Mazdę 5 wyróżnia także para przesuwanych drzwi bocznych ułatwiających zajmowanie miejsca w środku. Wnętrze Mazdy zaprojektowano zgodnie z filozofią Karakuri, która w tym przypadku oznacza proste i łatwe aranżowanie przestrzeni w zależności od potrzeb oraz maksymalne wykorzystanie oferowanej przestrzeni. Autem może podróżować nawet 7 pasażerów, którzy zmieszczą się w trzech rzędach siedzeń. W drugim miejsce środkowe jest stosunkowo wąskie i przeznaczone raczej dla szczupłych osób lub dzieci. Można je też w łatwy sposób przekształcić w podłokietnik pełniący jednocześnie funkcję stolika z uchwytami na napoje lub złożyć, ułatwiając dostęp do siedzeń z tyłu. Skrajne fotele da się przesuwać wzdłużnie lub składać (bez konieczności wyciągania zagłówków). Po złożeniu oparć w trzecim i drugim rzędzie otrzymujemy przestrzeń bagażową z płaską podłogą. Maksymalna pojemność bagażnika (do linii okien) sięga 857 l (969 l w wersji 5-miejscowej). Wyjmowanie siedzeń z auta jest niemożliwe.W wyposażeniu w zależności od rynku mogą znaleźć się takie elementy, jak: automatyczna klimatyzacja, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system nawigacyjny z DVD i dodatkową kamerą pokazującą obraz z tyłu samochodu podczas cofania, radioodtwrzacz CD i MP3 z wbudowanym dyskiem twardym o pojemności 20 GB. Dynamicznie i czystoDo wyboru będą cztery wersje silnikowe: dwie benzynowe i dwa diesle o mocach od 110 do 145 KM, znane z innych modeli Mazdy. Już podstawowa jednostka 1,8 oferuje przyzwoite osiągi i dynamikę, pozwalając osiągać "setkę" w 11,4 s. Najciekawszą propozycją jest turbodoładowany diesel o pojemności 2,0 l i mocy 143 KM. Rozpędza on auto do 100 km/h w czasie niewiele gorszym niż najmocniejsza wersja benzynowa, odpowiednio 10,8 i 10,4 s, a popisuje się fantastyczną elastycznością. Jednostka ta osiąga maksymalną wartość momentu obrotowego 360 Nm przy 2000 obr./min, co powoduje, że dynamiczne przyspieszanie nie wymaga także częstego operowania drążkiem skrzyni biegów. Diesle dostępne będą z manualną przekładnią 6-biegową, a "benzyniaki" z 5-biegową. Obydwie konstrukcje cechuje dobre zestopniowanie i precyzyjne prowadzenie drążka o krótkich skokach. W układzie jezdnym zastosowane zostały sprawdzone rozwiązania techniczne: kolumny McPhersona z przodu oraz oś wielowahaczowa z tyłu. Konstruktorom Mazdy udało się tak zaprogramować charakterystykę zawieszenia, że prowadzenie auta przypomina bardziej jazdę sportowym kompaktem niż minivanem. Mazda 5 jest komfortowa, na zakrętach zachowuje się stabilnie i nawet przy wyłączonej elektronice (DSC, TCS) trudno wytrącić ją z równowagi. Szybkie zmiany obciążenia przy większej prędkości nie powodują niebezpiecznego kołysania, a auto łatwo daje się opanować. Do pełni satysfakcji brakuje tylko bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. Hamulce standardowo wyposażone w czterokanałowy ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) według producenta umożliwiają zatrzymanie auta z prędkości 100 km/h na dystansie niespełna 39 m - wynik dość dobry jak na MPV. Aktywne bezpieczeństwo może być ponadto wspierane przez układy dynamicznej kotroli stabilności (DSC) oraz kontroli trakcji (opcja).Dwie czołowe poduszki powietrzne, dwie boczne oraz kurtyny powietrzne obejmujące zasięgiem wszystkie trzy rzędy siedzeń, a dodatkowo specjalne wzmocnienia struktury nadwozia, strefy kontrolowanego zgniotu, napinacze pasów przednich siedzeń i trzypunktowe pasy na wszystkich miejscach mają zagwarantować poczucie bezpieczeństwa pasażerom. Przedstawiciele Mazdy liczą, że w testach zderzeniowych Euro-NCAP uda się zdobyć "piątce" najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. W sprzedaży na rynku europejskim auto pojawi się w czerwcu. Cen jeszcze nie ustalono.
Pomysły w ciekawym stylu
Zgrabna sylwetka zwraca uwagę mocno pochylonym, wyrazistym przodem i delikatnie opadającą linią dachu. Sprawia wrażenie dynamicznej i należy do najatrakcyjniejszych w segmencie.