W Porsche 911 GT3 znajdziemy kubełkowe siedzenia z włókna węglowego które są twarde i tak mocno wyprofilowane, że kierowca siedzi w jednej pozycji, właściwie bez możliwości ruchu. Sprzęgło pracuje ciężko niczym w starej ciężarówce, a mocno wysilony motor na biegu jałowym chodzi bardzo nierówno, przenosząc wibracje na cały samochód.

Supersztywne zawieszenie Porsche 911 GT3 przekazuje do 2-osobowej kabiny każdą nierówność. Do tego dostęp do tyłu, gdzie w normalnej „911-ce” małe siedzenia mogą służyć jako miejsce na bagaż, jest utrudniony przez seryjną klatkę bezpieczeństwa. Jednak czy takie rzeczy mają znaczenie? Testujemy przecież najbardziej sportową ze wszystkich „911-ek”! Przekonajmy się więc, co potrafi.

Porsche 911 GT3 brutalnie wyrywa do przodu. Rozwiercony do 3,8 litra pojemności bokser o mocy 435 KM zapewnia niesamowitą radość z jazdy – każde dodanie gazu powoduje eksplozję mocy. I to wszystko przy zachowaniu niewiarygodnej wręcz przyczepności kół. Szaleństwo kończy się przy 8,5 tys. obr./min. Zmianie każdego z sześciu ciasno zestopniowanych przełożeń towarzyszy charakterystyczny metaliczny dźwięk. Biegi wchodzą przy tym fenomenalnie, dźwignia trafia zawsze tam, gdzie chcemy. Dzięki temu Porsche 911 GT3 rozpędza się do „setki” w 4 s – wynik na poziomie Ferrari!

Bezpośredni układ kierowniczy Porsche 911 GT3 zapewnia kierowcy znakomite wyczucie toru jazdy i doskonale pasuje do twardych nastawów zawieszenia. Nie jeździliśmy jeszcze samochodem sportowym, który tak udanie łączy dynamikę prowadzenia ze spokojem w obszarze granicznym. Wisienką na torcie jest zamontowany na stałe tylny spoiler, który wraz ze wzrostem prędkości coraz mocniej dociska Porsche GT3 do drogi, poprawiając jeszcze stabilność.

Samochód sprawia wrażenie, jakby był przyklejony do drogi, a wyczynowe opony po prostu  wgryzały się w asfalt. Za dopłatą Porsche 911 GT3 może być wyposażone w ceramiczne hamulce, dzięki którym ze 100 km/h przy rozgrzanych tarczach zatrzymuje się po 30 metrach! Przyszłych właścicieli przestrzegamy, żeby gwałtownie hamując, pamiętali o pojazdach jadących za nimi. Chociaż nie sądzimy akurat żeby to Porsche było częstym widokiem na polskich drogach. Ile kosztuje Porsche 911 GT3? W Niemczech cennik zaczyna się od 116 947 euro (ok. 526 tys. zł i to bez blisko 20-proc. akcyzy).

PODSUMOWANIEPorsche 911 GT3 jest za szybkie na normalne drogi, zbyt nieokrzesana na autostrady, zbędne do jazdy na co dzień. Porsche GT3 to ideał auta sportowego, ale do jazdy po torze. Oczywiście, pod warunkiem, że mamy gruby portfel. Ale jeśli kogoś już na to auto stać, będzie zachwycony. Jadowity silnik o rasowym brzmieniu, świetne zawieszenie, niesamowita przyczepność i nieziemskie hamulce. Po prostu przyjemność z jazdy do trzeciej potęgi.