Patrick Pélata, Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Planowania, Produktu i Programów Renault oraz Carlos Tavares, Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Planowania i Produktu firmy Nissan, podpisali w tej sprawie porozumienie (Memorandum of Understanding (MOU)) z rządem indyjskiego stanu Tamil Nadu.

W porozumieniu o wspólnym przedsięwzięciu (joint venture), w którym Renault i Nissan będą mieć łącznie 50 procent udziałów, firmy te zobowiązują się do zainwestowania minimum 45 000 000 000 rupii (780 milionów euro / 1140 milionów dolarów amerykańskich), przy zachowaniu zdolności produkcyjnej 400 000 samochodów rocznie, w ciągu siedmiu lat od momentu wejścia w życie porozumienia.

W ramach inwestycji powstanie jedyny w swoim rodzaju kompleks przemysłowy o powierzchni 270 hektarów (670 akrów), produkujący samochody marek należących do Nissan i Renault, który obejmować będzie również zakłady mechaniczne. Zakłady powinny rozpocząć działalność na początku 2010 roku.

Partnerzy będą optymalizować koszty produkcji dzięki znacznym oszczędnościom wygenerowanym w wyniku wspólnych inwestycji w fabryce i współpracy w zakresie zakupów. Nowe zakłady produkcyjne będą wytwarzać dla obydwu partnerów całą gamę wyrobów zarówno dostosowanych do potrzeb klientów indyjskich, jak i przeznaczonych na eksport (głównie dla firmy Nissan).

Podpisanie porozumienia stanowi kolejny dowód zaangażowania spółki Renault-Nissan w Indiach. Wraz ze swoim lokalnym partnerem – spółką Mahindra & Mahindra – Renault od maja 2007 roku sprzedaje w Indiach model Logan z nadwoziem sedan. Logan zdobył 12 proc. rynku segmentu C z liczbą ponad 20 000 pojazdów sprzedanych od dnia jego wprowadzenia na rynek i pod koniec stycznia 2008 roku zajął trzecie miejsce w swoim segmencie.

W sześciu niezależnych badaniach zadowolenia konsumenta przeprowadzonych w Indiach Logan zajął czołową pozycję, potwierdzając tym samym swój sukces. Nissan niedawno podpisał porozumienie ramowe o współpracy (Master Cooperation Agreement) z firmą Ashok Leyland w celu utworzenia wspólnych spółek mających na celu udoskonalanie i produkcję samochodów użytkowych i zespołów napędowych do nich. Indie stanową dla sojuszu Renault - Nissan rynek strategiczny o dużym potencjale wzrostu w licznych segmentach.