Według danych firmy Samar w pierwszych dwóch tygodniach września sprowadzono do Polski 7499 aut. Zdecydowaną większość, bo 6097 sztuk stanowiły pojazdy starsze niż 10-letnie. Nic w tym dziwnego, bowiem dopiero po 1994 r. wszystkie sprzedawane w Europie Zachodniej samochody spełniały normę Euro 2. Dla porównania w sierpniu sprowadzono do Polski 12 342 używane samochody. Wśród nich 10-latków i starszych było 9539 sztuk. Samar przewiduje, że od października powinien nastąpić znaczny spadek importu najstarszych aut, a zatem i ogólnego importu w ogóle.
Popularne samochody używane
Zmiana przepisów dotyczących importu samochodów używanych spowodowała gwałtowny wzrost zainteresowania starymi autami. Kiedy ogłoszono, że od 21 września do zarejestrowania sprowadzonego samochodu niezbędne będą: dowód własności pojazdu, dowód rejestracyjny - jeśli samochód był zarejestrowany - dowód odprawy celnej, zaświadczenie ze stacji diagnostycznej o pozytywnym wyniku badań technicznych oraz - to jest właśnie nowość - dokument wydany przez producenta lub upoważnionego przedstawiciela producenta zaświadczający, że samochód w momencie produkcji spełniał normy emisji spalin Euro 2, natychmiast wzrósł import, aby zainteresowani zdążyli kupić auta przed wejściam nowych przepisów w życie.