Zadaniem dla Cayenne GTS nie jest tylko wypełnienie luki pomiędzy Cayenne S aCayenne Turbo. Ta wersja ma się wyraźnie odróżniać od pozostałych modeli i być skierowana przede wszystkim na sport. Mają w tym pomóc przede wszystkim mocniejszy silnik oraz sztywniejsze i obniżone o 24 mm zawieszenie.
Sportowego charakteru dodano również nadwoziu dzięki zderzakom z Cayenne Turbo, nowym progom, listwom i relingom w lśniącej czerni, poszerzonym nadkolom, przyciemnionym lampom, czarnym felgom oraz spojlerowi dachowemu. We wnętrzu w standardzie otrzymujemy sportowe fotele z przodu oraz skórzaną tapicerkę z elementami pokrytymi Alcantarą.
Pod maską zamontowano benzynowy silnik 4.8 V8 z Cayenne S, z tym że w „GTS-ie” generuje on moc 420 KM. Motor współpracuje z 8-stopniową skrzynią biegów Tip-tronic S o nowej charakterystyce. Co ciekawe, nawet w typowo sportowej odmianie znalazł się system start/stop, który automatycznie wyłącza silnik na postoju. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s, a do 160 km/h w 13,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
Porsche Cayenne GTS trafi do sprzedaży w lipcu br. Ceny w Niemczech zaczynają się od90 774 euro.