Logo
WiadomościAktualnościPoprzeczka w górę

Poprzeczka w górę

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najmniej zmian przejdzie wyścigowy puchar Alfy Romeo. Spora gromadka czerwonych Alf 156 zdecydowanie ożywia polskie tory i w zbliżonej formie ma ścigać się również w przyszłym roku.

Więcej zmian dostrzegą kibice rajdowi - z tras zniknie Puchar Fiata Seicento. Co prawda wyrównana walka dostarczała wielu emocji, ale zmniejszone zainteresowanie pucharem odzwierciedla się w liczbie 8 załóg, jakie stanęły do rywalizacji. W zamian Fiat zapowiada stworzenie cyklu imprez (ze sportową wersją Seicento) propagujących rajdy i bezpieczeństwo wśród kierowców bez licencji. Na kibiców rajdowych czeka jednak prawdziwa niespodzianka - na trasach pojawi się Fiat Punto Super 1600 (pierwsze auto sponsorowane przez Fiat Auto Poland!) z załogą Damian Jurczak i Ryszard Ciupka. Tych zawodników nie trzeba bliżej przedstawiać - Jurczak od początku kariery związany jest z Fiatami (startował m.in. pucharowymi Cinquecento i Seicento oraz Kit-Carami Seicento i Punto). Przez parę lat startów zdążył już kilkakrotnie sięgnąć po tytuł mistrza Polski. Ciupka siedział na prawym fotelu m.in. w Peugeocie Koczura. Ich miejscem pracy będzie Punto Super 1600 w najnowszej specyfikacji 2003. Auto wyraźnie odchudzono (ubyło mu aż 70 kg!), przekonstruowano też zawieszenie (na nawierzchniach asfaltowych elementy Ohlinsa, na szutrze Proflex). Celem zespołu jest walka o zwycięstwo w rajdowych mistrzostwach Polski w klasie Trofeum 1600.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: