane techniczne auta, ale ponieważ pojazd zbudowano na bazie Rolls-Royce Drophead Coupe, pod długą maską najprawdopodobniej ukrywa się seryjna technika, czyli 12-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 6,75 l, mocy 338 kW (460 KM) i momencie obrotowym 720 Nm.
Ciekawym szczegółem jest wbudowany zegarek marki Girard-Perregaux wyprodukowany przez najlepszych zegarmistrzów ze Szwajcarii. Kopertę wykonano z białego złota, może zostać ona wyjęta z deski rozdzielczej i przymocowana z powrotem do paska. Konkretnie chodzi o model Girard-Perregaux GP9610C z automatycznym nakręcaniem, kwadratową kopertą o wymiarach 32 x 32 mm i jednym z najfantastyczniejszych mechanizmów w zegarkach – z tourbillonem. Mechanizm ten eliminuje wpływ grawitacji Ziemi na dokładność zegarka. Waży zaledwie 0,3 grama i składa się z 72 części. Komunikat prasowy dodaje: Girard-Perregaux i Pininfarina zakładają swoją współpracę na wspólnym podejściu do rozwiązywania problemów, podkreślonym dążeniem do doskonałości, emocji i piękna. Kiedy namiętność spotyka się z talentem technicznym, sny urzeczywistniają się w najbardziej wyrafinowanych mechanizmach.