918 Spyder to Porsche, które łączy tradycję z przyszłością. Najnowszy prototyp Porsche to klasyczny, dwuosobowy Spyder, który ma aż cztery silniki. Benzynowe V8 produkuje ponad 500 KM, natomiast trzy elektryczne – 218 KM.
Osiągi są na pewno zdumiewające, podobnie jak spalanie – średnio 3 l/100 km. Czy tylko ja chcę, by to auto wyjechało na drogi i pokazało ekologom, że instytucja supersamochodu nie ugnie się pod ciężarem ich ględzenia o zagładzie nosorożców i upałów na Antarktydzie?
Porsche 918 Spyder osiąga setkę w 3,2 s, rozpędza się maksymalnie do 320 km/h i przejeżdża północną pętlę toru Nurburgring w 7 min 30 s (kiedy Niemcy zdążyli to zmierzyć?!).
Nie sądzę jednak, by w czasie przejażdżki po słynnym torze by niemiecki supersamochód przejechał choćby pół metra w trybie elektryczny, choć może to zrobić na dystansie do 25 km.
918 Spyder to nie jedyne ekologiczne Porsche - jest jeszcze hybrydowe Cayenne i model GT3 R pod napięciem.
Galeria zdjęć
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki
Porsche 918 Spyder ma cztery silniki