Po prezentacji limuzyny i 5--drzwiowego liftbacka przyszła kolej na rodzinną odmianę Caravan (kombi). Samochód jest sporo większy od podstawowego sedana. Auto ma o 13 cm większy rozstaw osi, co bezpośrednio wpłynęło na ilość miejsca we wnętrzu (zwłaszcza na tylnych siedzeniach). Wysoko poprowadzona linia dachu zapewnia odpowiedni komfort podróżowania nawet wysokim pasażerom. Czyżby Opel chciał zrobić z Vectry pojazd na wzór vana? Wysokie lotyKonstruktorzy przy projektowaniu auta za podstawę pod względem funkcjonalności i przestronności wzięli wersję kombi nowej klasy E Mercedesa. Vectra będzie miała znacznie większy przedział bagażowy w porównaniu nawet z dotychczasową Omegą. We wnętrzu zastosowano znany już z Merivy system foteli FlexSpace - tylna kanapa będzie dzielona w proporcji 40:20:40. Każdy fotel można łatwo złożyć, przesunąć lub wyjąć. Po wymontowaniu środkowego fotela pozostałe można przesunąć do siebie, by pasażerowie z tyłu mieli więcej miejsca na łokcie. Oprócz tego przy dłuższych podróżach przyda się z pewnością możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia tylnych siedzeń - niewiele zmniejszając pojemność bagażnika, można znacznie zwiększyć komfort podróżowania. Jeśli do "kufra" mają trafić jedynie niewielkie przedmioty, wystarczy unieść szybę w tylnej klapie (podobne rozwiązanie stosują inne firmy, np. CitroĎn w swoim modelu C5 oraz Rover 75 Tourer czy Fiat w Stilo Multi Wagon). Co się tyczy silników - samochód podzieli najprawdopodobniej jednostki napędowe z dotychczas sprzedawaną odmianą i wersją Signum. Najsłabszą jednostką Caravana będzie więc silnik 1.8 o mocy 125 koni. Najprawdopodobniej w polskiej ofercie nie pojawi się wersja z benzynową jednostką 1.6 (100 KM) montowaną w sedanie. W późniejszym terminie do oferty dołączą także nowe silniki wysokoprężne o pojemności od 2 do 2,4 litra, wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail, opracowywane wspólnie z Fiatem. Auta z nowymi motorami będą miały 6-stopniowe, manualne skrzynie biegów. Jedną z ciekawszych jednostek, którą będzie można zamówić już od początku sprzedaży Caravana, jest wysokoprężny motor 3.0 V6 (opis w ramce obok). Debiut auta odbędzie się już latem bieżącego roku, jednak w sprzedaży samochód pojawi się najwcześniej w październiku. Ceny Vectry Caravan nie są na razie znane, ale wiadomo już, że będzie ona droższa od sedana o około 1500 euro (czyli około 21 750 euro). Drugim autem, które ma zapełnić lukę po produkowanej od 1993 roku Omedze jest Signum. Debiut pojazdu odbył się na tegorocznym salonie w Genewie. Nowe spojrzenie na klasę biznesTrzeba przyznać, że Opel robi bardzo odważny krok - zamożnym biznesmenom przyzwyczajonym do dostojnych, 4-drzwiowych limuzyn chce zaproponować auto typu hatchback. Signum jest tylko o 40 mm dłuższe od odmiany sedan, jednak podobnie jak w przypadku Caravana o 13 cm zwiększono rozstaw osi. Wrażenie solidności podkreślają masywne tylne słupki i panoramiczna tylna szyba. Podobnie jak w Caravanie zastosowano inteligentny system tylnych foteli FlexSpace. Pojemność bagażnika przy normalnym położeniu tylnych siedzeń wynosi 550 litrów, a przy rozłożonych fotelach aż 1400 l. Opcjonalnie do Signum będzie można zamówić specjalnie wyprofilowany i klimatyzowany fotel kierowcy. Podobnie jak w Vectrze przednie siedzenia mogą mieć pamięć ośmiu ustawień, manualną regulację długości siedziska, bezstopniową regulację podparcia lędźwiowego oraz podgrzewanie i wentylację. Rodzinnym podróżom sprzyjać będzie z pewnością wielofunkcyjny Asystent Podróży. Pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji dwa składane stoliki (na wzór stosowanych w samolotach), niewielką elektryczną lodówkę, gniazdo 12V oraz uchwyt na przenośny odtwarzacz DVD. Dzięki zastosowaniu oddzielnego panelu sterowania sprzętem audio dla podróżujących z tyłu, pasażerowie pierwszego i drugiego rzędu siedzeń mogą słuchać innej stacji radiowej (regulowany jest także poziom głośności). Aby we wnętrzu nie zapanował chaos dzwięków, producent opcjonalnie oferuje słuchawki. Signum wyposażono w biksenonowe reflektory z systemem AFL. Nowatorskie rozwiązanie polega na efektywniejszym oświetlaniu drogi przy jeździe na zakręcie. W zależności od prędkości reflektor przesuwa snop światła do 15 stopni zgodnie ze skręconymi kołami. Bez elektroniki ani ruszOczywiście nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają rozbudowane systemy - kontroli trakcji (TC Plus) oraz stabilizacji toru jazdy (ESP Plus), który w odróżnieniu od dotychczasowych rozwiązań może przyhamowywać nawet trzema kołami (dotychczasowe systemy tylko jednym, tylnym znajdującym się po wewnętrznej stronie zakrętu). Czy naprawdę rozbudowana oferta nadwoziowa Vectry oznacza koniec dla Omegi? W dotychczasowej formie na pewno tak, ale menedżerowie Opla przebąkują o luksusowym aucie na zupełnie nowej platformie (być może auto podzieli podwozie z Fiatem Large), które ma być porównywane z Mercedesem klasy S lub BMW serii 7.
Pogromcy Omegi?
Już podczas oficjalnej prezentacji nowej Vectry jesienią 2001 roku przedstawiciele firmy przyznawali, że flagowa Omega będzie produkowana jedynie do momentu rozbudowania palety Vectry - auta, które ze względu na wymiary wykracza poza ramy klasy średniej. I wszystko wskazuje na to, że już w czerwcu z taśm montażowych Opla zjadą ostatnie Omegi.