- Prace nad rozbudową drogi ekspresowej S7 na odcinku Płońsk — Czosnów są w toku. Obejmują trzy odcinki o łącznej długości ponad 34 km
- Fragment Czosnów — Modlin o długości 9,7 km został już oddany do użytku
- Planowane są już kolejne etapy budowy S7, w tym odcinki Czosnów — Kiełpin i Kiełpin — Warszawa, z realizacją przewidzianą na 2026 r.
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się na końcu artykułu
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Droga krajowa nr 7 na odcinku Płońsk — Czosnów została podzielona na trzy kontrakty, które mają na celu rozbudowę istniejącej infrastruktury do standardu trasy ekspresowej. Prace prowadzone są przy zachowaniu ciągłej przejezdności dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. 24 października 2025 r. oddano do użytku fragment o długości 9,7 km pomiędzy Czosnowem a Modlinem, gdzie kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni po trzy pasy ruchu.
Poznaj kontekst z AI
- Przeczytaj także: W końcu! Nowy odcinek S7 będzie otwarty w tym tygodniu. GDDKiA podaje nowe ograniczenie prędkości. Niskie
Trasa S7 Płońsk — Czosnów. Kiedy będzie otwarta?
Obecnie kontynuowane są roboty na dwóch pozostałych odcinkach: Płońsk Południe — Załuski (12,9 km) oraz Załuski — Modlin (12 km). Na tych fragmentach trwa układanie nawierzchni, prace brukarskie, roboty mostowe oraz przebudowa kolizji z urządzeniami podziemnymi. Dodatkowo prowadzone są działania związane z budową ekranów akustycznych i montażem ich wypełnienia.
Zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach przedstawia się następująco:
- Płońsk Południe — Załuski: 88 proc.
- Załuski — Modlin: 96 proc.
Trasa S7 Płońsk — Czosnów. Jak wygląda dofinansowanie budowy?
Realizacja inwestycji jest wspierana przez środki unijne z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Całkowity koszt budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Płońsk — Czosnów wynosi ponad 2,8 mld zł, z czego wydatki kwalifikowalne to blisko 1,5 mld zł. Dofinansowanie ze środków UE przekracza 1,2 mld zł.
Dla obu realizowanych kontraktów podpisano aneksy wydłużające czas na ukończenie prac. Termin zakończenia odcinka Płońsk Południe — Załuski został wyznaczony na marzec 2026 r., natomiast dla fragmentu Załuski — Modlin był to sierpień 2025 r. W toku są również roszczenia wykonawców dotyczące wydłużenia czasu realizacji lub przyznania dodatkowych środków finansowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podkreśla, że mimo trwających procedur kontraktowych, wykonawcy są mobilizowani do udostępnienia głównej trasy jeszcze w tym roku.
S7 Czosnów — Warszawa. Jak wyglądać będą kolejne etapy inwestycji?
Wojewoda Mazowiecki prowadzi obecnie postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 9-kilometrowego odcinka pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał już postanowienie uzgadniające w zakresie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Rozpoczęcie prac na tym odcinku będzie możliwe po uzyskaniu decyzji ZRID, co planowane jest na pierwszy kwartał 2026 r. Wykonawca tego fragmentu również zgłosił roszczenia dotyczące wydłużenia czasu realizacji lub dodatkowego finansowania.
Ostatni etap inwestycji obejmuje odcinek od Kiełpina do Warszawy o długości 12,9 km. Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania decyzji ZRID. Zgodnie z harmonogramem odbiór dokumentacji przewidziano na drugi kwartał 2026 r. Budowa tego fragmentu zostanie powierzona wykonawcy wyłonionemu w przetargu, który zostanie ogłoszony po uzyskaniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad decyzji ZRID.