Był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę. W pierwszym roku sprzedano około 210 tysięcy Chryslerów Voyagerów (oraz bliźniaczych Dodge Caravanów). Amerykanie zaczęli masowo przesiadać się z ulubionych aut typu kombi do większych, pojemniejszych i bardzo funkcjonalnych minivanów. Szef Chryslera Lee Iacocca mógł odetchnąć. Voyager uratował jego firmę.Przez 17 lat sprzedano w 70 krajach świata 8,7 miliona Voyagerów ze znaczkiem Chryslera, Dodge?a i Plymoutha. W tym czasie model ten zdobył ponad 150 nagród i wyróżnień. To zachęciło inne firmy do stworzenia podobnych konstrukcji. Dziś praktycznie każda licząca się firma samochodowa musi mieć w swojej ofercie minivan. Bycie liderem zobowiązuje. Dlatego też Daimler- Chrysler (związek trwa już dwa lata) przedstawił w Europie najnowszą wersję Voyagera. Firma ma nadzieję, że dzięki niemu utrzyma dominującą pozycję w segmencie minivanów. Wygoda i komfortCechą minivanów jest obszerne wnętrze, wysoka pozycja kierowcy, dobra widoczność i łatwość aranżacji wnętrza w zależności od potrzeb. Taki właśnie jest nowy Voyager. Ale czym się wyróżnia? Ma kilka nowatorskich rozwiązań, jakich nie mają podobne pojazdy innych firm. Na przykład napęd bocznych przesuwanych drzwi oraz tylnej klapy unoszonej do góry. W najlepszych wersjach drzwi i klapa są automatycznie domykane, nie trzeba więc nimi trzaskać. Drzwi boczne i klapa tylna mają specjalne czujniki wyłączające napęd, gdy napotkają na najmniejszy nawet opór. Chodzi o zabezpieczenie pasażerów przed uderzeniem, przytrzaśnięciem ręki itp. Z myślą o wysokich kierowcach konstruktorzy nowego Voyagera wydłużyli prowadnice przedniego fotela o 10 mm, aby można było go jeszcze dalej odsunąć. Z kolei wyłączniki i przyciski na konsoli środkowej przybliżono w kierunku kierowcy o 19 mm. Ciekawym rozwiązaniem jest wyjmowana konsola między przednimi fotelami. Podobnie jak w poprzednim modelu w najnowszym Voyagerze można składać oparcia siedzeń w drugim rzędzie, tworząc w ten sposób wygodne stoliki. Fotele w drugim rzędzie można uchylać, co ułatwia wsiadanie na tylną kanapę i wysiadanie. Siedzenia mają zatrzaskowe mocowania w podłodze i małe kółeczka. Ułatwia to ich wyjmowanie w przypadku, gdy chcemy powiększyć przestrzeń bagażową. Fotel może wyjąć jedna osoba, ale do demontażu ciężkiej tylnej kanapy potrzeba już dwóch mężczyzn. BezpieczeństwoNowy Voyager wyposażono w czołowe poduszki powietrzne trzystopniowe (napełniają się w zależności od siły uderzenia) oraz poduszki boczne dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu - chroniące głowę i klatkę piersiową w razie bocznych kolizji. Uzupełnieniem tego zabezpieczenia są pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Zderzaki wytrzymują bez odkształcenia się uderzenie do 8 km/h.WyposażenieNowy Voyager dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: SE, LX oraz Limited. Już w wersji podstawowej SE seryjnie montowany jest układ ABS, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie. W wersji LX otrzymujemy ponadto 16-calowe felgi z lekkich stopów, układ dwustrefowej regulacji temperatury, bagażnik dachowy, komputer podróżny. Wersja Limited ma w wyposażeniu seryjnym opisywany wyżej napęd przesuwanych bocznych drzwi, elektryczną regulację lusterek oraz foteli przednich, skórzaną tapicerkę, system audio sterowany przyciskami w kole kierownicy, z dziesięcioma głośnikami firmy Infinity, automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym, samopoziomujące zawieszenie. Napędzają Voyagera trzy silniki: 2,5-litrowy turbodiesel typu Common Rail - 141 KM, zmodernizowany benzynowy 2,4 litra - 150 KM (nie oferowany na polskim rynku) oraz benzynowy 3,3 litra V6 - 174 KM.
Podróżnik czwartej generacji
Od niego zaczęła się popularność pojazdów typu minivan. Pierwsze Voyagery zjechały z taśm montażowych w 1983 roku.