Porsche z numerem 200.000 zjechało z linii produkcyjnej fińskiego zakładu Valmet w mieście Uusikaupunki. Fabryka jest partnerem wykonawczym spółki Porsche przy produkcji małego roadstera. Zachwycający numer 200.000 otrzymał Boxster S w kolorze szary metalik Meteor, przeznaczony dla amerykańskiego klienta. Do ostatecznego wyniku wliczono również model Cayman, który po rozpoczęciu produkcji zwiększył zbyt za rok fiskalny do 27.906 sztuk, co oznacza prawie dwa razy więcej niż pierwotnie planowano. Pierwsza generacja Boxstera (986) wchodziła na rynek w roku 1996 z jednym silnikiem i ambicją sprzedać ok. 15.000 egzemplarzy rocznie. Jednak zainteresowanie autem nieustannie wzrasta, zwłaszcza po debiucie rynkowym w 2004 roku podobnej, jednak dokładnie przebudowanej drugiej generacji (987).

Ciekawy rozwój odnotowały silniki.Ponieważ podstawowy silnik – chłodzony cieczą 6-cylindrowiec typu bokser o pojemności 2,5 l (204 KM) krytykowano za słabe osiągi, w roku 2000 zwiększono jego pojemność do 2,7 l, uzyskując 220 koni, to posunięcie uciszyło krytykę. Z drugiej strony zdziwienie wywołał Boxster S z silnikiem 3,2 l, którego 252 KM robiło z roadstera doskonałą broń wyścigową. W roku 2003 oba silniki otrzymały system zmiennych faz rozrządu VarioCam, dzięki czemu ich moc wzrosła odpowiednio do 228 i 260 KM. Od 1 sierpnia z linii produkcyjnych zjeżdżają Boxstery roku modelowego 2007,wyposażone są w nową generację systemu zmiennych faz rozrządu VarioCam Plus. Dzięki temu zatarto różnicę między Boxsterem a Caymanem, który z nowymi jednostkami produkowano od początku. Tak więc również Boxster dysponuje teraz zmodyfikowanym silnikiem 2,7 l o mocy 245 KM, a Boxster S otrzymał sześciocylindrówkę o pojemności zwiększonej do 3,4 l i mocy 295 KM. Podobnymi osiągami dysponowała do niedawna podstawowa Carrera.