Nowy zestaw zdjęć odkrywa wreszcie wnętrze dużego Porsche. Producent radykalnie trzyma się konceptu 4-drzwiowego coupe, tak więc wnętrze na długość rozdzielił masywny centralny tunel, tworząc ortodoksyjnie 4-miejscowe rozłożenie siedzeń.
Sportowa kierownica z grubym wieńcem w samochodzie marki Porsche nie zaskoczy, podobnie jak zestaw zegarów z dużym obrotomierzem pośrodku. Tunel centralny między przednimi fotelami unosi się do góry, w ten sposób lewarek skrzyni biegów znajduje się wysoko, relatywnie blisko kierownicy. Przednie fotele wyraźnie wyprofilowano, bardzo podobny design zastosowano także u tylnej pary miejsc. Osoby podróżujące z tyłu oddzielone są nie tylko centralnym tunelem, ale również odchylanym podłokietnikiem.
Porsche Panamera - porównanie rozmiarów z konkurencjąMarkaPorscheBentleyMaseratiModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporteDługość [mm]497052905097Szerokość [mm]193119761895Wysokość [mm]141814751438Rozstaw osi [mm]292030653064
W chwili rozpoczęcia sprzedaży Panamera oferować będzie wyłącznie 8-cylindrowe silniki w dwóch wersjach mocy, z dwoma przekładniami i dwoma rodzajami napędu. Odmianą podstawową będzie Panamera S z wolnossącym silnikiem 4,8 V8 o mocy 294 kW (400 KM). Przyśpieszenie do setki zajmuje 5,6 s, zużycie paliwa wynosi przy tym zadowalających 12,5 l/100 km, z 7-biegową 2-sprzęgłową przekładnią PDK nawet 10,8 l/100 km.
Panamera 4S otrzymała skrzynię biegów PDK w standardzie. Czas przyśpieszenia skrócił się do 5,0 s, o 0,3 l zwiększyło się natomiast zużycie paliwa. Panamera Turbo w standardzie zaoferuje PDK i napęd na cztery koła oraz moc zwiększoną o 100 KM do 368 kW (500 KM). Osiągi tej wersji należą do klasy supersportów – przyśpieszenie 0-100 km/h w 4,2 s i prędkość maksymalna 303 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym utrzymuje się na zadowalającym poziomie 12,2 l/100 km.
Zarówno wersja wolnossąca, jak i turbodoładowana dysponują systemem bezpośredniego wtrysku paliwa i pełnią normę emisyjną Euro 5. Odmiany z przekładnią PDK w standardzie wyposażono w funkcję Auto Start Stop.
Porsche Panamera - dane techniczne i niemieckie cenyModelPanamera SPanamera SPanamera 4SPanamera TurboPrzekładniaman.PDKPDKPDKPojemność skokowa [cm3]4806480648064806Cylindrów/zaworów8/48/48/48/4Moc maksymalna [kW (KM)]294 (400)294 (400)294 (400)368 (500)Maksymalny moment obrotowy [Nm]500500500700Prędkość maksymalna [km/h]285283282303Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]5,65,45,04,2Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]12,510,811,112,2Emisje CO2 [g/km]293253260286Cena w Niemczech [Euro]94.57594.575102.251135.154