Marka Daily znana jest na rynku od 1978 r. W najnowszej generacji włoska firma należąca do grupy Fiat kładzie nacisk na ekologię. Nowe wysokoprężne silniki 3 litrowe spełniają wyśrubowane normy EEV (Environmentally Friendly Enhanced Vehicle - z ang. samochód przyjazny środowisku), będące bardziej surowe niż Euro 5. Przedrostek ECO w nazwie nowej generacji oznacza też pojazd ekonomiczny i to nie tylko dzięki mniejszemu spalaniu paliwa. Poprzez większą trwałość i jakość zastosowanych materiałów przeglądy w EcoDaily wystarczy robić co 40 tys. kilometrów.

Dodatkowo klienci mają do wyboru wersje na gaz ziemny (CNG). Łączna liczba konfiguracji silników i dostępnych wersji nadwozia oraz innych opcji wynosi w EcoDaily ponad 7 tys. Kampanię reklamową nowego modelu wspiera Popeye - dzielny marynarz z popularnej kreskówki. Ze względu na niewielką, bo wynoszącą tylko nieco ponad 30 punktów, sieć stacji tankowania gazu ziemnego w Polsce klienci w zdecydowanej większości wybiorą pojazdy wyposażone w jednostki wysokoprężne. Na naszym rynku CNG będzie tylko uzupełnieniem sprzedaży EcoDaily. - Chcemy sprzedawać w Polsce 80-100 EcoDaily rocznie zasilanych CNG - deklaruje Mario Giagnoni szef Iveco Poland. Iveco Poland pracuje obecnie nad programem mającym zachęcić firmy do wymiany starych pojazdów użytkowych na nowe EcoDaily, w tym również na wersje zasilane gazem ziemnym. - Chcemy zaoferować klientom atrakcyjne warunki finansowe oraz kompleksową obsługę posprzedażową - podkreśla Giagnoni.

Wersje zasilane CNG są średnio o 15 tys. zł netto droższe od analogicznej auta z silnikami Diesla. Ta inwestycja zwraca się jednak po ok. trzech latach użytkowania pojazdu. Kilkanaście pojazdów Daily poprzedniej generacji z fabryczną instalacją CNG posiada m. in. firma Frito-Lay, producent chipsów Lay’s. Zdaniem szefa Iveco w Polsce po gwałtownych spadkach sprzedaży w pierwszej połowie roku rynek pojazdów dostawczych zaczyna się stabilizować. - Najgorsze mamy już za sobą i liczymy na powolny wzrost w 2010 r. - mówi Giagnoni.