Logo
WiadomościAktualnościPolski nie dla Polaków

Polski nie dla Polaków

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Już pierwszy etap jubileuszowego 60. Rajdu Polski przyniósł pasjonujący pojedynek pomiędzy Miguelem Camposem i Brunonem Thirym.

Polski nie dla Polaków
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Polski nie dla Polaków

Prowadzenie zmieniało się dwukrotnie. Najpierw do czwartego odcinka specjalnego prowadził Portugalczyk, potem liderem został Belg. Na siódmej próbie Campos odzyskał pierwsze miejsce i utrzymał je do mety, uzyskując 5,6 sekundy przewagi nad swym najgroźniejszym konkurentem.Z naszych kierowców walkę z czołówką zawodników rywalizujących w tegorocznych mistrzostwach Europy mógł nawiązać jedynie Leszek Kuzaj. Niestety, przejechał on zaledwie trzy kilometry odcinka numer 1. Na trasie do Zieleńca wypadł z drogi. Su-baru Impreza WRC uderzyło tyłem, a chwilę później przodem w drzewo. Po tym wypadku auto nie nadawało się już do dalszej jazdy.Honoru polskich kierowców w tej sytuacji bronił Tomasz Czopik, który po pierwszym dniu rajdu do lidera tracił już ponad 4 minuty.Na drugim etapie znów rozgorzał zacięty bój pomiędzy Camposem i Thirym. Na większości odcinków różnica ich czasów nie przekroczyła 6 sekund. Rozstrzygnięcie zapadło na ostatniej pętli. Na przedostatniej próbie doszło do awarii turbiny w Peu-geocie Belga. Tu Thiry stracił 20 sekund. Na kolejnym odcinku jeszcze dwie minuty. Miguel Campos dopisał na swe konto znów 200 punktów w mistrzostwach Europy.Tomaszowi Czopikowi nie udało się utrzymać 3 miejsca w klasyfikacji generalnej rajdu. Drugiego dnia Rosjanin Jewgienij Wasin wyraźnie przyspieszył i wyprzedził naszego kierowcę. Czopikowi pozostało tylko zwycięstwo w mistrzostwach Polski. Tyle samo co kierowca Subaru Imprezy WRC zgromadził także Sebastian Frycz.Sebastian po raz kolejny zadziwia niesamowitym opanowaniem i żelazną konsekwencją. Jak zwykle na pierwszych odcinkach nie uzyskuje najlepszych czasów, ale rozkręca się na kolejnych przejazdach. Po trzecim przejeździe próby na Spalonej wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji grupy N, a potem już systematycznie powiększał przewagę nad resztą kierowców w swej kategorii.W klasie A-6, samochodów kategorii Super 1600, niespodziewanie wygrał Damian Jurczak na Fiacie Punto. Dalsze miejsca zajęli kierowcy Opli Corsa VK Super 1600 - Piotr Adamus i Michal Kościuszko. Jednak najszybszą załogą w tej klasie byli Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur. Na Peugeocie 206 Super 1600 wygrali aż czternaście z osiemnastu odcinków specjalnych. Ich szczęście zakończyło się na mecie ostatniej próby. Samochód nie chciał zapalić. Pojazd ruszył dopiero, gdy został pchnięty przez inne auto. Za niedozwoloną pomoc na trasie Grzyb został wykluczony z rajdu.Klasyfikacja rajdowych mistrzostw Polski: 1. Tomasz Czopik 16, 2. Sebastian Frycz 16, 3. Michał Bębenek 12, 4. Leszek Kuzaj 11, 5. Maciej Lubiak 7, 6. Mariusz Stec 6, 7. Damian Jurczak 4, 8. Michał Sołowow 4, 9. Piotr Adamus 2, 10. Grzegorz Grzyb oraz Michał Kościuszko po 1.Klasyfikacja mistrzostw Europy: 1. Miguel Campos 600, 2. Bruno Thiry360, 3. Giandomenico Basso i Paolo Andreucci po 170.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: