Najnowsze Porsche o nazwie Panamera dostępne będzie nie tylko z silnikami benzynowymi, ale także z układem hybrydowym, który pozwoli na eksploatację auta wyłącznie na prąd elektrycznym. Czterodrzwiowe GT otrzyma ulepszony napęd hybrydowy z SUV-a Porsche Cayenne Hybrid, którego średnie zużycie paliwa ma być niższe niż 9 litrów paliwa na 100 km.
Nowoopracowany równoległy układ hybrydowy dla Porsche Panamera składa się z baterii zamontowanych pod podłogą bagażnika, jednostki sterującej i modułu hybrydowego znajdującego się pomiędzy jednostką napędową i skrzynią biegów. Moduł hybrydowy składa się z silnika elektrycznego i sprzęgła pomocniczego. Porsche Panamera Hybrid będzie dysponowało kilkoma trybami eksploatacji, od wyłącznie elektrycznego poprzez połączenie obu napędów aż po jazdę tylko na silnik spalinowy.
Porsche odkryło rąbek tajemnicy dotyczący zwykłych wersji modelu Panamera. Samochód ma wabić klientów szerokim i niskim nadwoziem o dynamicznych proporcjach. Wnętrze zaoferuje najlepsze materiały, doskonałe wykończenie i nowoczesne systemy pokładowe. Ponieważ samochód przewidziano dla czterech pasażerów, z tyłu znajdziemy dwa osobne komfortowe fotele.
Na razie niemiecka firma nie opublikowała żadnych danych technicznych dotyczących silników, które trafią pod maskę 4-drzwiowego Porsche. Światowa premiera modelu Panamera odbędzie się w roku 2009, rok później zadebiutuje wersja hybrydowa.