- Podczas opracowywania projektu przeanalizowano i sprawdzono każdą część modelu po to, by efekt końcowy był możliwie najlepszy - stwierdził Hans H. Demant, wiceprezes GM Europe ds. technicznych. Modyfikacje pochłonęły w sumie około 200 mln euro. Nowe modele już w tym miesiącu trafią do salonów sprzedaży.Zmiany najbardziej widoczne są w przedniej części nadwozia. Zarówno Vectra, jak i Signum otrzymały m.in. nowe, większe reflektory, grill, zderzak przedni i błotniki. Signum odróżnia się większą ilością elementów chromowanych (obwódki świateł przeciwmgłowych, dodatkowe listwy w kształcie litery "u" w atrapie i dolnym wlocie powietrza w zderzaku), które pasują do wyższego pozycjonowania auta. We wnętrzu drobnej zmianie poddano wygląd kokpitu z nowymi wylotami powietrza układu klimatyzacji i elementami wykończeniowymi. Obydwa modele dostępne będą w czterech pakietach wyposażeniowych: Vectra/Signum, Edition, Sport i Cosmo i 9 wersjach silnikowych (Signum w 8) o mocach od 100 do 230 KM.Vectra i Signum produkowane są w RüsselsheimNowością jest najmocniejsza, aluminiowa jednostka benzynowa V6 o poj. 2,8 l z podwójną sprężarką. Maksymalna wartość momentu - 330 Nm - dostępna jest już od 1800 obr./min, a 90 proc. już od 1500 obr./min. W tej wersji Vectra może przyspieszać do "setki" w 7,3 s i osiągać maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Zapewnia też błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu.Wszystkie silniki wysokoprężne, w tym nowy 1.9 o mocy 100 KM, dostępne będą standardowo z filtrem cząstek stałych. Napęd w zależności od wersji przenoszony jest na przednią oś przez 5- lub 6-biegowe skrzynie ręczne lub automatyczne.Interaktywne zawieszenie IDS Plus już w dotychczasowych modelach sprawdzało się doskonale. Teraz inżynierowie Opla poprawili jego zestrojenie tak, by auto było jeszcze bardziej stabilne i bezpieczne. Zmieniono też oprogramowanie systemu stałej kontroli amortyzacji (CDC), co z kolei wpłynęło na lepszą dynamikę i komfort jazdy. Zobacz jak jeżdżą Vectra i Signum po modernizacji: http://autoswiat.redakcja.pl/pliki/opel_vectrasignum.avi
Po prostu lepsze
Na pierwszy rzut oka to tylko face lifting nadwozia i wnętrza. W rzeczywistości jednak zmiany w najnowszej gamie Vectry i Signum są zdecydowanie bardziej poważne.