Nie oznacza to jednak, że przez cały ten okres w aucie nic nie poprawiano - wzbogacano wyposażenie (wprowadzono np. lewe przesuwane drzwi) oraz poszerzano gamę jednostek napędowych (m.in. o nowoczesne turbodiesle HDI z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail). Dlaczego samochód przez tak długi czas opierał się modyfikacjom? Odpowiedź jest prosta - skoro popyt na pojazd w starej wersji nie słabł, to po co byłoby wydawać niepotrzebnie pieniądze na kosztowne zmiany konstrukcyjne? W Polsce auto też jest rekordzistą - w segmencie MPV, w którym znajdują się również Renault Kangoo, Fiat Dobl? i bratni Peugeot Partner, Berlingo zajmuje pierwsze miejsce (ma ponad 50 proc. udziału sprzedaży). Mimo iż mamy do czynienia z liftingiem (nie zmieniły się przecież jednostki napędowe ani płyta podłogowa), nie można powiedzieć, że zakres modyfikacji jest niewielki. Dotychczas Berlingo było wzorcem wielkości oferowanego wewnątrz miejsca, teraz chce także brylować pod względem możliwości jego wykorzystania. Już w poprzedniej wersji można było dokupić Modutop - unikalny sposób na zagospodarowanie wysokiego wnętrza auta, na który składały się praktyczne półki, schowki oraz system przewietrzania tylnej części nadwozia. Teraz w wersji Exclusive Modutop znajdzie się w wyposażeniu standardowym. Całkowicie zmieniono też deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników, która nawiązuje teraz wyraźnie do mniejszego C3. Pod względem funkcjonalności i ilości schowków inspiracją dla konstruktorów była Xsara Picasso - w podłodze pod nogami pasażerów siedzących z tyłu umieszczono schowki, do oparć przednich foteli przymocowano składane stoliki z miejscem na kubek. W bagażniku znajdziemy składany wózek na kółkach, który może okazać się nieocenioną pomocą przy większych zakupach. Stylistyka i funkcjonalność to niejedyne dziedziny, nad którymi pracowali inżynierowie CitroĎna. Bardzo ważną zmianą jest zastosowanie multipleksowej instalacji elektrycznej. Dzięki temu w aucie można było wprowadzić wiele nowych rozwiązań, nieznanych dotąd w tej klasie aut (np. elektroniczny regulator prędkości tzw. tempomat lub też możliwość automatycznego pogłaśnienia się radia wraz ze zwiększaniem się prędkości jazdy). Nowa wersja Berlingo ma też poprawioną skuteczność hamowania. Udało się to uzyskać poprzez zastosowanie większej średnicy tarcz hamulcowych. Dzięki nowemu zestrojeniu zawieszenia samochód prowadzi się teraz bardziej harmonijnie. Nie mamy już wrażenia, jakbyśmy poruszali się autem ciężarowym. Nowy CitroĎn nadal wyposażany jest w te same jednostki napędowe co poprzednik: dwa motory benzynowe (1.4, 75 KM oraz 1.6, 110 KM) oraz dwa diesle (1.9, 71 KM; 2.0, 90 KM). Wersja furgon może mieć także benzynowy silnik 1.1 o mocy 60 KM - auto takie jest przeznaczone do krótkich miejskich podróży i nie będzie w Polsce oferowane. Przy okazji liftingu nie zapomniano także o bezpieczeństwie - samochód może mieć teraz 4 poduszki powietrzne (dotychczas 2) oraz ABS. Przy zmianie przodu auta przekonstruowano także strefę kontrolowanego zgniotu. W Polsce nowe Berlingo będzie dostępne na początku przyszłego roku.
Galeria zdjęć
Podwójna korona
Podwójna korona
Podwójna korona
Podwójna korona