- S7 to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. Trasa będzie miała około 730 km i połączy Bałtyk z Tatrami. Kierowcy z całego kraju czekają na ukończenie budowy
- Kończy się rozbudowa S7 trzech odcinków między Warszawą i Gdańskiem. To ponad 30 km ekspresówki, która lada chwila będzie miała po trzy pasy w każdą stronę
- Trwają już prace projektowe nad północnym wylotem S7 z Warszawy
- Plany zakładają kilka imponujących i skomplikowanych inwestycji drogowych. Choćby dwa tunele. GDDKiA pokazała, jak ma mniej więcej wyglądać nowa trasa
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Nie ma przesady w nazywaniu S7 jedną z najważniejszych dróg ekspresowych w kraju. Docelowo ma mieć około 730 km i połączy morze z górami. Przebiega przez pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowiecki, świętokrzyskie oraz małopolskie. Łączy m.in. Trójmiasto, Warszawę, Radom, Kielce i Kraków, a także przecina się z autostradami A2 i A4. W przeciwieństwie do położonej bardziej na zachód autostrady A1 ekspresowa siódemka jest darmowa i dlatego kierowcy tak często nią jeżdżą.
Przeczytaj także: Zatankował i zapłacił… 3 tys. zł mandatu. Wystarczy chwila nieuwagi
Droga S7 nie jest jeszcze gotowa, ale jesteśmy tego coraz bliżej
I na S7 cały czas coś się dzieje. Trwają prace na Zakopiance na południu, tuż przed końcem zeszłego roku oddano brakujące odcinki koło Krakowa, co sprawiło, że Warszawa i Kraków w końcu zyskały ekspresowe połączenie bez żadnych dziur. Kończą się też roboty na S7 między Płońskiem i Czosnowem. To brakujące 35 km, które z kolei połączą stolicę z Trójmiastem. Pierwszy z nich otwarto pod koniec października.
Od jesieni zeszłego roku trwają prace, na tym etapie projektowe, nad północnym wylotem S7 ze stolicy. To największe wyzwanie na S7.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKiedy będzie gotowy północny wylot S7 z Warszawy? Trwają prace
Rozpoczynamy przygotowanie dokumentacji projektowej dla ostatniego głównego wyjazdu ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu. To odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska
- poinformowała GDDKiA na jesieni zeszłego roku. Warszawa ma się pożegnać się z ostatnim fragmentem drogi prowadzącej na północ, który nie nosi jeszcze miana drogi szybkiego ruchu. Rozpoczęto prace nad dokumentacją projektową dla odcinka drogi ekspresowej S7, który połączy Kiełpin z Trasą Armii Krajowej. Kierowcy wyczekują tego fragmentu S7. Pozwoli sprawnie ominąć korki obwodnicą miasta. Teraz siódemka się kończy, a kierowcy wpadają w gigantyczne korki w Łomiankach i muszą się przebijać przez Wisłostradę.
Konsorcjum Transprojekt Gdański, wraz z partnerem Transprojekt Warszawa, podjęło się zadania opracowania dokumentacji za kwotę 54,2 mln zł. PJeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetarg na wykonawcę robót budowlanych zostanie ogłoszony po ukończeniu dokumentacji w II kwartale 2026 roku.
Przeczytaj także: GDDKiA otwiera trzy ważne trasy i dwie obwodnice. "Piątka GDDKiA" w jeden tydzień
Jam ma wyglądać S7 na północy Warszawy? Pokazali wideo:
Jak S7 wjedzie do Warszawy? Mowa o imponujących tunelach
Planowana droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniowa, z możliwością rozszerzenia do trzech, a nawet czterech pasów ruchu w niektórych miejscach. Na uwagę zasługują projektowane tunele w Bielanach i Bemowie, które mają poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na tych mocno zurbanizowanych obszarach. Pięć węzłów komunikacyjnych oraz infrastruktura towarzysząca, takie jak wiadukty czy kładki pieszo-rowerowe, dopełnią projekt, który zostanie szczegółowo przeanalizowany w procesie projektowania.
Oprócz wspomnianych tuneli, trasa S7 zapewni liczne przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i ogrodzenie, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Dodatkowe analizy połączeń z lokalnymi drogami zapewnią płynność ruchu i dostępność trasy S7.
Prace nad S7 wymagają szczególnie starannego przygotowania, ze względu na złożoność techniczną, gęstą zabudowę miejską oraz przewidywane natężenie ruchu.
Kiedy droga S7 między Warszawą a Gdańskiem będzie gotowa? Oddano pierwszy odcinek
kierowcy wkrótce zyskają kolejne 35 km S7 między Warszawą, a Gdańskie. To odcinek S7 Płońsk - Czosnów. Budowa została podzielona na trzy odcinki i zakładano, że wszystkie będą gotowe w pierwszej połowie tego roku, ale nie udało się tego dopiąć.
Pod koniec października otworzono pierwszy z nich łączący Czosnów z Modlinem. Odcinek o długości 9,7 km jest jednym z trzech realizowanych etapów trasy pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Dzięki temu kierowcy mogą korzystać już z 285 km drogi ekspresowej między Gdańskiem a Warszawą, obejmującej odcinki od węzła Gdańsk Południe do węzła Płońsk Południe oraz od Modlina do Czosnowa. Na nowym odcinku drogi ekspresowej S7 zastosowano dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. Dostęp do trasy zapewniają dwa węzły drogowe: Modlin oraz Nowy Dwór Mazowiecki.
Kiedy gotowe będą dwa pozostałe odcinki S7 Płońsk - Czosnów?
- Na S7 Płońsk Południe - Załuski zaawansowanie prac wynosi 82 proc.
- a na S7 Załuski — Modlin: 93 proc.
Odcinek Płońsk Południe — Załuski ma zostać ukończony w marcu 2026 r. Dużo bardziej skomplikowana jest sytuacja dla Załuski — Modlin, tu wciąż czekamy na oficjalną informację.
Przeczytaj także: Nareszcie. Nowy odcinek S7 na północ od Warszawy otwarty! Wiemy, co z dwoma kolejnymi. Są daty