Logo

Porsche 918 Spyder – trzy silniki, 2,6 miliona złotych, kolejne auto w zestawie

Filip Otto
Filip Otto

Zacznijmy od tego, że 918 Spyder kosztuje bez podatków 2,6 miliona złotych i zostanie wyprodukowany w ilości 918 sztuk. By jeszcze bardziej podkreślić magię liczby 918, produkcja tej fascynującej maszyny rozpocznie się dopiero za dwa lata, w 18. dniu dziewiątego miesiąca (wrzesień). Ciekawe, czy fabryka ruszy o godzinie 9:18? I teraz tak – każdy, kto zamówi ten supersamochód, otrzyma prawo do zakupu modelu 911 Turbo S Edition 918 Spyder. Jest to 530-konny model Turbo S, ale z zielonymi dodatkami (lusterka, zaciski hamulców, wskazówki zegarów, podświetlenie drzwi) nawiązującymi do 918 Spyder. Poza tym jest również wyższej jakości skóra oraz możliwość zamówienia tego auta dokładnie w tym samym kolorze co 918 Spyder. Powstanie tylko 918 sztuk tej limitowanej, 23. wersji "911" (tak, tyle ich jest!), każda w cenie zwykłej odmiany Turbo S (od 175 tys. euro za coupe i 185 tys. euro za cabrio). Ten model stworzono na osłodę, by czekanie na pierwszy hybrydowy supersamochód się nie dłużyło. A jest na co czekać! 918 Spyder ma trzy silniki – ponad 500-konne benzynowe V8 oraz dwa elektryczne, po jednym na oś, o mocy ponad 220 KM. Porsche obiecuje, że 918 osiągnie setkę w 3,2 s, rozpędzi się do ponad 320 km/h i spali przy tym 3 l/100 km (emisja CO2 – 70 g/km). Ba, na samym prądzie można przejechać do 25 km z maksymalną prędkością 150 km/h. Ładowanie litowo-jonowych baterii trwa 3 godziny. Porsche zapewnia również, że 918 Spyder przejedzie tor Nurburgring w mniej niż 7 min 30 s, czyli będzie nie tylko najdroższym, najmocniejszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie Porsche w historii, ale także najszybszym seryjnym modelem tej marki (Carrera GT potrzebowała 7 min 32 s).

Autor Filip Otto
Filip Otto
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu