C30 jest znakiem otwarcia firmy na potrzeby nowej grupy docelowej oraz zmieniających się oczekiwań dotychczasowych klientów. Nowe Volvo jest skierowane dla młodych ludzi, którzy nie mają jeszcze dzieci. Pod maską znajduje się turbodoładowana jednostka o pojemnści 2,4 litra i mocy 260 KM

Małgorzata Kożuchowska o Volvo C30:

"Myślę, że każda kobieta aby dobrze się czuć, musi dobrze wyglądać. Volvo C30 na pewno na to pozwala. Jest bardzo ciekawe - klasyka i stonowana elegancja połączona z nowoczesnym designem i wygodą. Poza tym dobrze się w nim czuję, bo pasuje do mnie - został przygotowany zgodnie z moimi wskazówkami. Ma ciekawą stylistykę wnętrza, niebanalne kolory. Prowadzę bardzo intensywny tryb życia, mój samochód musi odpowiadać na moje potrzeby. Takie właśnie jest C30. Idealnie sprawdza się podczas drogi na plan filmowy, zakupy, jak również pasuje do wieczornego wyjścia na premierę. Jest elementem miejskiej przestrzeni, w której żyję".

Najmniejszy model Volvo został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Według danych z salonów sprzedaży, wybierany jest głównie przez osoby, dla których samochód pełni funkcje wizerunkowe. O jego sukcesie świadczy fakt, że już na kilka miesięcy przed premierą C30 w Polsce liczba zamówień na ten model przekroczyła planowaną na początkowy okres sprzedaż. Zdobył on też duże uznanie międzynarodowe, wyrażone m.in. tytułami: najlepszego auta kompaktowego, Auto Trophy of Auto Zeitung (Niemcy); najlepszego samochodu 2007 roku w kategorii samochodów importowanych w segmencie aut klasy Compact Premium, Auto Motor und Sport (Niemcy); Złota kierownica, Bild am Sonntag (Niemcy); najlepszy design, Auto Bild Magazine (Niemcy); najpiękniejszy samochód świata, L'Automobile piů Bella del Mondo (Włochy); najlepszy samochód importowany z UE, targi motoryzacyjne SEMA, Las Vegas, (USA); Samochód dziewczyny Playboya, Playboy, (Polska).