W Polsce auto będzie w sprzedaży od października.Trzybryłowe nadwozie z przodu do złudzenia przypomina Golfa. Takie same są reflektory i niemal identyczna atrapa chłodnicy. Różnice zaczynają się dopiero od środkowego słupka. Z tyłu w całość bryły auta zgrabnie wkomponowano bagażnik, który nie sprawia wrażenia doczepionego na siłę. Na uwagę zasługuje jego pojemność - 527 l! Powiększenie części ładunkowej możliwe jest dzięki asymetrycznie dzielonej i składanej kanapie. Przewidziano także okienko do przewożenia dłuższych przedmiotów.Wnętrze zachwyca przestronnością, a podczas dłuższej podróży doceni się wygodne fotele, które świetnie podtrzymują z boku podczas szybkiego pokonywania łuków. Nie zapomniano także o ergonomii i funkcjonalności. Kierowca ma przed sobą uporządkowaną deskę rozdzielczą z czytelnymi wskaźnikami, a zachowanie porządku możliwe jest dzięki licznym schowkom i półkom oraz obszernym kieszeniom na drzwiach. Widoczność przez zewnętrzne lusterka okazuje się dobra, ale przez wewnętrzne może być trochę utrudniona z powodu dużych zagłówków.Do napędu Jetty przewidziano 6 silników: 4 benzynowe oraz 2 wysokoprężne. Wszystkie diesle oraz 3 benzyniaki - z wyjątkiem 102-konnego - wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa.Benzynowe jednostki 1.6 o mocach 102 oraz 115 KM wystarczą do sprawnej jazdy, ale nie można liczyć na zbyt wiele. Będą z nich zadowoloni przede wszystkim kierowcy preferujący spokojny styl jazdy. Więcej przyjemności daje dopiero 2-litrowy, 150-konny motor, który jednocześnie nie potrzebuje nadmiernych ilości paliwa. Topowy, doładowany silnik o pojemności 2 litrów i mocy 200 KM powinien zachwycić najbardziej wybrednych amatorów dynamicznej jazdy - natychmiast reaguje na wciśnięcie pedału gazu, żwawo wchodząc na obroty. Ani przez chwilę nie odczuwa się niedoboru mocy. Przy tym na akceptowalnym poziomie pozostaje hałas. Trzeba się jednak liczyć ze znacznym spalaniem. Wysokoprężne jednostki wykazują typowe cechy napędów TDI. Są dynamiczne i oszczędne, a wykorzystanie pompowtryskiwaczy powoduje, że mają dość twardą charakterystykę pracy. Zakres ich mocy kształtuje się od 105 KM w 1,9-litrowym do 140 KM w jednostce 2.0.Z napędami współpracują 5- lub 6-biegowe skrzynie manualne. Niezależnie od liczby przełożeń ich działanie jest precyzyjne. Oferowana ma być też dwusprzęgłowa przekładnia DSG, w której biegi zmienia się automatycznie lub ręcznie w trybie sekwencyjnym.Dopracowane zawieszenie prawidłowo przeprowadza auto przez wszelkie nierówności. Jednocześnie bez zarzutu okazuje się prowadzenie Jetty nakrętych odcinkach dróg.Ceny i wersje wyposażeniowe poznamy dopiero w październiku po wprowadzeniu samochodu do sprzedaży w Polsce.
Powrót w wielkim stylu
Volkswagen Golf V doczekał się wersji ze stopniowanym tyłem. Tak jak przed laty model nosi nazwę Jetta i zastąpi w ofercie produkowany do niedawna model Bora.