Dealerzy, którzy zdecydowali się na współpracę z Pol-Motem chcą się pozbyć zalegających egzemplarzy i prześcigają się w ofertach "kto da mniej". Samochód, który w chwili debiutu kosztował 69 990 PLN netto (bogatsza wersja z klimatyzacją, lakierem metalik i 2 poduszkami powietrznymi), można już znaleźć w polskich serwisach ogłoszeniowych w cenie 55 000 PLN netto. To bardzo konkurencyjna cena, biorąc pod uwagę że pojazd posiada sprawdzony koreański silnik o mocy 170 KM i trzyletnią gwarancję mechaniczną.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 19 dealerów ZX Auto. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że w ubiegłym roku zarejestrowanych zostało 29 egzemplarzy tego modelu. Warto podkreślić, że ta niewielka liczba zawiera również samochody demonstracyjne przeznaczone do jazd próbnych, co jeszcze bardziej podkreśla bardzo słabą popularność pickupa z Kraju Środka.

Co ciekawe, po wycofaniu się z rynku marki Tata, w chwili obecnej Grandtiger nie ma tak naprawdę żadnej konkurencji w tym przedziale cenowym. Co więcej, kwota 55 000 PLN netto to niespełna 3 000 PLN netto więcej niż podobnie wyposażony Fiat Strada z dwuosobową kabiną!

Kłopoty Pol-Motu z dystrybucją auta są złym prognostykiem dla marki Foton, która rozważa wejście na nasz rynek z nowoczesnym i znacznie droższym pickupem o nazwie Tunland. Polski holding ma dodatkowy kłopot, ponieważ nadal nie ma w ofercie silnika z normą Euro 5. Biorąc pod uwagę, że firma planowała początkowo sprzedaż 500 aut rocznie, możemy spodziewać się że projekt "Grandtiger" zbliża się ku końcowi.

Niestety nie są nam znane szczegóły trzyletniego kontraktu z chińskim producentem Hebei Zhongzing Automobile, który opiewa na sumę 60 mln złotych. Nadzieją na lepsze jutro może okazać się jakakolwiek szersza kampania promocyjna pojazdu, o którego istnieniu większość potencjalnych klientów nie ma zielonego pojęcia.

Sprawdź ceny Grand Tigera w serwisie kupuzywane.onet.pl

W Polsce ciągle nie ma jeszcze oficjalnego przedstawicielstwa marki Great Wall Motor, która jako pierwsza rozpoczęła produkcję aut w Unii Europejskiej. Najbardziej doświadczony producent pickupów w Chinach, ma w swojej ofercie model Steed z własnym silnikiem wysokoprężnym z normą Euro 5. Być może to właśnie Pol-Mot zajmie się dystrybucją GWM, która ma obecnie największe szanse na podbój Europy. Pytanie jest jedno, czy polscy dealerzy zaryzykują po raz kolejny…