Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S wyposażone są w nowy elektronicznie sterowany napęd na cztery koła, który zastąpi dotychczasowe rozwiązanie z międzyosiowym sprzęgłem tarczowym. Standardem jest również tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu. System napędu przygotowano dla 911 Turbo, teraz trafia on do cenowo dostępniejszych wersji.
Silniki 3,6 l (Carrera 4, 254 kW/345 KM) i 3,8 l (Carrera 4S, 283 kW/385 KM) cechuje bezpośredni wtrysk paliwa, wyższa moc i niższe zużycie paliwa. Tradycyjną automatyczną przekładnię Tiptronic S z przemiennikiem hydrodynamicznym zastąpiła nowa 2-sprzęgłowa przekładnia PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), która zmniejszyła zużycie paliwa i poprawiła dynamiczne właściwości auta. Standardem dla dziewięćsetjedenastek z napędem na cztery koła pozostaje 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.
Zmiany stylistyki odpowiadają niedawno przedstawionym wersjom z napędem jednej osi. Seryjne lampy ksenonowe dopełniono o diodowe lampy do świecenia w dzień, z tyłu pojawiły się diodowe lampy zespolone. Nowością dla marki Porsche jest instalacja reflektorów oświetlających zakręt. Tył odmian Carrera 4 i Carrera 4S również po faceliftingu pozostaje o 44 mm szerszy od wersji z napędem na tylną oś.
Sprzedaż rozpocznie się 25 października 2008. Cena Porsche 911 Carrera 4 wyniesie na rynku niemieckim 89 577 euro, Carrera 4S i Carrera 4 Cabriolet kosztują 100 525 euro, a Carrera 4S Cabriolet dostępna będzie w cenie 111 473 euro.