Warszawski oddział GDDKiA podpisał z konsorcjum firm Budimex Dromex S.A., Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A.i Warbud S.A. kontrakt na budowę drogi ekspresowej S8. W ciągu 27 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, ma powstać ponad 10 km odcinek Trasy Armii Krajowej od węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysiąclecia. Całkowity koszt inwestycji wyniesie ponad 2,1 mld zł. Kontrakt jest finansowany z Funduszu Spójności.

Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka 6 pasowej (2 jezdnie po 3 pasy ruchu) drogi ekspresowej o nawierzchni odpowiadającej kategorii ruchu KR6 (maksymalne obciążenie to 115 kN na oś), przebudowę istniejących ulic w związku z adaptacją do nowego układu ruchu, budowę dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń sieci istniejących ulic oraz dojazdu do posesji. Zostaną wybudowane trzy węzły: węzeł Mory w miejscu skrzyżowania z ulicą Poznańską (droga krajowa nr 2), węzeł zespolony Warszawska - Lazurowa w miejscu skrzyżowania z ul. Warszawską (droga wojewódzka nr 580) i ul. Lazurową oraz bezkolizyjny węzeł "Prymasa Tysiąclecia" z Aleją Prymasa Tysiąclecia (droga krajowa nr 8). Powstaną także liczne obiekty inżynierskie. Zaplanowano 25 wiaduktów, przejazd pod drogą ekspresową, 2 kładki dla pieszych, dwa odcinki tunelowe, 3 przepusty żelbetowe.

Zostanie wykonane odwodnienie oraz system odprowadzenia (zbiorniki ziemne, zbiorniki żelbetowe), oświetlenie drogi na całym odcinku (m.in. węzłów oraz odcinków tunelowych). Cała kolidująca infrastruktura zostanie przebudowana. Wykonawca wybuduje torowiska tramwajowe wraz z trakcjami elektrycznymi, przebuduje istniejące kolejowe sieci trakcyjne, wykona oznakowanie i instalacje urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym systemy sygnalizacji świetlnej na 8 skrzyżowaniach oraz bariery ochronne z przejazdami awaryjnymi, a także urządzenia związane z ochroną środowiska, m.in. ekrany akustyczne.

Jedziesz do Zakopanego na Puchar Świata? Zobacz serwis specjalny