Nowe coupe ze zdejmowaną częścią dachu bazuje na 2-miejscowym modelu Pontiac Solstice, który jest pokrewnym modelem znanego w Europie roadstera Opel GT. Dzięki sztywnemu nadwoziu oryginału nie trzeba było przeprowadzać zasadniczych zmian w strukturze nośnej nadwozia, również rozmiary coupe są porównywalne do roadstera. Jak na amerykańskie warunki relatywnie mały samochód ma 3992 mm długości, 1810 mm szerokości i 1292 mm wysokości.
Zdejmowany dach może być typu hardtop lub softtop. Softtop, czyli miękki płócienny dach, można schować w bagażniku. Hardtop, wykonany ze stopu magnezu, trzeba pozostawić w garażu, schowany np. w boksie z oferty oryginalnych akcesoriów GM.
Stylistyka auta nieznacznie się zmieniła. Oprócz nowego tyłu typu fastback zmieniły się także tylne lampy, elegancko wkomponowane w nadwozie. Na uwagę zasługuje kształt tylnej szyby, która jest zarazem klapą niewielkiego bagażnika.
Załoga siedzi, jak na prawdziwy roadster przystało, bezpośrednio przed tylną napędzaną osią, która od przedniej oddalona jest o 2415 mm. Relatywnie lekki samochód o masie 1329 lub 1369 w zależności od wersji oferowany będzie wyłącznie z 4-cylindrowymi silnikami.
Pontiac Solstice CoupéSilnik2.4 ECOTEC2.0 ECOTEC TurboPojemność skokowa [cm3]23841998Cylindrów/zaworów4/44/4Moc maksymalna [kW/obr./min]129/5800194/5300Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]226/4500353/2500-5250Prędkość maksymalna [km/h]--Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]--Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]--